gry planszowe strategiczne > Ilos (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Ilos (edycja polska)

Ilos (edycja polska)

Zostań najbogatszym kupcem archipelagu!

cena:

119.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Funiverse Catch Up Games (2018)

wersja językowa: polska

Opis


W grze Ilôs przyjdzie nam konkurować o zasoby nowoodkrytego archipelagu. Jako zamożni kupcy będziemy pływać od wyspy do wyspy, wysadzając tam naszych eksploratorów.

Będą oni budować kopalnie, stragany, plantacje, fortece czy przeszukiwać starożytne ruiny. Wszystko to, abyś mógł się nazwać najbogatszym kupcem Ilôs.

Każdy gracz dysponuje z góry określoną ilością statków oraz eksploratorów. Plansza jest tworzona na bieżąco w trakcie rozgrywki przez każdego uczestnika. Wszystkie ruchy są wykonywane za pomocą kart - ich rodzajów jest niewiele, co nie ogranicza decyzyjności.

Celem jest zbieranie jak największej ich ilości, gdyż każde wykonanie akcji wymaga od nas spalenia odpowiedniej ilości kart z ręki. Zbieranie samych zasobów to jednak nie wszystko. Niekiedy trzeba bronić się przed piratami, mierzyć się z problemem wyczerpanych zasobów czy też spiskować podnosząc ich wartość.

Ruszaj więc na szerokie wody i walcz o miano najzamożniejszego kupca archipelagu Ilôs!

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-01-03 Ładna, ciekawa, zmuszająca do kombinowania i emocjonująca autor: tuzuza

Grałam w Ilos 3 razy w składzie 3 i 5 osób. Bardzo mi się podobała i moim współgraczom również. Przy pierwszej rozgrywce trzeba trochę zasad ogarnąć, ale potem już łatwo się zorientować, „ograny” 9 latek radzi sobie świetnie. W grze budujemy planszę kafelkową z wyspami, cumujemy tam swoje statki i zasiedlamy wyspy tworząc plantacje (przypraw, hebanu, barwnika) oraz kopalnie złota. Możemy też być piratami, budować forty i bazary. Wszystko oczywiście ma swoją cenę i swoje korzyści. Celem gry jest zdobycie jak najwięcej punktów za te towary/surowce. Od naszej strategii i sytuacji na planszy zależy w jakim kierunku będziemy się iść – czy w złoto czy w któryś z surowców. Bardzo ciekawym mechanizmem jest spekulacja czyli możliwość podbijania cen surowców – wyjściowo każde złoto warte jest 2 pkt a pozostałe surowce po 1 pkt. Ale wykonując akcję podbijania cen możemy zmieniać ceny złota aż do 10 pkt, a surowców do 5 pkt. To daje grze sporo emocji, rywalizacji i kombinowania. Gra się bardzo przyjemnie i stosunkowo mało losowo – co prawda karty mogą się ułożyć tak czy inaczej, ale zawsze można coś z nimi zrobić, a co turę dobieramy od 5 do 8 kart (a mając pobudowane forty jeszcze więcej). Dla mnie dobra dawka myślenia i planowania (nie za dużo zmóżdżania jak np. w szachach, ale kombinować trzeba cały czas).
Najsłabszym elementem są piraci – teoretycznie ciekawy zamysł, ale nikt z niego nie chciał u nas korzystać. Nam niewiele dają, a „tylko” szkodzą innym – żal nam była blokować swojego osadnika, który może na plantacji nieźle zarabiać. Ale gdyby coś w ramach home rules pokombinować z piratami, to byłby dodatkowy smaczek (muszę to jeszcze przemyśleć).
Generalnie gra bardzo ładna wizualnie, sporo drewnianych, starannie wykonanych elementów, pozostałe kartonowe bardzo solidne. Jak dla mnie zdecydowanie warta swojej ceny. I nawet mąż niechętny większości planszówkom (bo dla niego nic nie może się równać szachom) wkręcił się. Przy 5 osobach długo się gra (u nas ponad godzinę) i to może być minus. Ale i w 3 i w 5 jest naprawdę dużo zabawy. A ponieważ liczba kafli wysp zależy od liczby graczy, więc podejrzewam, że w 2 osoby może być także ciekawie, a krócej.