GRY RODZINNE
logo przedmiotu Teby

Teby

Czy masz zadatki na prawdziwego archeologa? Jesteś połączeniem Indiany Jonesa i jego ojca?

cena:

113.90 74.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 74.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Peter Prinz

wersja językowa: polska

Opis



Cała wasza wyprawa nastawiona jest optymistycznie. Wyruszacie w końcu w takie rejony, w których znalezienie skarbów kolebek cywilizacji powinno być najłatwiejsze i najbardziej prawdopodobne. Ale długie tygodnie spędzone w europejskich bibliotekach na zdobywaniu naukowych podstaw mogą spełznąć na niczym... Jeżeli nasi archeolodzy nie mają zawodowego wyczucia albo są po prostu pechowcami, to nasza wyprawa może się zamienić w zabawę w ogromnej piaskownicy...

Teby to rodzinna gra o wyjątkowej tematyce i mechanice. Gracze wcielają się w archeologów, którzy podróżując po Europie zdobywają bezcenną wiedzę, dotyczącą 5 starożytnych cywilizacji: Grecji, Krety, Egiptu, Palestyny i Mezopotamii. Czasami uda im się też podsłuchać ciekawe plotki na targu, zatrudnić bardzo pomocnego asystenta czy zdobyć cenny sprzęt ułatwiający pracę. Za to wszystko płacą czasem, który jest w grze ograniczonym zasobem.
Wszystko po to, aby na stanowiskach archeologicznych wydobyć z ruin i piachu największe skarby starożytności. Niestety nawet najmądrzejszy architekt przy braku szczęścia i zawodowego „nosa” może znaleźć tylko gruz i bezwartościowe graty...

Decyduj o tym ile poświęcasz czasu na podróżowanie, zdobywanie wiedzy, odkrywanie śladów dawnych cywilizacji, organizowanie wystaw i sympozjów. Jedynie ci, którzy znajdą doskonały balans, dobrze będą reagować na zmianę warunków w grze, a przy tym „wykażą się” niezbędnym w tym fachu szczęściem - mają szansę wygrać i odkryć najwięcej.

Zawartość pudełka:
instrukcja
arkusz pomocy
plansza
4 archeologów
4 znaczniki czasu
znacznik roku
85 kart badaczy
10 kart wystaw
5 kart Podsumowania
4 koła czasu
4 zestawy pozwoleń na prowadzenie wykopalisk
155 żetonów wykopalisk
5 płóciennych woreczków oznaczonych kolorami

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-02-10 Rewelacyjna gra rodzinna autor: leser

Kto zetknął się z produktami sygnowanymi logiem wydawnictwa Queen Games, ten wie, że, przynajmniej pod względem wykonania, stoją one na najwyższym poziomie. Nie inaczej jest i w tym przypadku. Duże pudełko zawiera całą masę pięknie wyglądających, solidnych, a przy tym oryginalnych elementów (chronometry). Ale wykonanie wykonaniem, to zaś co czyni Teby grą zaiste wybitną, to zasady. Są one bardzo proste. Jako archeologowie próbujemy zdobyć sławę w swoim fachu. Na początku podróżujemy po Europie, starając się zdobyć niezbędną wiedzę i środki do podjęcia wykopalisk (odwiedzamy miasta pozyskując pojawiające się w nich karty). Tu pierwszy bajer. Każda czynność kosztuje nas czas, określoną liczbę tygodni, które oznaczamy sobie na listwie biegnącej po krawędzi planszy. Kolejka zawsze należy do gracza, który jest najbliżej początku tej listwy, słowem, do tej pory zużył ze wszystkich graczy najmniej czasu. Kiedy czujemy się już przygotowani, możemy wybrać się na wykopaliska. Podliczamy naszą wiedzę o odpowiednim regionie, decydujemy ile poświęcamy tygodni na prace. Chronometr po podaniu tych danych "wyliczy" nam... ile możemy wylosować żetonów z woreczka. Wśród nich mogą znajdować się bezcenne skarby lub nic nie warty gruz. Skarby natychmiast sobie przywłaszczamy, gruz na koniec wykopalisk umieszczamy ponownie w woreczku - kolejne kopanie w tym miejscu będzie miało mniejsze szanse powodzenia. Punkty zdobywamy także za odwiedzanie wystaw, wygłaszanie prelekcji na zjazdach oraz, na końcu gry, za wiedzę o poszczególnych regionach. Jak pewnie dało się zauważyć Teby nie są grą dla strategów. Poziom losowości jest spory, ale, co trzeba podkreślić, doskonale zgrywa się (podobnie jak reszta zasad) z tematyką i klimatem gry, co w przypadku eurogier jest nader rzadkie. Gorąco polecam miłośnikom lekkiej, niezobowiązującej, klimatycznej rozgrywki.
dodano: 2017-07-29 Fajna gra rodzinna autor: Zbigniew Rzepiejewski

