GRY RODZINNE
logo przedmiotu Domek

Domek

Jak będzie wyglądał Twój wymarzony dom?

cena:

84.90 69.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 7 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Rebel.pl (2016)
projektant: Klemens Kalicki

wersja językowa: polska

pasuj¹ce koszulki: mini euro (108 szt.)

Opis


Wolisz mieć dużą sypialnię z ekskluzywnym łóżkiem z baldachimem czy preferujesz przestronny salon, w którym bez trudu zmieści się pianino? Pamiętaj, by przy projektowaniu swojego „Domku” dobrze wykorzystać dostępną przestrzeń, gdyż później niezwykle trudno wprowadzić zmiany!

W ciągu dwunastu rund zbierzesz tyle kart, by zapełnić swoją planszę pokojami, wybrać kolor dachu i znaleźć miejsce na stylowe lub praktyczne dodatki, tworząc tym samym niepowtarzalny „Domek” z charakterem. Na koniec gracze porównują swoje dzieła i zliczają punkty za funkcjonalność, dobry projekt, jakość dachu i wykończenie całości.

Piękno i różnorodność kart (prawie 100 unikalnych grafik) potęgują przyjemność płynącą z każdej rozgrywki. Przejrzysta i bardzo spójna z tematem mechanika daje możliwość podejmowania za każdym razem nowych, ciekawych decyzji i budzi chęć zagrania w „Domek” po raz kolejny… i kolejny.

Dlaczego pokochasz tę grę?

W pudełku jest aż 108 różnorodnych, przepięknie narysowanych, pełnych detali i nawiązań kart, co sprawi, że każda następna rozrywka będzie dla Was odkrywaniem gry na nowo, tworzeniem Waszego "Domku" po raz kolejny z takim samym entuzjazmem.

Jako gra praktycznie pozbawiona negatywnej interakcji, "Domek" idealnie sprawdza się, gdy szukamy planszówki do grania w przyjaznej i ciepłej atmosferze. Każdy buduje własny dom i na koniec gry każdy gracz ma komplet pomieszczeń. Nikt niczego nikomu nie może zniszczyć ani specjalnie utrudnić.

Dzięki możliwości łączenia pomieszczeń w większe pokoje, obecności elementów wykończeniowych oraz kart, które pomagają wprowadzić zmiany do istniejącego już układu na planszy, gra daje pole do popisu osobom lubiącym kombinowanie i planowanie.

Mechanika gry jest bardzo intuicyjna, do zabawy można zaprosić zupełnych nowicjuszy, a przy niewielkiej pomocy osoby dorosłej nawet przedszkolaki. W końcu każdy jest w stanie wymyślić jak udekorować dom!

Zawartość pudełka:
plansza
4 plansze gracza
60 kart pokojów
28 kart dachów
20 kart narzędzi, wyposażenia i pomocników
10 żetonów wyposażenia
znacznik pierwszego gracza w kształcie miniaturowego domku
notes do zapisywania wyników
instrukcja

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-07-26 Zaskakująco dobra autor: Grzegorz Gacek

"Domek" kupiłem jako prezent dla żony dla zabicia wyrzutów sumienia :) Jednym z ważniejszych kryteriów podczas kupowania gier jest dla mnie klimat i większość podiadanych przeze mnie tytułow odpowiada moim gustom. Zapowiedzi "Domku" dawały mi nadzieję na grę o ciekawej mechanice w klimatach lubianych przez moja piękniejszą połówkę i gra spełniła je z nawiązką.

Gra rzeczywiście jest bardzo ładna i mimo bardzo prostej mechaniki (w ciągu swojej kolejki tylko wybieramy zestaw kart i decydujemy gdzie na planszy umieścić kartę pomieszczenia) daje dużo frajdy (dzięki ograniczeniom w budowie pomieszczeń i zasadom punktowania premiującym duże pomieszczenia i ich odpowiednie rozmieszczenie). Istotną cechą jest minimalna negatywna interakcja. W zasadzie jedyny sposób przeszkadzania to podebranie przeciwnikowi karty, ale zazwyczaj nie jest to opłacalne, poza przypadkiem kiedy sami jej potrzebujemy. Nieco "ostrzej" robi się przy grze w 2-3 osoby gdy pierwszy gracz ma przywilej usunięcia dodatkowego zestawu kart, to daje większe możliwości przeszkadzania.

Grę bardzo lubią też nasze dzieci, choć są młodsze niż minimalny wiek sugerowany na pudełku. Uczciwie trzeba jednak przyznać, że trzeba im co pewien czas pomagać, gdyż często wybierają karty ładne zamiast punktujących :) Potrafi to też prowadzić do wybuchow rozpaczy i sporów (gdy ktoś taką wymarzoną kartę podbierze) ;)

Niektórym może przeszkadzać losowość. Zdarza się, że pomieszczenia, których potrzebujemy nie pojawiają się w momencie gdy ich potrzebujemy albo ktoś nam je podbiera. Są pewne mechanizmy, które pomagają z tym walczyć, ale nie jest ich dużo.

