gry planszowe rodzinne > Pan tu nie stał!
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Pan tu nie stał!

Pan tu nie stał!

Gra, która przeniesie cię w realia PRL

cena:

49.90 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Egmont
projektant: Reiner Knizia

wersja językowa: polska

Opis


Przenieś się na moment do PRL-u, do lat osiemdziesiątych. Do czasów centralnego planowania i wiecznych rynkowych niedoborów, symbolem których stały się wszechobecne kolejki do sklepów.

Podczas gry walczyć będziesz o deficytowe towary rzucane do sklepów. Nie będzie to jednak takie łatwe, ponieważ inni gracze również marzą o butach Relax czy magnetofonie szpulowym!

Obserwuj, co pojawia się w sklepach, w przemyślany sposób rozdzielaj zadania swojej rodzinie i nie daj się wypchnąć z kolejki!

No, chyba, że ktoś krzyknie ci do ucha PAN TU NIE STAŁ!



Gra nominowana do nagród:

- Best Family Card Game – magazyn “Games 100”, USA, 2008 r.

- Golden Geek Best Card Game – serwis Boardgamegeek.com, USA, 2007 r.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-04-10 autor: magda_low

Gra ciekawa, na pewno inna niż Kolejka. W porównaniu do Kolejki na pewno ma słabsze wykonanie. Są to tekturowe kartoniki, które nie do końca mi pasują. Opis gry zamieszczony wcześniej, także krótko ode mnie :)
dodano: 2014-04-19 Born in the PRL ;) autor: Pyza

"Pan tu nie stał!" to bardzo szybka, prosta i zabawna gra. Jest odpowiednia zarówno dla zupełnie początkujących graczy, jak i tych zaawansowanych, mających ochotę odpocząć od cięższych tytułów.
Rozkłada się ją dosłownie w minutę, a tłumaczenie zasad nie trwa wiele dłużej.
Wykonanie: tekturowe żetony towarów oraz sklepów są wydrukowane na grubej, mocnej teksturze, a karty naszych kolejkowiczów nie ścierają się od używania. Czyli jest dobrze:)
Niewątpliwym atutem tej gry jest klimat. Za każdym razem, jak w nią gramy, każdy ulega czarowi bitwy o jakiś towar - nad stołem bardzo szybko zaczynają się toczyć zażarte dyskusje w klimacie PRL, "kłótnie" o meblościankę, rower albo inną cenną rzecz. Jest dużo zabawy i śmiechu.
Grę polecam serdecznie każdemu, kto pragnie mieć w swoich zbiorach pozycję lekką, łatwą i przyjemną. Jest bardzo dobra do piątkowego piwka z przyjaciółmi, albo jako szybki przerywnik między bardziej wymagającymi tytułami.
Jeśli chodzi o wady, to zależnie od podejścia wyłowiłam tylko jedną. Niektórym przeszkadza, że zróżnicowanie towarów jest zbyt małe, a niektóre się powtarzają. Mi osobiście to nie przeszkadza, ale niektórzy chcieliby więcej zabawnych rzeczy do kupienia... :)
Pojawiają się też głosy, że nie gra się już tak fajnie w trzy osoby (za mało konkurencji między graczami), ale ja osobiście tego nie zauważam. Grałam w taką ilość graczy i absolutnie nie zauważyłam, żeby grało się w jakikolwiek sposób gorzej.
Także, z czystym sumieniem, wlepiam grze pięć gwiazdek, bo się jej należy :)
PODSUMOWANIE:
Plusy:
+ klimat! Nawet największe sztywniaki dają mu się uwieść ;)
+ grywalność
+ wykonanie
+ szybkość przygotowania gry i mega proste zasady
Minusy:
- (zależnie od podejścia) towary mogłyby być bardziej zróżnicowane
dodano: 2013-12-27 Komuno wróć! autor: Jacek Podgórski

Interesująca gra bazująca na starej, ale atrakcyjnej jak świat mechanice. Wcielamy się w role kolejkowicza cierpliwie czekającego pod sklepem z myślą „kiedy rzucą nowy towar?”. Gra pozwala w autentyczny sposób zasmakować jak Nasi rodzice musieli stać w kolejce dzierżąc w dłoniach kartki żywnościowo-towarowe. Rozgrywka jest dynamiczna i zabawna, zasady są dość proste i przejrzyste a sama idea wciąga każdego pożądającego dobrej rywalizacji.

