gry planszowe przygodowe > Shadows over Camelot
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Shadows over Camelot

Shadows over Camelot

Przygodowa gra planszowa.

cena:

219.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 7
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Days of Wonder
projektant: Bruno Cathala , Serge Laget

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Shadows over Camelot to planszowa gra przygodowa, w której gracze wcielają w postacie najsłynniejszych rycerzy Okrągłego Stołu, którzy wspólnie starają się przeciwstawić się siłą ciemności. To co czyni tę właśnie grę wyjątkową jest fakt współdziałania pomiędzy graczami. Nie walczą oni pomiędzy sobą ale wspólnie realizują zadania, pomagając sobie wzajemnie, dzieląc się obowiązkami i dyskutując. Gracz-Rycerze dążą do zwycięstwa poprzez wykonywanie legendarnych zadań, takich jak odnalezienie Graala, miecza Excalibur czy zdobyciu zbroi Lancelota ale także biorą czynny udział w walce z wrogami: Saxonami, Piktami, stając w szranki z Czarnym Rycerzem czy walcząc ze smokiem. Aby nie było zbyt prosto - jeden z Rycerzy może być zdrajcą, który dąży do zniszczenia Camelotu. Na początku gry każdy ciągnie kartę lojalności - wśród których jedna ma oznaczenie zdrajcy. Pozostali gracze nie wiedzą jednak, kto spośród nich jest wrogiem i czy w ogóle wróg istnieje (może się zdarzyć, że nikt nie wylosuje karty zdrajcy). Zawartość opakowania plansza z zamkiem Camelot 3 dwustronne plansze przygód 30 figurek rycerzy i ich przeciwników 168 kart postaci, wydarzeń i lojalności 7 kart postaci / pomocy 8 kostek 6-ściennych 16 mieczy instrukcja i opisy przygód

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-12-07 Klimatyczna gra kooperacyjna autor: DeAnge

Ciężkie czasy nastały dla Camelotu. Ciemności wypowiedziały wojnę rycerzom okrągłego stołu. Piktowie i Sasi zbierają się pod murami w celu zburzenia twierdzy. Gral, dotąd nieodnaleziony jest bliski spaczenia, a potężny Excalibur jest bliski utraty.
Nastała godzina proby dla Króla Artura i jego rycerzy.

Shadows over Camelot jest tematyczną gra kooperacyjną przewidzianą dla większej grupy graczy (siedmiu w wersji podstawowej, 8 z dodatkiem). Gracze, wcielając sie w Króla Artura i jego świtę, wspólnymi siłami próbują ukończyć postawione przed nimi zadania, jednocześnie starając się zaradzić przeciwnościom, które stawia przed nimi sama gra oraz potencjalnemu zdrajcy, który może znajdować się pośród nich.

ROZGRYWKA
Tura każdego gracza podzielona jest na dwie fazy. W pierwszej, rozprzestrzenia się zło. W drugiej wybiera on jedną z kilku dostępnych akcji za pomocą których stara się przyczynić do zwycięstwa drużyny. Niektóre z nich można wykonać tylko samodzielnie, niektóre wymagają współdziałania między graczami. Po zakończeniu swej tury, obie fazy są powtarzane przez kolejnego gracza i tak aż do momentu gdy wygra jedna ze stron.
Choć do gry można podejść czysto mechanicznie i nadal będzie to udana rozgrywka, otoczka klimatyczna naprawdę dobrze oddaje klimat legend arturiańskich. tak więc gracze, którzy lubią wczuwać się w odgrywaną postać będą mieli ku temu sporo możliwości.

MECHANIKA
Faza rozprzestrzeniania się zła jest rozgrywana dość szybko. Gracz musi wybrać jeden z trzech sposobów w jaki przejawi się postęp zła. Potem następuje faza heroiczna.
W tej turze gra opiera się przede wszystkim na przemieszczaniu się po mapie oraz na dobieraniu i zagrywaniu kart. Te dzielą się na zwykłe, wykorzystywane do realizacji questów oraz specjalne, o różnych właściwościach, które pomagają graczom.
Podstawowa mechanika jest dość łatwa do przyswojenia i nie powinna stanowić problemów. Jedynie zasady gry dla zdrajcy mogą przysporzyć pewnych problemów osobie, która jest nim po raz pierwszy.
Zawczasu zwrócę uwagę na ważną rzecz, która dość często umyka graczom, po raz pierwszy dostającym tą rolę: Nie można ujawnić się jako zdrajca w dowolnym momencie gry. Aby tego dokonać, trzeba zagrać kartę “Fate” (przeznaczenie). Tylko tak można się samemu ujawnić jako zdrajca (nadal można zostać oskarżonym przez innego gracza).