Podsumowując: za dobrą cenę dostajemy bardzo ładną i zaskakująco ciekawą mechanicznie grę, która może nie zmusza do wielkiego wysiłku umysłowego (jak np. Agricola), ale na pewno może dać dużo frajdy.
dodano: 2016-06-02 Super autor: pawelacb

O Domku robiło się głośno od dłuższego czasu. Wydawnictwo Rebel skutecznie nakręcało zainteresowanie graczy na ten tytuł. Od samego początku grę wyróżniały wspaniałe grafiki. Jednak jako doświadczony gracz miałem świadomość, że ładne grafiki potrafią sprzedać grę, która poza walorem estetycznym nie będzie oferowała nic ciekawego. Z tego powodu gra "Domek"
nie była na mojej liście "muszę w to zagrać, muszę to mieć". Sytuacja lekko się zmieniła po premierze gry, kiedy to zaczęły pojawiać się bardzo dobre opinie (wśród recenzentów, jak i moich znajomych). Wszędzie można było przeczytać, czy też usłyszeć, że Domek pomimo prostoty zasad jest świetną grą nie tylko familijną, ale również mogącą służyć za filler między cięższymi tytuałmi. Zaintrygowany takimi opiniami postanowiłem pożyczyć egzemplarz od znajomego, aby przekonać się na własnej skórze czy faktycznie Domek zasługuje na moją uwagę. I co? Chyba najlepszą rekomendacją będzie fakt, że już na drugi dzień postanowiłem nabyć swój własny egzemplarz!

Ta gra jest niesamowicie uniwersalna. Może służyć jako gra familijna, może być fillerem, możemy ją wyjąć przy znajomych, którzy nie grają w planszówki, możemy zagrać w nią ze starymi wyjadaczami. Każdy, ale to naprawdę każdy jest w stanie odnaleźć w "Domku" coś dla siebie. Pomimo bardzo prostej mechaniki i tak naprawdę jednej akcji, którą będziemy wykonywać
przez 12 rund mamy wciąż poczucie decyzyjności i kontroli nad tym co robimy. Gra wymaga od nas podejmowania różnych decyzji, daje nam możliwość obrania różnych strategii, co pozwala czerpać z rozgrywki masę przyjemności. Nie oczekujmy tutaj móżdżenia na miarę Terra Mystica czy innych gier euro, ale jak na tak prosty pomysł naprawdę jest tutaj dużo gry w grze.

Wisienką na torcie jest oprawa wizualna. Każda karta pomieszczenia to inna grafika, opowiadająca nam swoją historię. Na wielu z nich możemy odnaleźć również smaczki w postaci rozłożonych gier planszowych, plakatów, pojazdu De Lorean, co jest swoistym ukłonem w stronę geeków.

Podsumowując, Domek to świetny produkt, dla bardzo szerokiego grona. Wydawnictwo Rebel wiedziało co robi wydając tą grę. Według mnie ten tytuł jest skazany na sukces i staje się dużą konkurencją dla innych gier gateway'owych pokroju Ticket to Ride, Catan, Dixit itp.

Cena, jakość, rozgrywka zdecydowane 5/5.
dodano: 2016-05-08 Mocna rodzinna pozycja autor: monga

w swojej kategorii zdecydowanie zasługuje na 5. Gra ma bardzo proste i intuicyjne zasady, a cała gra jest niesamowicie klimatyczna - zarówno wykonanie jak i przebieg rozgrywki. Karty mają niesamowicie urocze i kolorowe grafiki, które zachęcają do grania i do budowania własnego domku. Przy budowaniu domku w grze obowiązują zasady prawie jak byśmy budowali własny prawdziwy dom :-) Zanim zbudujemy pokoje na pierwszym piętrze musimy mieć piwnicę, zanim zbudujemy drugie piętro musimy mieć zbudowane pierwsze piętro. Duży salon wart jest więcej punktów niż mały, podobnie duża kuchnia jest warta więcej punktów niż mniejsza. Dach w jednym kolorze przyniesie nam większy zysk niż dach z różnych przypadkowych dachówek, a okno na dachu - to dodatkowy punkt. Różne inne udogodnienia przynoszą nam dodatkowe punkty - np. łazienka na obu piętrach to dodatkowe punkty, podobnie dodatkowe punkty są za posiadanie podstawowych pomieszczeń. Oprócz kart pomieszczeń, które są wykorzystywane do budowania naszego domku są też karty pomocników, którzy pomagają nam zbudować lepszy i bardziej funkcjonalny dom oraz karty wyposażenia dodatkowego, które możemy umieszczać w różnych pomieszczeniach naszego domu.

Gra się bardzo płynnie, przyjemnie, każdy na koniec gry ma cały dom zbudowany z 12 kart pomieszczeń i ewentualnie dachu. Liczymy punkty za poszczególne pomieszczenia, za wyposażenie dodatkowe, za funkcjonalność i na koniec - wyjątkowo udany pomysł na rozstrzyganie remisów - wygrywa osoba, która w pomieszczeniach swojego domu ma ukrytych więcej dzieci :-) Czasem są to całe postaci dzieci, ale częściej są to wystające ręce czy nogi z różnych zakamarków pomieszczeń :-)