gry planszowe rodzinne > Magnum Sal: Muria
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Magnum Sal: Muria

Magnum Sal: Muria

Nowa kopalnia do Magnum Sal

cena:

69.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: Gry Leonardo (2012)
projektant: Filip Miłuński , Marcin Krupiński

wersja językowa: polska

Opis


W Wieliczce powstaje nowa kopalnia! Król wysyła sztygarów pod ziemię, aby sami wytyczali nowe szyby i planowali eksploatację soli. W mieście pojawiła się też warzelnia. Dość marnowania wypompowanej z kopalni zasolonej wody! W kieratach pracowicie krążą konie, górnicy uwijają się jak w ukropie. Król pragnie więcej białego złota! Pod ziemię!

Uwaga: Magnum Sal Muria jest dodatkiem i do gry wymagane jest posiadanie kopii gry Magnum Sal.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-10-24 niezły dodatek:) autor: Maciej Staśczak

Witam, niewiele dodam, gdyż poprzednicy już ocenili dodatek. Choć muszę sam przyznać że ten dodatek wiele zmienia w samej grze, trzeba zakładać nową strategię i planować jak wyprzedzić wrogów by samemu przejąć jak najwięcej przy najmniejszych stratach:)
Dodatek ten kupiłem dawno temu już, ale przyznam że warto było ponieważ wiele nowych i fajnych sytuacji wprowadza, dzięki czemu trzeba więcej myśleć by wygrać bądź mieć dużo szczęścia:)
Polecam:)
dodano: 2014-12-23 hmmm autor: maklerstan

Dla mnie można wprowadzić takie same zasady do gry bez wydawania kilku złociszy na dodatek.
Magnum sal to fajna gra, ale dodatek dużo w niej nie zmienia, gra ma potencjał więc pewnie wyjdzie jeszcze nie jeden dodatek.
dodano: 2013-02-07 nic nie może się zmarnować autor: arhain

Bardzo dobry dodatek do bardzo dobrej gry.

Muria zdecydowanie nie jest dodatkiem "dojącym". Wprowadza sporo nowych, ciekawych mechanizmów i pozwala odkryć Magnum Sal na nowo.

Przede wszystkim gracze sami wybierają, w którą stronę będą kopać swoje korytarze. Przekopanie się na kolejny poziom wymaga nieco wkładu finansowego, jednak w perspektywie może okazać się bardzo opłacalne (w takim korytarzu umieszczamy na stałe znacznik w naszym kolorze - jakby wirtualnego człowieka, który nie wraca na powierzchnię, a może pobierać opłaty za transport).

Drugą istotną zmianą jest solanka. Za każdym razem, gdy gracze wypompowują wodę lub odkrywają nową komnatę, w solance zwiększa się ilość wody. W swoim ruchu gracz może posłać dowolną liczbę górników po wodę, jednak dostanie ją dopiero w swojej następnej turze PO zrealizowaniu królewskich zamówień. Kostki wody można zamieniać w odpowiednim stosunku na kostki soli lub wykorzystać przy realizacji następnych królewskich zamówień.

Dodatkowo dostajemy jeszcze dwa nowe narzędzia, ściśle związane z w/w zmianami.

Jeśli chodzi o wydanie, to elementy są tej samej jakości co podstawka. W pudełku (tej samej wielkości co wcześniej) dostajemy dostawkę do głównej planszy, 6 płytek narzędzi, nowe zamówienia, kilka nowych komnat, trochę dodatkowych kosteczek (przede wszystkim wody) i nowe monety (wreszcie o wartości 10) oraz zestaw pionków dla 5. gracza i sztygarów dla wszystkich graczy (sztygar to taki robotnik o wartości 2).

Całość fantastycznie rozwija grę podstawową, skutecznie przedłużając jej żywotność.
dodano: 2012-12-17 Fajny dodatek do fajnej gry autor: Marcin Chomiczewski

Baaardzo fajny dodatek! Nowy sposób budowania kopalni, sztygarzy i sól uzyskiwana z wody - te elementy znacznie uzrozmaicają podstawową wersję gry. Gra staje się bardziej wymagająca (zwiększona ilość decyzji) i tym samym bardziej miodna dla każdego szanującego się euro-gracza.
Minusem może być cena, która jest zbliżona do ceny podstawki, ale za to dostajemy sporo nowych elementów: pionki dla piątego gracza, sztygarów, szyby, więcej królewskich zamówień, więcej kafli kopalni i dwa dodatkowe narzędzia. Nie żałuję wydanych na "Murię" pieniędzy.