gry planszowe przygodowe > Middle Earth Quest
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Middle Earth Quest

Middle Earth Quest

Los Śródziemia jest w Twoich rękach

cena:

219.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 180 min.

wydawca: Fantasy Flight Games
projektant: Christian T. Petersen , Corey Konieczka

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


It is a time of growing darkness and despair. Sauron the Great, the Dark Lord of Mordor, has returned to his ancient fastness of Barad-dûr. From there, his evil and corruption has spread across the lands once more. Alas, in the West, there is little strength left. The Elves have all but abandoned Middle-earth, and the blood of Númenór has run thin; that which remains now dwells in Minas Tirith, or with the lonely rangers that haunt the ruins and wild country of Arnor.

Yet, there is still hope. Gandalf the Grey has learned that the One Ring, the master–ring which Sauron desires and fears above all, is with the hobbit Frodo in the Shire. And there are heroes! Heroes to aid Gandalf in his hunt for the creature Gollum, and in his quest for the lost knowledge of Isildur’s Bane. Heroes, whose strong arms guard the Shire from the enemy. Heroes, who venture into the forests of Ithilien, or even into the Land of Shadow itself, there to disrupt the schemes of Sauron, wherever they may be found.

Middle-earth Quest is set in the seventeen-year period between Bilbo’s birthday party and the Ring’s departure from the Shire, as described in J.R.R. Tolkien’s novel The Lord of the Rings.™

One player takes the role of Sauron, who is attempting to dominate Middle-earth with his nefarious plots and evil minions. Up to three other players take the roles of heroes who must hold the darkness at bay until Gandalf’s plans have matured. To do so, the heroes must embark on dangerous quests and consult with the famous characters of Middle-earth to gain favor and knowledge.

Will you play as Sauron and claim Middle-earth as your own? Or will you play as a hero and stand against the Dark Lord?

The fate of Middle-earth rests in your hands!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2012-06-14 Mójjjjjjj SSSSSkarbie... autor: Epidares

Świat Tolkiena działa na umysły milionów ludzi... Wśród tego tłumu jestem
ja. Pamiętam jak z wypiekami na twarzy czytałem po nocach Władcę
Pierścieni. Wielu,podobnych mi fanów marzyło o przyłączeniu się do walki z
Sauronem, o możliwości dokonania heroicznych czynów. Dzięki wydawnictwu FFG
mamy tą możliwość. Middle-earth Quest otwiera dla nas wrota Śródziemia...
Autorem gry jest Corey Konieczka, twórca takich hitów jak Battlestar
Galactica, Runewars czy Tide of Iron. Tym razem serwuje nam zgrabne
połączenie RPG i strategii.
Middle-earth Quest jest przeznaczona dla 2,3 lub 4 graczy. Rozgrywka trwa
od 2 do 4 godzin. Podczas gry jeden gracz wciela się w rolę Saurona,
natomiast reszta osób tworzy drużynę, która ma za zadanie pokrzyżować plany
Władcy Mroku. To, po której stronie staniemy nie jest bez znaczenia gdyż
rozgrywka różni się diametralnie. Gra Sauronem opiera się na taktyce i
szerokim planowaniu działań, Wolne Ludy Śródziemia natomiast działają
bardziej na skalę lokalną zajmując się Questami i rozwijaniu postaci. Zatem
przy jednej grze mogą zasiąść zarówno miłośnicy strategii jak i RPG. Każda
ze stron ma dodatkowo przydzielone specjalne zadania, które znacząco
przybliżają i nieraz przesądzają o zwycięstwie.
Wykonanie gry stoi na wysokim poziomie, typowym dla gier z FFG. Gra
zawiera kilkanaście rodzajów kart, figurki bohaterów i popleczników Saurona
oraz mnóstwo żetonów. Plansza jest zrobiona z wytrzymałej, grubej tektury,
karty są wydrukowane na porządnym kartonie, również żetony nie pozostawiają
nic do życzenia. Wszystkie elementy pokrywają klimatyczne grafiki. Nawet
instrukcję czyta się z przyjemnością. Jedyne czego można się przyczepić to
jakość figurek. Same w sobie wyglądają olśniejwająco. Są bardziej
szczegółowe od tych z Descenta czy Runebound'a. Jednakże zawieść może
materiał z którego są zrobione. Jak podał producent, pewna partia gier
zawiera figurki, które podczas produkcji były zbytnio ogrzewane przez co
plastik stał się kruchy. Przekłada się to na to, że jeżeli mamy pecha to
grę możemy rozpocząć od zakupu kleju do plastiku.
Rozgrywka polega na przemiennie następujących turach Sił Dobra i Zła.
Będąc Sauronem staramy się pogrążyć Śródziemie w mroku poszerzając swoje
wpływy, budując armie, siejąc zamęt i poszukując Jednynego Pierścienia. Gra
przedstawicielami Wolnych Ludów Śródziemia opiera się na współpracy,
wykonywaniu zleconych Questów, rozwijaniu postaci i walce z sługami
Saurona. Ciekawym elementem rozgrywki jest to, że jedna z talii służy
zarówno do walki jak i do zaznaczania trzech podstawowych statystyk gracza.
Mimo że brzmi to dziwnie, naprawdę działa. Podczas rozgrywki nie
doświadczymy rzutów kostką. Mechanika gry nie przewiduje ich użycia.
Umożliwia lepszą kontrolę nad tym co się dzieje i opieraniu działań na
własnych umiejętnościach, a nie powoływaniu się na ślepy los. Co do samej
walki, w grze zastosowano ciekawy system. Przypomina on trochę połączenie
pokera z grą w wojnę. Odrobina blefu i wysuwanie wniosków na podstawie
działań przeciwnika dodaje pikanterii pojedynkom, czyniąc z każdego
prawdziwe wyzwanie wyzwanie. Jednakże i w tej beczce miodu musiała znaleźć
się łyżka dziegciu, a jest nią finałowa walka. Heroiczne przygody w
Śródziemiu powinny się zakończyć równie epickim zakończeniem. Jednakże
Middle-earth Quest kończy się cichym „prut...” Po ukończeniu Szlaku
Opowieści, będącym wskaźnikiem działań graczy, stajemy do walki z Upiorami
Pierścienia. Brzmi może i ciekawie ale sprowadza się do zwykłej walki
(podobnej do mnóstwa innych mających miejsce podczas rozgrywki) i to z
przeciwnikiem, który nie jest najsilniejszym z dostępnych w grze. Zero
satysfakcji. Można uniknąć finału poprzez wypełnienie zadań na kartach
Misji i to jest zdecydowanie lepsze rozwiązanie.
Podsumowując, Middle-earth Quest jest grą, którą każdy fan Tolkiena
grający w gry planszowe powinien mieć. Żadna inna gra nie posiada tak
dobrze oddanego klimatu. Osoby niezafascynowane Władcą Pierścieni odnajdą w
niej natomiast nowatorskie rozwiązania, które zapewnią wiele godzin dobrej
zabawy. Polecam!

PLUSY:
klimat
udane połączenie RPG i strategii
wykonanie

MINUSY:
kruche figurki w niektórych egzemplarzach
finał
niektórym może się dłużyć