gry planszowe strategiczne > Inis (edycja angielska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Inis (edycja angielska)

Inis (edycja angielska)

Osadzona w celtyckim klimacie gra w której staramy się przejąć kontrolę nad wyspą na jeden z trzech sposobów.

cena:

259.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Matagot (2016)
projektant: Christian Martinez

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Inis is a game deeply rooted in Celtic history and lore in which players win by being elected King of the Island (Inis). Players can try to achieve one of three different victory conditions:


Leadership: Be the leader — i.e., have more clan figures than any other player — of territories containing at least six opponents' clans.
Land: Have your clans present in at least six different territories.
Religion: Have your clans present in territories that collectively contain at least six shrines.


Over the course of the game, players also earn deeds, typically chanted by bards or engraved by master crafters, that reduce by one the magic total of six for any condition. While one victory condition is enough to claim the title of King, a game of experienced players usually has a tight balance of power, emphasizing the leadership of the capital of the island.

At the start of each round, players draft a hand of four action cards (with 13 action cards for three players and 17 for four players) during the Assembly. Action cards not played at the end of one season are not held for the next. Players also have access to leader cards for the territories that allow it and where they were elected leader during the assembly. Each Assembly reallocates those cards. Finally, they collect "epic tales" cards that depict the deeds of the ancient Irish gods and heroes, like Cuchulainn, the Dagda, Lugh and many others. These will be kept and used to inspire the clans and achieve extraordinary feats...under the right circumstances. The cards provide a variety of actions: adding clans, moving clans, building/exploring, and special actions.

Careful drafting, hand management, bluffing (especially once players understand the importance of passing their turn), good timing, and a precise understanding of the balance of power are the keys to victory. After a discovery game you'll be ready for a full and epic game, where an undisputed will be king by the Assembly for his merit and wisdom.

While Inis has "dudes" that are "on a map", it's a beginner's mistake to play this as a battle game because eliminating other clans reduces your chances of scoring a Leadership victory condition. Peace among different clans, with or without a clear territory leader, is the usual outcome of a clan's movement. Battles will occur, of course, as the Celtic clans can be unruly and a good player will listen to his clan's people (i.e., his hand of cards). That battle aspect is reflected in the clan's miniatures representing warriors. Woodsmen, shepherds and traders complete the set of twelve minis for each player; these occupations have no impact on the game, but give it flavor.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-07-05 Rewelacyjna gra "dude on maps" autor: ckbucu

Inis to dla mnie gra wyjątkowa. Jest przepięknie zilustrowana (aczkolwiek znam osoby, którym ten styl nie odpowiada), ma prostą, ale bardzo głęboką rozgrywkę.
W grze nasz klan musi osiągnąć jeden lub więcej z trzech celów finalnych. Co ciekawe, aby wygrać, należy akcją pobrać żeton pretendenta, a samo zwycięstwo można osiągnąć jedynie w początkowej fazie tury. Tym samym, inni gracze mają czas na to, żeby pokrzyżować nasze plany.
Inis ma bardzo ciekawy mechanizm draftu kart akcji, które stanowią trzon rozgrywki - bo to nie właśnie zagrywamy podczas naszej tury, czy też odrzucamy podczas walki. W swojej turze możemy spasować, żeby przeczekać sytuację na planszy, natomiast może to się na nas odbić, gdyż jeśli każdy z graczy po nas również spasuje, runda się kończy (w przeciwnym wypadku możemy nadal wykonywać akcje). W grze mamy też potężne karty eposu, które potrafią w kluczowych momentach odwrócić sytuację na planszy.
Tutaj na ma mapie dzieje się dużo, szybko i trzeba się pilnować na każdym kroku. Każda rozgrywka jest mega emocjonująca. To wszystko czyni, że Inis jest moją ulubioną grą w swojej kategorii, rewelacyjny tytuł.
dodano: 2018-01-02 Dobra gra z przegiętą jakością wykonania autor: Mateusz Jakubiuk

Inis jest kolejną grą z serii Cyklady i Kemet i jako taka jest do nich w pewien sposób podobna. Głównymi mechanikami są kontrolowanie obszarów (Cyklady, Kemet, Smallworld) oraz drafting (7 cudów, Blood Rage, Capital). Gracze wcielają się w przywódców celtyckich klanów i zasiedlając pewną wyspę walczą o to, kto będzie jej władcą.

