gry planszowe strategiczne > Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium

Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium

Odkryj nowe tereny do terraformacji!

cena:

42.90 PLN

liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: od 90 do 120 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Jacob Fryxelius

wersja językowa: polska

Opis

Dodatek zawiera dwustronną planszę przedstawiającą 2 regiony na Marsie.

Mapa Elysium przeniesie graczy prawie na drugą stronę równika Marsa. Otworzy się przed nim północ regionu ze swoimi rozległymi nizinami, na których można stworzyć oceany, i południe obfitujące w różne minerały. Jeśli komuś uda się umieścić obszar na Olympus Mons, najwyższym szczycie w całym Układzie Słonecznym, otrzyma 3 darmowe karty.

Z regionem Hellas graniczy biegun południowy Marsa i ogromny krater rozciągający się na 7 heksów, który aż prosi się o stworzenie tam wielkiego oceanu. Umieszczanie obszarów wokół bieguna zapewni nowe premie w postaci ciepła i wody. Każda z tych map zawiera nowe zestawy Tytułów i Nagród współgrające z danym regionem. Umieść 3 obszary wokół bieguna południowego, aby zostać Polarnikiem, albo zawalcz o największą liczbę obszarów sąsiadujących z oceanami na mapie Elysium!

dodano: 2017-10-04 Powiew świeżości autor: Jacek Malinowski

Dwie nowe mapy do Terraformacji Marsa mają nowy układ pól i cechy (np. bonusy cieplne czy możliwość 'kupna' oceanu za 6 mega-kredytów), ale nie to jest ich największym atutem.
Są nim niewątpliwie nowe tytuły, które możemy wykupić oraz nowe nagrody, które możemy ufundować. Każda z dwóch map posiada ich własny, nowy zestaw.

Trzeba przyznać, że nowe tytuły/nagrody wnoszą dużo świeżości i są całkiem pomysłowe. Niektóre są związane z mapą (obecność w określonych rzędach na planszy -> południe mapy), inne z posiadanymi znacznikami na kartach (Ekscentryk) czy sąsiedztwem z oceanami. Są cele, które robi się niejako 'przy okazji' (np. posiadaj najwięcej zielonych) kart, ale i cele przy których trzeba się napracować i celowo na nich skupić żeby je osiągnąć (np. podbij produkcję każdego surowca o min. 1 poziom).

Ideałem byłoby, gdyby te tytuły/nagrody były w formie kartonowych żetonów, które losowałoby się przed każdą grą i umieszczało na mapie, czyniąc w ten sposób każdą rozgrywkę unikalną.
Choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby te żetony wykonać samodzielnie :)

Podsumowując - zakup raczej obowiązkowy dla miłośników Terraformacji, która choć jest wysoce regrywalnym tytułem, to jednak po 20 grach potrafi się nieco 'zużyć'. Nowe mapy wnoszą pożądany powiew świeżości.

No a teraz czekam na 'Venus Next!' :)