Gra została przygotowana dość profesjonalnie, karty przedmiotów i sklepów prezentują się wyśmienicie – są zabawne i starannie wykonane. Dostarczona instrukcja w szybki sposób wyjaśnia zasady. Całość oprawiona w mocnym pudełku, w którym łatwo można posegregować karty.

„Pan tu nie stał” oprócz walorów czysto rozrywkowych może posłużyć w pewnym sensie, jako edukacyjna zabawka. Można śmiało rekomendować grę dla starszych pamiętających absurdalne czasy PRLu jak i młodszych, którym obce są sytuacje prezentowane w grze.
Polecam te grę sprawdza się w każdym gronie, pod warunkiem że podejdzie się do pomysłu gry z dystansem i uśmiechem.
dodano: 2013-11-24 Bardzo dobra gra autor: Maraneth

Bardzo dobra gra, tematycznie przypomina trochę IPN-owską "Kolejkę", ale pod względem mechaniki zupełnie inna i przede wszystkim prostsza. 5 min. tłumaczenia zasad i można grać. A zabawa przy grze jest przednia - trochę myślenia, kombinowania i przeszkadzania innym graczom, żeby nie sprzątnęli nam sprzed nosa wysoko punktowanej Frani, czy "radzieckiej gry elektronicznej" :). Rozgrywka przy dwóch graczach trochę kuleje, ale przy większej liczbie graczy może być już bardzo emocjonująco. Krótki czas rozgrywki sprawia, że gra może służyć zarówno jako przerywnik, jaki i główna atrakcja wieczoru. Z czystym sumieniem polecam.
dodano: 2013-11-02 Ile jest cukru w cukrze? autor: lider uga buga

Oczywiście tego legendarnego komunistycznego pytania nie postawimy podczas tej gry, bo nie uzyskamy odpowiedzi na nie. Odkryjemy w niej jednak inne tajniki czasów Polski Ludowej. Gra "Pan tu nie stał!", to jeden z współczesnych sposobów przypomnienia sobie czasów PRL-u, gdy trzeba było po wszystko stać w kolejkach, a nie wiadomo było czy się cokolwiek dostanie. -Właśnie tak nieco starsi gracze wspominają lata 1952-1989. W tej grze nie musicie się o to martwić, dla każdego coś się znajdzie i to wcale nie aż tak trudno jak to bywało w realistycznym świecie sprzed kilkudziesięciu lat. Planszówka ta może uświadomić młodzieży i dzieciom jak ich babcie, dziadkowie i rodzice za czasów komunistycznych musieli sobie zasłużyć (wystać), żeby coś dostać na kartki a ile przy tym krzyku czasem było? „Pan tu nie stał!” krzyczeli! Polecamy, bo to okazja, by pokazać młodszym płaszczyznę różnic ustrojowych pomiędzy latami 80’ i wcześniej, a 90 ‘ i później. Dziś nie wyobrażamy sobie, aby pójść do sklepu i nie otrzymać upragnionego produktu. Niestety w początkowej fazie gry więcej uwagi dzieci i młodzież poświęci na odkrywanie kwadracików, które stanowią odpowiedniki tamtejszych produktów i gadżetów, jednak w krótkim czasie przebieg gry powinien zaciekawić każdego. Gra jest również logiczna, ponieważ trzeba w niej dobrze pomyśleć gdzie ustawić swoją kolejkę i jak wygrać. Wygrywa ten kto zbierze więcej punktów na komunistycznych przedmiotach i artykułach spożywczych. Odrobina lekcji historii w połączeniu z zabawą przy stole. Podpisujemy się pod produktem Egmonta.