gry planszowe przygodowe > Ghost Stories Black Secret
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Ghost Stories Black Secret

Ghost Stories Black Secret

Drugi dodatek do popularnej gry kooperacyjnej Ghost Stories

cena:

149.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Repos Production
projektant: Antoine Bauza

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


The cooperative game Ghost Stories often has players on the edge of their seats with uncertainty over whether their monks will be able to protect a village against the many aspects of Wu-Feng that threaten it. With Ghost Stories: Black Secret, the players will face an even more powerful dilemma: Wu-Feng himself.Yes, the player count for Black Secret is 2-5 (instead of 1-4) as one player will take on the role of Wu-Feng and harass the monks in a more direct manner than they've experienced previously. Wu-Feng now chooses where the incoming ghosts will be placed on the individual monk boards. Instead of placing the ghost on the board, Wu-Feng can use that ghost to power colored spells matching the color of the ghost or to bring new figures in play that scour the catacombs underneath the village; these figures are searching for the remains of Wu-Feng by digging in the dirt located there, and should they find the three icons required, the shadow of Wu-Feng descends on the village to fight directly with the monks.To aid the monks in their fight against this more devious incarnation of Wu-Feng, they have access to blood mantras, special abilities that come in different levels to adjust for the difficulty of play. With the level 2 mantra, for example, when a monk loses a life, the Qi token is placed on the mantra. When two tokens are on the mantra, one monk of the players' choice gains a Qi. With the level 4 mantra, all tiles will be de-haunted when it triggers.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-10-23 Szczerze polecam! autor: sawek81

Po latach złudnego spokoju zło znów dało o sobie znać. Jak przepowiadali niektórzy z Mędrców, Władca Dziewięciu Piekieł odnalazł miejsce złożenia swoich prochów i ze zdwojoną mocą uderzył w świat żywych. Hordy duchów ruszyły zabijać ludzi, a jego demony niestrudzenie przeszukują podziemne katakumby szukając wszystkich urn ze szczątkami swego pana. Czy uda im się wypełnić zadanie…? Czy mroczny cień Wu-Fenga ponownie okryje Ziemię swym strachem…?

Tak pokrótce przedstawia się fabuła drugiego dodatku do świetnej kooperacyjnej gry autorstwa Antoine’a Bauzy, w której jako dzielni taoiści zmierzymy się z Władcą Dziewięciu Piekieł czyli okrutnym Wu-Fengiem. A wszystko w dalekowschodnich klimatach kung-fu. Do tej pory gra umożliwiała pełną kooperację dla (do) czterech osób, natomiast poczynaniami ciemnej strony mocy kierowała mechanika gry. Powyższy dodatek zasadniczo to zmienia. Po pierwsze; od teraz do gry może dołączyć piąty gracz (oczywiście nadal możliwa jest gra w mniejszą liczbę osób, minimum dwie), a po drugie jeden z graczy przejmuje rolę Wu-Fenga i to on kieruje poczynaniami sił zła. Mamy więc sytuację rodem jak z Descenta czy Posiadłości Szaleństwa, gdzie jeden gracz gra przeciwko pozostałym. Jeśli komuś ograło się już czysto kooperacyjne Ghost Stories, to ten dodatek daje kolejną (po dodatku White Moon) porcję nowinek i nowy wachlarz możliwości do wykorzystania w grze. Mówiąc krótko jeszcze więcej regrywalności i przyjemności płynącej z gry.

Wcielenie się w Wu-Fenga to największa frajda jaką daje ten dodatek. Gracz nim grający otrzymuje swoją planszę gracza (rzecz jasna dwustronną) i kilka narzędzi którymi może uderzyć w Taoistów (np. demony, szkielety, klątwy). Cel gry się zasadniczo nie zmienia, ale Wu-Feng ma swój cel jakim jest odnalezienie wszystkich 3 urn ze swoimi prochami. Jeśli mu się to uda, w grze pojawi się jego Cień (reprezentowany nową figurką), który ułatwi mu grę. Granie w Ghost Stories, gdy poczynaniami Złego kieruje inny gracz, staje się bardziej nieprzewidywalne. Dzieje się tak dlatego, że to gracz decyduje o wszystkim; począwszy od tego gdzie wyłożyć właśnie wyciągniętego ducha a kończąc na wyborze inkarnacji Wu-Fenga która ma się pojawić w grze (wybiera z tych które uda mu się zdobyć w ciągu gry). Nowe sposoby walki otrzymali również Taoiście (karty krwawej mantry i żetony braterstwa krwi).
Samo wydanie gry zasługuje na piątkę. Oczywiście mamy kontynuację klimatu z podstawki i White Moona (oba dodatki można ze sobą łączyć). W pudełku z grą dostajemy m.in. planszę katakumb (nowy obszar gry), nowy kafelek wioski, nowe duchy, inkarnacje Wu-Fenga, nowe żetony i kilka nowych figurek z opasłym Gravediggerem na czele.

Czy taka gra jest ciekawsza od wariantu czysto kooperacyjnego? To zależy od indywidualnych preferencji. Ja lubię pełne kooperacje więc dla mnie wcześniejsze warianty są lepsze. Jedno jest pewne. Dla miłośników Ghosta dodatek obowiązkowy.