gry planszowe rodzinne > W 80 dni dookoła świata
GRY RODZINNE
logo przedmiotu W 80 dni dookoła świata

W 80 dni dookoła świata

Wyścig dookoła świata

cena:

94.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Galakta
projektant: Michael Rieneck

wersja językowa: polska

Opis


Jest początek XX wieku. Tak jak w znanej powieści Juliusza Verne’a, gracze wcielają się w członków londyńskiego klubu Reforma. Dżentelmeni zakładają się, który z nich okrąży świat w mniej niż 80 dni!
 
Ten, któremu się to uda, zdobędzie uznanie rywali. Aby osiągnąć cel, gracze w swych podróżach będą musieli w sprytny sposób korzystać z morskich i lądowych środków transportu. Będzie wiele okazji do nadrobienia straconego czasu - czy to poprzez lot balonem czy podróż na grzbiecie słonia.

 

Jednocześnie, po piętach graczy depcze wyjątkowo uporczywy detektyw, który może spowolnić ich postępy. Na wyścig dookoła świata mogą też wpływać zdarzenia losowe, takie jak sztormy czy katastrofy.

 

Zawartość pudełka 

  • plansza
  • 60 kart podróży
  • 15 kart wydarzeń
  • 6 pionków
  • 1 detektyw
  • 6 znaczników czasu
  • 6 kart zakładów
  • 24 złote monety
  • 18 żetonów premii
  • 1 znacznik pierwszego gracza
  • 1 kostka
  • instrukcja

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2012-03-16 Balony i słonie autor: iguana

Dziwna to gra. Raz zagraliśmy nonszalancko i wygrała osoba najbardziej ostrożna. Innym razem zagraliśmy ostrożnie i wygrała osoba nonszalancka. Losowość jest tu konkretna. Jeśli nie podejdą Ci karty, to umarł w butach, nawet balon nie pomoże ani słoń na tacy. Karty specjalne są fajne, ale mało kto się nimi cieszył, bo niebieskie wydarzenia zabierały je z powrotem do talii. I co najważniejsze, córa się popłakała po pierwszej partii, bo miała pecha do kart. Co zamyka temat.
Jeśli komuś nie wadzi losowość, niech kupuje w ciemno. Gra oddaje ducha książki, no i jest po polsku. Wyjadaczom szukającym chwili wytchnienia odradzam serdecznie. Bez przesady!
dodano: 2008-08-23 Bardzo dobra gra rodzinna autor: atwar

Gra świetnie oddaje nastrój książki, ma proste zasady, niewielką losowość i doskonale sprawdza się w gronie rodzinnym. Mechanika gry oparta jest o fajny system zagrywania kart. Karty nie są dobierane losowo, a wybierane przez gracza, oprócz tego, dla każdego wyboru karty można wykonać akcję specjalną, wymaga więc to chwili zastanowienia, czy lepiej dobrać lepszą kartę, czy lepiej wykonać związaną z nią akcję. Planowanie ruchów i doboru kart powoduje, że nie jest to prosta gra w wyścig, zaś przemieszczanie detektywa, który opóźnia graczy, zwiększa interakcję i wprowadza narzędzie do przeszkadzania konkurentom. Gra ma świetnie rozwiązany mechanizm promowania graczy, pierwszy i ostatni gracz otrzymują na całej trasie bonusy, co znakomicie wyrównuje rozgrywkę. Jedyna bolesny moment gry występuje, gdy poprzez wyciągnięcie karty katastrofy (są dwie) należy odrzucić z ręki wszystkie karty specjalne, jak rozumiem ma to na celu utrzymanie gry w konwencji rodzinnej, a nie "mózgożernej". Gra świetnie sprawdza się dla czterech graczy, dla trzech gra się bardzo dobrze, ale nieco mniej jest "pozytywnego zamieszania" na planszy.