Bardzo ciekawa gra rodzinna z gatunku gier przygodowych. Jeżeli znudziło Cię ciągłe zdobywanie surowców, typu drewno, kamień etc. oraz żywności aby wyżywić swoich bohaterów, lub walki pomiędzy dobrem a złem, czy magią z rzeczywistością, to zagraj w TEBY, tu te zmagania nie występują. Jest natomiast ciekawa fabuła bycia archeologiem. Na początku gry odwiedzamy wiele miast w Europie i zdobywamy tam wiedzę i poznajemy pomocników do przeprowadzenia wykopalisk. Gdy mamy już odpowiedni zasób wiedzy wyruszamy w rejon antycznej Grecji, czy Egiptu, lub Mezopotamii, aby dokonać wykopalisk. Sam sposób wykopalisk jest tu ciekawie rozwiązany, albowiem wyjmujemy z gustownie zaprojektowanych woreczków żetony artefaktów, które są pomieszane z piachem(czyli pustymi żetonami). Każdy wykopany artefakt ma przypisane do siebie odpowiednie pkt. zwycięstwa. Co ciekawe wszystkie występujące w grze artefakty były w rzeczywistości wydobyte w czasie wykopalisk przez archeologów. Spis tych artefaktów jest dołączony do gry z krótką informacją na ich temat. Tak więc gra jest przez to bardzo klimatyczna i edukacyjna zarazem. Nieszablonowo w grze rozwiązany jest mechanizm ilości wydobywanych artefaktów. Na gustownym kole zaznaczmy, bowiem stan posiadania naszej wiedzy i ile tygodni chcemy te wykopaliska prowadzić, co daje nam ilość prób do wyciągnięcia z woreczka. Czas jest ważny, gdyż odgrywa tutaj jedną z kluczowych ról w całej rozgrywce. Ponadto pomysłowo jest dodany element organizacji wystaw w oparciu o posiadane artefakty, na których zdobywamy pkt. zwycięstwa. W grze jest dużo losowości, ale w pracy archeologów ta losowość też występuje, więc nawet ona tu pasuje. Podsumowując: fajna gra, przy której miło płynie czas, ładnie wydana, proste zasady rozgrywki, kilka ciekawych mechanizmów akcji. Polecam jako grę rodzinną.
dodano: 2016-10-25 Pomimo dużej losowości rewelacja autor: maarhabaj

Jako fan Indiany Jones'a temat przygodowo-archeologiczny jest czymś, koło czego nie mogę przejść obojętnie. Gra oczywiście nie dla strategów, bo losowości w niej mnóstwo, ale co z tego, skoro mechanika świetnie oddaje klimat wykopalisk, a to w tej grze jest najważniejsze.
dodano: 2016-09-15 Archeologiem być i w piachu kopać autor: flowermaiden

"Teby" to gra o zdobywaniu sławy w świecie archeologii początku XX wieku. Gra polega na podróżowaniu po mapie Europy i Bliskiego Wschodu, zdobywaniu kart podnoszących wiedzę archeologiczną, pomagających w szybszym podróżowaniu lub efektywniejszym kopaniu w poszukiwaniu artefaktów. Gdy podszkolimy się jako archeolog, wtedy wyruszamy do Egiptu, Mezopotamii lub innych miejsc bogatych w zabytki starożytnych kultur i przeprowadzamy wykopaliska. W grze zdobywamy cenne artefakty (które dają nam punkty zwycięstwa) losując je z woreczków wypełnionych żetonami. Może się zdarzyć, że wykopiemy coś cennego, ale również możemy zgarnąć tylko garść piachu. Punkty zdobywamy również za branie udziału w wystawach archeologicznych lub sympozjach naukowych, odbywających się w różnych miastach na planszy. Każda akcja jaką podejmujemy ma swój koszt liczony w czasie spędzonym na wykopaliskach, zdobywaniu wiedzy, podróżach itp. W grze najważniejsze jest optymalne wybieranie akcji i decydowanie ile czasu chce na coś poświęcić.

W "Tebach" podoba mi się wiele rzeczy. Plusy dla mnie to:
- ładne i solidne wydanie (w fajnej cenie;-). Wszystkie elementy są dobrej jakości, a takie szczegóły jak estetyczne woreczki do losowanie żetonów po prostu cieszą.
- klimat sensownie połączony z mechaniką gry euro. Naprawdę to co robimy w grze ma sens i mogłam wczuć się w klimat pogoni za skarbami archeologii. Co ciekawe na żetonach są przestawione znane zabytki z Grecji, Egiptu itp., o których można nawet przeczytać kilka słów na dołączonej do gry ulotce.
- pomysł, że wszystko co robimy opłacamy czasem. To powoduje, że naprawdę można pogłówkować, co wart zrobić, a co lepiej odpuścić. Optymalizacja ruchów i planowanie podróży pozwala nieco pogłówkować nad grą.
- rywalizacja o najlepsze artefakty. Negatywna interakcja jest tu na niskim poziomie, ale warto czasem utrudnić rywalom życie. Dla mnie w sam raz.
- prostota zasad. Instrukcja jest łatwa do przyswojenia, a ściągawka też pomaga rozeznać się w rodzajach kart. Po kilku turach nie powinno być żadnego problemu z ogarnięciem zasad.
- skalowalność jest okej. Czy w dójkę, czy w większym gronie gra się bardzo dobrze.
- pomysł wykopalisk i losowania artefaktów. Dla mnie bomba, bo dodaje grze dreszczyku emocji. A jednocześnie dobrze przygotowując się do wykopalisk zwiększmy swoje szanse na duże łupy.

A minusy? Może powtarzalność po wielu zagraniach. Ta gra nie ma głębi, którą będziemy odkrywać przez wiele rozgrywek. Ale to w końcu gra rodzinna.

"Teby" to bardzo dobra gra rodzinna, czy też lekkie euro z ujmującym klimatem (jak zwał tak zwał). Niezbyt długa, przyjemna, emocjonująca. Moim zdaniem warto. Polecam.