Gra dzieli się na "sezony", te zaś na fazy, a te na tury. Jeden sezon to przygotowanie, sprawdzenie warunków zwycięstwa oraz faza akcji. Faza przygotowania polega na rozdaniu kart akcji graczom (po 4 sztuki ze wspólnej puli) oraz draftingu, który jest o tyle ciekawy, że po przekazaniu kart gracz może przy kolejnym wyborze oprócz doboru nowej karty wymienić też wybraną poprzednio.
Faza akcji opiera się głównie na zagrywaniu kart, deklarowaniu zwycięstwa oraz pasowaniu. Zagrywanie kart jest o tyle ciekawe, że jest to jedyny sposób na interakcję z mapą i innymi graczami. Ze względu na ich dość skromną pulę wszyscy po chwili wiedzą czego mogą się spodziewać. Aż do momentu, gdy ktoś pociągnie kartę specjalną, a tych już jest sporo. Są one jednorazowego użytku i są bardzo silne, zazwyczaj totalnie zmieniając balans rozgrywki. Oprócz zagrywania kart gracz może zadeklarować, że w tej rundzie wygra. Jest to o tyle istotne, że do końca rundy inni mogą go jeszcze powstrzymać, ale bez takiej deklaracji jego zwycięstwo się nie liczy. Warunki zwycięstwa są trzy, ale wystarczy spełnić jeden. W przypadku remisu, jeśli któryś z uczestników posiada stolicę - to on wygrywa. W przeciwnym przypadku gramy dalej aż do momentu, gdy któryś z graczy będzie miał spełnionych więcej warunków niż inni. Ostatnią rzeczą którą gracz może zrobić to powiedzieć "pas". Jednak gdy kolejka do niego wróci może grać dalej. Wyjątkiem jest sytuacja, w której wszyscy gracze powiedzieli "pas", wtedy sezon się kończy.

Rozgrywka jest ciekawa i przede wszystkim szybka. Rozegrałem kilka gier, które trwały około 30 minut, oraz jedną, najdłuższą, około 90 minut (ale jeden z graczy miał paraliż analityczny). Inis kończy się nagle, szczególnie jeśli gracze nie pilnują siebie nawzajem. Dodatkowo nie jest to gra wejścia dla początkujących i wymaga od gracz poświęcenia chwili na naukę oraz 1-2 gier doskonalenia się, by grać w nią sensownie. Mechanika rozstrzygania remisów (czyli właściciel stolicy decyduje) jest dziwna i zazwyczaj się sprawdza, ale my wprowadziliśmy domową modyfikację - w przypadku zwycięstwa w grze ma on znaczenie tylko przy spełnieniu wszystkich 3 warunków. Walka między graczami jest deterministyczna i jedynym losowym elementem są karty specjalne, które czasem można dorzucić, żeby przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.

Gra została wydana przepięknie. Pudełko jest z dobrego kartonu i ma ciekawą grafikę. Karty są dobrej jakości, duże i prześliczne. Płytki terenów są gigantyczne i mają dziwny kształt, który jednak się sprawdza, gdyż złożona mapa zazębia się w taki sposób, że przy poruszeniu stołu plansza zostaje w całości. Figurki są ładne ale dość małe i jest ich kilka rodzajów dla każdego z graczy (kształt nie ma znaczenia w grze). Wszystko jest prześliczne... ale po co?

Karty mogły być standardowego rozmiaru, zamiast gigantycznych kafelków mogły być heksy, zamiast figurek zamków i świątyń wystarczyłyby żetony. Wszystko mogłoby być sporo mniejsze (szczególnie pudełko) oraz tańsze, bo gra ma tyle zawartości co np. Smalloworld. Osobiście mi to nie przeszkadza, bo lubię mieć prześliczne gry, ale czujcie się ostrzeżeni!

Plusy:
+Przepięknie wydana
+Krótka i dynamiczna
+Dużo różnych strategii i możliwości zaskoczenia przeciwników
+Wymusza interakcje między graczami
+Da się wygrać nawet jeśli zostaliśmy na szarym końcu

Minusy:
-Przegięcie z jakością wydania i wielkością elementów (mi to nie przeszkadza)
-Gra potrafi się skończyć z nienacka
-Dobra tylko z graczami, którzy nie boją się konfliktów

Podsumowując - polecam, jeśli nie przeszkadza wam stosunek ceny do zawartości. Mateusz Jakubiuk.