gry planszowe rodzinne > Mali Powstańcy
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Mali Powstańcy

Mali Powstańcy

Gra o harcerskiej poczcie polowej w czasie Powstania Warszawskiego

cena:

98.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Egmont
projektant: Filip Miłuński

wersja językowa: polska

Opis


Gra „Mali Powstańcy” jest próbą przeniesienia na planszę funkcjonowania Harcerskiej Poczty Polowej, która działała w czasie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili meldunki i pocztę pomiędzy oddziałami powstańczymi, pomagając w ten sposób w walce z okupantem. W grze każdy z graczy przejmuje kontrolę nad zastępem takich harcerzy. Celem jest dostarczenie jak największej liczby rozkazów. Gracze rywalizują ze sobą o to, kto najszybciej dostarczy rozkaz na miejsce, jednak równocześnie muszą ze sobą współpracować. Jeśli rozkaz nie zostanie dostarczony na czas oddziały powstańców mogą stracić poszczególne obiekty, a nawet dzielnice. Jeśli stracą zbyt wiele z nich gra kończy się porażką wszystkich graczy.

 

Mali Powstańcy to świetne wprowadzenie dla dzieci w tematykę Powstania Warszawskiego

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2010-12-30 Na początek jest OK autor: Dorota Konowrocka

Na początek przygody z planszówkami, oczywiście. Myślę, że gra jest nie tyle dla graczy 8+, ile dla graczy 5-8 lat mniej więcej albo dzieci w wieku szkoły podstawowej rozpoczynających przygodę z planszówkami. Mnie i moim synom początkowo bardzo się podobała - dopóki nie poznaliśmy fajniejszych gier jak Carcassonne, Turn & Taxis, Filary Ziemi itp. Na początek jest jednak OK i 3 punkty, które jej daję, jest mocną trójką. Zaznaczę, że grałam tylko w wersję podstawową: rozgrywka bez Niemca wydaje się strasznie smutna :))

Plusy:
- Tematyka: po mieście biegają harcerze i roznoszą wiadomości - bardzo fajnie, chłopcom się podoba.
- Wykonanie planszy: ładna grafika mapy miasta, porządna, gruba plansza.
- Niemiec: biega po mieście i zgodnie z wyrokiem kostki wsadza harcerzy do aresztu: bardzo fajne urozmaicenie.
- Logika upływu czasu: w miarę rozgrywki karty rozkazów przesuwają się w dół po torze rozkazów - czas nagli, jak ich nie dostarczymy, Niemcy odetną jedna z dróg - to nadaje grze tempo, dodaje emocji, trzeba się spieszyć i kombinować.

Plusy/minusy:
- Mechanika: z jednej strony ładne połączenie zadań do wykonania z kartami akcji, które pozwalają je wykonać, ale z drugiej strony po jakimś czasie można umrzeć z nudów: człowiek tylko lata po tej planszy jak szalony, ścigając się z czasem i pozostałymi. Marzyłoby się jakieś urozmaicenie: może drugi Niemiec po wyłożeniu połowy kart rozkazów? Z drugiej strony prosta mechanika jest właśnie tym, co pozwala wciągnąć do gry dzieci, które dopiero uczą się czegoś więcej niż "rzuć kostką i posuń się o dwa pola". Małych Powstańców jest w stanie ogarnąć nawet 5-latek: wybierz o ile pól chcesz się ruszyć, a potem rusz się o tyle pól swoimi harcerzami tak, żeby jak najszybciej zanieść do celu meldunki, które chcesz zanieść. Raczej trzymaj się z daleka od Niemca. Ot i cała filozofia.

Minusy:
- Wykonanie harcerzy: płaskie kartoniki postaci wsadzone w plastikowe podstawki, przy czym każdy gracz ma trzech identycznych harcerzy jak pozostali: nie sposób z daleka odróżnić własnych ludzi, ciągle trzeba się przypatrywać, jaki która figurka ma podpis.
- trochę za małe znaczniki harcerzy, które kładzie się na kartach niesionych meldunków, ich ułożenie wymaga zegarmistrzowskiej precyzji :)
- słaby materiał wykonania i pomalowania kostki: na mojej po kilku miesiącach już trudno odczytać, o ile pól ma się posunąć Niemiec :(

Podsumowując, przyzwoita propozycja. Cena jest, powiedzmy, znośna (choć myślę, że wydawca powinien ją pozycjonować jednak o "oczko" taniej), tematyka jest ciekawa, grafika - zwłaszcza planszy - niebanalna, Niemiec ma swój wdzięk i cała gra ma charakter. Myślę, że bardzo dobrze spełnia swoją rolę zachęty do wejścia w świat bardziej zaawansowanych planszówek, choć sądzę, że wydawcy nie do końca o to chodziło :))
dodano: 2010-12-05 nawet niezła autor: persea

Gra polega na poruszaniu się pionkami-Harcerzami roznoszącymi rozkazy.
Każdy ma swoją drużynę i tu minus, ponieważ postacie różnią się tylko kolorami i Imionami a mogłyby się różnić również wyglądem. Jest to utrudnienie kiedy jest większa ilość graczy, ponieważ można się pomylić.
Ważne jest rozmieszczenie swoich pionków na planszy, ponieważ od tego zależy czy zdąży się dostarczyć rozkaz.
Jak dla mnie gra może być, choć powalającą na kolana nie jest.
Jeśli chodzi o czas gry to rozgrywka jest dość szybka, chyba że trafi nam się długo myślący przeciwnik:)
Plusem gry jest jej wykonanie i sam pomysł oraz rys historyczny, który przybliża młodszym realia tamtych czasów.

dodano: 2010-08-30 świetna gra rodzinna autor: monga

W kategorii gier rodzinnych dla mnie mocne 5 ! Ale i niektórzy co bardziej zaawansowani gracze raz na jakiś czas z przyjemnością w nią na pewno zagrają (np. ja).

Na wstępie dodam, że grałam tylko w wariant rozszerzony. Każdy z graczy dysponuje zastępem 3 harcerzy i zestawem 5 kart akcji. W kolejnych rundach wybieramy jedną ze specjalnych kart akcji i wykonujemy ją. Po wykonaniu wszystkich 5 akcji wszystkie karty trafiaja ponownie na rękę. W swoich ruchach podnosimy i dostarczamy rozkazy pomiędzy lokacjami. Dodatkowo każdy realizuje swoje ukryte cele - jeżeli uda mu się je zrealizować na koniec gry dostaje dodatkowe punkty.

Gra zdecydowanie nie jest ciężka, ale trochę decyzji do podjęcia mamy. Można grać bardzo pokojowo - czyli nie zabierać sobie wzajemnie rozkazów, a można wręcz przeciwnie - starać się podbierać przeciwnikom rozkazy które właśnie niosą i próbować zanieść je przed nimi. Do tego dochodzi aspekt kooperacyjny - konieczność współpracy między graczami, żeby nie przegrali wszyscy. Wszystko to czyni z Małych Powstańców naprawdę interesującą pozycję.