Poziom trudności gry jest, moim zdaniem, dość dobrze zrównoważony. Rzadko kiedy zdarza się by gracze bez żadnych problemów wygrali rozgrywkę, jednocześnie nie da się powiedzieć by gry nie dało się wygrać.

Gra na pewno znajdzie fanów wśród ludzi lubiących gry kooperacyjne. Rozgrywka jest prosta, a fakt, że zdrajca mimo losowania kart przynależności może, choć nie musi znajdować się przy stole dodaje dodatkowego smaku rozgrywce.
dodano: 2014-03-23 Zostań rycerzem autor: willydon

Jedna z lepszych gier kooperacyjnych, pozwalająca wcielić się w rycerzy króla Artura,
próbujących wykonać legendarne misje, jak odnalezienie Graala, Excalibura czy tocząc potyczki z z wrogiem. Wszystkich misji nie uda się wypełnić, trzeba jednak wybrać te które pozwolą odnieść zwycięstwo. Motyw zdrajcy jest nie tyle utrudnieniem, co czasem ukróceniem największej wady gier kooperacyjnych że jedna osoba steruje grą, reszta tyko wykonuje jej polecenia.

Do komfortowej gry wymaga sporo miejsca na stole,
dodano: 2013-04-08 Rewelacja autor: galathorn

Gra bardzo klimatyczna, o prostych do pojęciach zasadach. Świetne wykonanie zarówno figurek jak i samych kart. Można grać kooperacyjnie bądź zdecydować się na wersję ze zdrajcą - choć i bez tego czasem ciężko wygrać. Przy czym jest to jedna z lepszych gier kooperacyjnych na rynku - tu trzeba naprawdę dużo ustalać wspólnie i nie czeka się ze znudzeniem na swoją turę.
Z początku wydaje się trudna do wygrania, ale z czasem z przyjemnością sięga się po komplikujący grę dodatek.
Podsumowując - polecam, to wciągająca kilkugodzinna rozgrywka.
dodano: 2011-02-21 Klimatyczna kooperacja autor: bożenka

Jest to gra kooperacyjna osadzona w czasach Króla Artura i rycerzy Okrągłego Stołu - dla osób gustujących w tego typu klimatach pozycja obowiązkowa. Podczas gry wcielamy się w jednego z 7 rycerzy - bądź nawet w samego Króla Artura - próbując zwalczyć siły zła, które bezlitośnie wysyła przeciwko nam sama gra – a to najazd Saksonów lub Piktów, a to „błędne informacje” na temat jakże drogocennego i poszukiwanego Świętego Grala, a to szarżujący Czarny Rycerz, czy buchająca ogniem smocza bestia. Sama rozgrywka jest bardzo prosta, a zarazem na tyle skomplikowana, żeby się nie nudziła i chętnie się do niej powracało. Osoby poszukujące wielkich wyzwań zauważą pewną schematyczną mechanikę co może je skutecznie zniechęcić do ponownych rozgrywek. Do rozsądnej i satysfakcjonującej gry potrzeba minimum czterech graczy, a najlepiej pięciu/sześciu co pozwala grze na zwiększenie tempa wysyłania i ilości „zła” z jakim się będziemy zmagać, a także sensowne wprowadzenie zdrajcy (pikantnego elementu gry). Wykonanie gry jest na bardzo wysokim poziomie, ze względu na jakoś i stronę graficzną samej planszy jak i kart którymi się posługujemy. Jedynym minusem są figurki rycerzy, a konkretnie ich kolorystyka. Uważam tą grę za udany produkt i dlatego dostaje 5 gwiazdek (no z 5 z minusem).
Radek
dodano: 2007-10-02 PRZYGODA !!!!! autor: Mateusz Górski

Fantastyczna gra. Posiada niesamowity klimat, który bardzo łatwo się wczuć. Starcie z siłami ciemności to nielada wyzwanie, a staje się ono tym trudniejsze im mniej graczy. Fascynujący wyścig z czasem. Grze towarzysza niemałe emocje zwłaszcza gdy zaczynają sie rodzić podejżenia że ktoś może być zdrajcą. Kilka razy udało nam sie wygrać i myśleliśmy że juz zawsze bediemy wygrywa, ale tak nie jest po ponad 10 rozgrywkach gdy mamy juz opracowany schemat gra nadal potrafi nas zaskoczyc i dać wycisk.
Podoba sie zaróno osobom nie grającym na codzien jak i dziewczynom co w moim przypadku jest bardzo wazne.
Zasady poczatkowo wydaja sie skomplikowane ale po jednej grze wszyscy juz wiedza co i jak. O wykonaniu juz nie wspomne bo to days of wonder :]
jak kogos stac to polecam dokupic pomalowane figurki lub pomalowac samodzielnie ja niestety nie jestem taki zdolny :]