gry planszowe strategiczne > Seafall (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Seafall (edycja polska)

Seafall (edycja polska)

Podróż czeka na ciebie!

cena:

269.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 120 min.

wydawca: Cube (2016)

wersja językowa: polska

Opis


W SeaFall jesteś przywódcą prowincji, a twoim celem jest zostanie Cesarzem znanego Ci świata. Pojedyńcze rozgrywki wygrywa ten, kto jako pierwszy zgromadzi wymaganą chwałę. Jedna rozgrywka nie oznacza tu jednak końca. Prawdziwym wygranym zostanie ten, kto zdobędzie najwięcej punktów podczas całej kampanii. Po tym, jak dotrzecie, aż na koniec znanego świata.

SeaFall jest rozgrywany jako kampania, więc zalecamy, abyście wraz z 2- 4 znajomymi przeżywali tę przygodę razem, w miarę możliwości nie zmieniając składu graczy z rozgrywki na rozgrywkę. Jeśli jednak ktoś będzie potrzebował ominąć, którąś partię, dołączyć w trakcie, czy też zupełnie zrezygnować znajdziesz w grze zasady, jak tego dokonać.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-10-03 Zjawiskowa gra! autor: salane

Zaczynając, jestem zdziwiony co do ilości negatywnych recenzji tej gry. Mówiąc prawdę sam niechętnie siadałem do tytułu kiedy kolega przyniósł ją do mnie pewnego wieczoru. Sama gra czekała na nas praktycznie nierozpakowana ok pół roku - tak bardzo się zniechęciliśmy po opiniach innych. Na szczęście gry nie sprzedaliśmy tylko rozpakowalismy i to był strzał w 10. Jednym słowem - najlepsza gra w 2017 roku w jaką grałem i na pewno najbardziej innowacyjna w jaką kiedykolwiek grałem!

Gra wprowadza nas w realia eksploracji i kolonizacji na nieznanej nam planecie, może to być ziemia, choć dzieją się tu podejrzane rzeczy których nie będę spoilerował. Gracze kontrolują prowincje i dwa statki które obarczone są czterema statystykami: eksploracja, napaść, żegluga i ładownia. Rozwijamy je z gry na grę, dodatkowo będą rozwijać się nasze prowincje ich obronność i pola uprawne. Z gry na grę będziemy przyklejać różne naklejki na karty doradców, na mapę, na plansze graczy zmieniając grę nie do poznania. Najjaśniejszym punktem gry jest eksploracja i wielki trud twórcy (trzy lata pracy) który włożył w grę by dała nam niezapomniane chwile przy poznawaniu tego przecudownego świata, do tego celu posłuży nam księga kapitana z której będziemy czytali wydarzenia i w oparciu o nie podejmowali nieodwracalne decyzję dla naszego świata. Uczucie nieodwracalności jest obecne na każdym kroku. W pudle jest wiele niespodzianek, niektóre zwalają z nóg. Gra jest zaplanowana średnio na ok 18 partii choć może się przeciągnąć nawet do 20. Każda partia zaczyna się od tego samego wypłynięcia z macierzystego portu prowincji w nieznane. Te nieznane będzie coraz bardziej znane z biegiem i postępem samej gry. Gracze sami kształtują wygląd archipelagu podczas jego eksploracji. Sama gra jest hybrydą euro z amerii czerpie najlepsze z obu gatunków. Z elementów euro to decyzja jaką kartę zagrać i jakie dwie akcje zagrać z pośród 12 pogrupowane w cztery rzędy zwane gildiami (kupiecka, budowniczych, odkrywców, wojskowa). Te gildie determinują style gry i są również różnymi sposobami zdobywania punktów prestiżu które są tutaj punktami zwycięstwa. Gra oferuje w każdej rozgrywce wyścig ku realizacji tzw kamieni milowych które zapewniają wielkie profity w postaci prestiżu i ulepszeń . Gra również oferuje mechanikę odbijania się od dna graczom słabszym i daje im szansę z gry na grę dogonienia lidera.

Jeśli miałbym się doszukać słabych stron tej gry to dla niektórych downtime może być problemem dla mnie osobiście nie był - świat i wydarzenia się w nim toczące bardzo absorbujace. Pojedyncza gra trwała na 3 graczy ok 90minut w późniejszych rozgrywkach dochodząc do 120 min. Niektórzy narzekali na powtarzalność rozgrywki , ja nie widzę tego, wręcz przeciwnie po kazdorazowym otwarciu kolejnego pudełka legacy gra wywracała się do góry nogami, wprowadzajac nowe reguły komplikujące rozgrywkę i dające więcej możliwości zdywersyfikowania strategii.

Reasumując polecam gorąco graczom, jak to jest napisane w instrukcji: zaawansowanym , którzy chcą przeżyć coś niepowtarzalnego, coś co nam mężczyzna zawsze w sercach gra: wyruszenie w nieznane i odkrycie nowego świata.

Cud, miód i orzeszki.

PS: pewnie nie zapomnę wszystkich rzeczy z gry ale kupuję drugą kopię by po kilku latach bawić się na nowo i spróbować innej strategii.