gry planszowe strategiczne > Rising Sun (polskie wydanie)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Rising Sun (polskie wydanie)

Rising Sun (polskie wydanie)

Doskonała gra strategiczna o walce, dyplomacji i honorze.

cena:

299.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 13 lat
czas gry: od 90 do 120 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2018)
projektant: Eric M. Lang

wersja językowa: polska

Opis


Rising Sun to gra planszowa dla 3-5 graczy, której akcja rozgrywa się w legendarnej feudalnej Japonii. Każdy z rywalizujących graczy prowadzi swój Klan do zwycięstwa poprzez zdobywanie Punktów Zwycięstwa na przestrzeni kilku Pór Roku. Gracze będą tworzyć i zrywać sojusze, podejmować działania polityczne, wielbić bóstwa, adaptować swoje klany do zmieniającej się sytuacji i rozmieszczać swoje figurki na mapie Japonii. Punkty Zwycięstwa zdobyć można na kilka sposobów – od wygrywania bitew, poprzez opieranie się na kluczowych Prowincjach, aż do wykorzystywania Cnót zgromadzonych przez twój Klan. Gdy nastanie zima, gracz z największą liczbą Punktów Zwycięstwa obejmie rządy nad Krajem Wschodzącego Słońca!

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-11-22 mój osobisty TOP autor: rabitto

Uwielbiam gry osadzone w feudalnej Japonii. W przypadku gdy projektant gry okrasza klimat mitologią i dokłada area control z nutą (bardzo dużą nutą) negatywnej interakcji, nie pozostaje mi nic jak tylko zakupić dany tytuł. Gdy tylko otwierasz pudełko zdajesz sobie sprawę, że gra będzie wyjątkowa. Piękne wykonanie oparte na ilustracjach Adriana Smith'a, figurki z dużymi detalami, wspaniałe żetony i monety (nie muszę nikomu mówić jak wyglądają gry CMON). Do tego świetnie wykonana instrukcja i ... mój ulubiony projektant- Eric M.Lang. Ta gra nie miała prawa być klapą finansową, estetyczną i mechaniczną. Na początku rozgrywki wybieramy jeden z pięciu grywalnych klanów (osobiście uwielbiam grać klanem ważki :)). Następnie przechodzimy do 3-etapowej rozgrywki (wiosna, lato, jesień) gdzie na początku każdej z nich zaczynamy od ...picia herbatki, czyli zawiązaniu sojuszu. Tak mechanika oparta o sojusz o ile jest podobna do tej z GoT, daje dużo profitów to zerwanie sojuszu nie boli już tak bardzo jak w grze od FFG.
W kolejnym etapie przechodzimy do fazy działań politycznych po kolei wystawiając rozkazy m.in. formacja (ruch), żniwa (zbieranie surowców), szkolenie (ulepszanie frakcji poprzez pobranie odpowiednich kart sezonu) , rekrutacja jednostek oraz zdrada. Pod koniec każdego sezonu dochodzi do walk a spornych terenach, natomiast po ich zakończeniu dochodzimy do wstępnego podliczenia punktów (ostateczne odbywa się w zimie czyli w niegrywalnej porze roku). I tu uwaga mały spojler: opłaca się walczyć w ostatecznym rozrachunku (jeżeli obierzesz drogę do zwycięstwa w sposób pokojowy, może się okazać, że nie wygrasz na koniec gry).
Ostatecznie gra Rising Sun posiada wszystko czego oczekuję od tego typu gier: piękne wykonanie, świetna mechanika i negatywna interakcja dostarczają niesamowicie dużo zabawy.