GRY RODZINNE
logo przedmiotu Indigo

Indigo

Śliczna gra kafelkowa

cena:

99.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 20 min.

wydawca: Ravensburger
nr katalogowy: 265619
projektant: Reiner Knizia

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska

Opis


Indigo is a tile-laying game along the lines of Metro, Tsuro and Linie 1 in which players build paths bit by bit, with no player owning the individual paths and everyone trying to exploit the paths already present. Unlike those earlier games, however, your goal is to move gemstones from their starting locations on the board to your designated goals, with the player who scores the most points winning the game.

To set up the game board, place the central hex tile, then add five green and one indigo gems to it. Place six "u-turn" tiles at their designated locations on the outer edge of the game board, then place a yellow gem on each such tile. Each player places goal markers on goals between these u-turn tiles on the edge of the game board: in a two-player game, the players alternate goals; in a three-player game, each player has one goal to herself, while sharing two others; and in a four-player game, each player shares a goal with every other player.

On a turn, a player places a tile on any space on the game board, with the only restriction being that a player cannot create a route directly from one goal to another. Each tile has three route segments on it, connecting one pair of edges. If a player places a tile next to a gemstone, that gemstone "moves" as far as possible along the route so that all players can see where to place tiles to next move that gemstone. (Thus players avoid the mental gymnastics required in Metro and Linie 1 in which nothing moves until a route is complete.) When connecting to the central tile, the green gems move off first, with the indigo gem moving only with the sixth connection.

If a player places a tile so that one gem would run into another, both gems are removed from the game!

When a gem is moved to a goal owned by only one player, that player keeps the gem. If two players own the goal, then both players collect a gem of that color, taking the extra gem needed from the reserve. Once all the gems have been claimed, the game ends, with players earning 3 points for an indigo gem, 2 for green and 1 for yellow. The player with the most points wins.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2012-11-05 klimatyczna i szlachetna autor: Jolanta Szymanowska

"Indygo to granatowy odcień błękitu pozyskiwany już w starożytności z indyjskiej rośliny indygo./-/ Kolor ten działa uspokajająco i pozwala zachować trzeźwy umysł".
Gra jest prawdziwie klimatyczna i wybitnie nastrojowa. Cel i zasady są proste i czytelne dla każdego: należy zebrać jak największą liczbę kamieni szlachetnych, mających różną punktację.Wygrywa gracz , który ma największą liczbę punktów, w przypadku remisu ten, który zebrał największą liczbę kamieni.
Na przepięknie wykonanej solidnej planszy układa się 7 Tabliczek Skarbów, na nich zaś bursztyny / na brzegach/ i szmaragdy + szafir pośrodku. Nastepnie wybiera się żetony w jednym z 4 kolorów i układa się je na trzech Bramach na brzegach planszy, z których każda ma 6 wyjść.Teraz z zakrytego stosu Tabliczek / hexy/ Drogi każdy zawodnik wybiera kolejno po jednej i układa w dowolnym miejscu planszy, przesuwając na jej koniec jeden z kamieni aż do jednego z 6 wyjść. Nie wolno zawracać i wykonywać niedozwolonych skrętów. Dwa kamienie, które spotkają się na wspólnym końcu zostają wycofane z gry.
Banalnie proste? Tak mi się wydawało, dopóki nie przegrałam pierwszej tury. Przy drugiej włączyłam myślenie naprzód, podobnie jak w szachach. Jest to gra wymagająca skupienia. Szlachetna i elegancka. Ci, którzy lubią szybkie zagrywki podnoszące adrenalinę z pewnością się na niej zawiodą.
Wykonanie: bez zarzutu. Solidna gruba tektura planszy i żetonów/ Ravensburger/, ładnie wykonane " kamienie szlachetne". Wszystkie elementy począwszy od pudełka zawierają klimatyczne wschodnie motywy.
Jest to gra w którą można grać codziennie , nie znudzi się , ale nie nadaje sie na wielogodzinne maratony. Może grać do 4 osób. Mnie osobiście odpowiada wersja dwuosobowa. Uważam, że dokonałam świetnego zakupu , chociaż był to przysłowiowy kot w worku.