gry planszowe strategiczne > Terra Mystica: Feuer & Eis
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Terra Mystica: Feuer & Eis

Terra Mystica: Feuer & Eis

Rozszerzenie do gry Terra Mystica

cena:

174.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: od 100 do 100 min.

wydawca: Feuerland Spiele (2014)

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis w serwisie BGG

Opis


Terra Mystica: Fire & Ice has the original factions brace themselves for new competitors: Yetis – the masters of power, Ice Maidens – who adore their Temples, Acolytes – whose entire life is focused on the cults, and Dragonlords – who use their power to create volcanoes. And as if this wasn't enough, there are two more factions, Shapeshifters and Riverwalkers, who ignore the most basic of rule of one faction, one terrain type. (Inconceivable to the Halflings!)

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-02-18 Niewiele, a wiele. autor: kieszen

Po otwarciu trochę bieda, gdy popatrzy się na ilość nowych komponentów.
Jednak wdrążenie tego dodatku w życie odmienia to uczucie.

Plansza kontroli tury graczy jest czymś co powinno znaleźć się w podstawowej wersji Terra Mystica. Na szczęście pomyśleli i dodali nam tracker kolejności, taka sama zasada działania jak w Carson City. Teraz gra się znacznie wygodniej, bo nie trzeba tracić czasu na zastanawianie się "kto jest po nim" i zamiast tego możemy dalej patrzec się na nasz slums i myśleć jak z tego wybrniemy.

Nowe rasy są dziwne. Bardzo dziwne i inne, ale w pozytywnym znaczeniu. Gobliny i Giganci z podstawki to teraz niejedyne dziwaki co do sposobu "łopacenia" terenu. Dodatek daje nam trzy plansze z dwiema stronami, co daje w połączeniu z podstawką aż 20 postaci!
Duży podziw dla projektanta, który jeszcze miał pomysł na zróżnicowanie nowych ras.

Jest również dwustronna plansza. Jeden układ jest nowy, a drugi to ten sam co w podstawowej Terze tylko przystosowany do gry z nowymi rasami. Szkoda, mogli to troszeczkę zmienić.

Są jeszxze 4 kafle końcowej punktacji i jest to rewelacyjny pomysł na namieszanie w taktykach, co oczywiście prowadzi do innego podejścia i zwiększenia regrywalności. Naprawdę fajny pomysł.

Jest to dodatek, bez którego Terra Mystica się obędzie, ale jednocześnie usprawnia i urozmaica tę świetną grę. A Terre Mystice warto rozwijać i wspierać. Polecam.

Do wszystkich niepewnych kupna, że to wersja niemiecka. Bez obaw, bo gra jest niezależna językowo, więc można łączyć wersje językowe. Pozostaje wtedy ściągnięcie instrukcji pl i wydrukowanie sobie jej.