gry planszowe przygodowe > Ghost Stories (edycja angielska)
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Ghost Stories (edycja angielska)

Ghost Stories (edycja angielska)

Świetna gra kooperacyjna w mrocznym klimacie

cena:

139.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Repos Production
projektant: Antoine Bauza

wersja językowa: angielska
instrukcja: polska

Opis


Wielu poległo kładąc kres rządom Wu-Fenga, Władcy Dziewięciu Piekieł. Urna zawierająca jego prochy została pochowana na cmentarzu w niewielkiej wiosce w Środkowym Cesarstwie. Lata mijały, a przeklęte dziedzictwo popadło w zapomnienie pośród żywych. Ukryty w głębiach piekieł Wu-Feng nie zapomniał niczego. Niestrudzone poszukiwania w końcu doprowadziły go do miejsca, gdzie ukryto urnę. Cień jego poprzedniej inkarnacji już rozciąga się nad wieśniakami, nieświadomymi grożącego im niebezpieczeństwa. Na szczęście Fat-Si (kapłani taoistyczni) trzymają straż, strzegąc granicy pomiędzy światami żywych i umarłych. Uzbrojeni w odwagę, wiarę i moce, spróbują odesłać reinkarnację Wu-Fenga z powrotem do piekła.   Ghost Stories to gra kooperacyjna. Gracze jako drużyna grają przeciwko grze. Spotka ich wspólne zwycięstwo bądź razem poniosą porażkę. W Ghost Stories można grać na czterech poziomach trudności: Początkowy, Normalnym, Koszmarnym i Piekielnym.   Wspaniała, klimatyczna szata graficzna szybko wprowadzi Cię w nastrój obleganej przez duchy chińskiej wioski. Każda karta jest warta uwagi również dzięki prezentacji widziadeł znanych nie z europejskich podań i legend, ale z chińskiej kultury. Gra jest prawdziwie kooperacyjna. Trzeba ustalać który z graczy co zrobi, jak wykorzysta swoje moce, jak korzystać z możliwości jakie daje wioska oraz kto wyegzorcyzmuje jakiego ducha. Tylko wspólne działanie pozwoli Wam dotrwać do spotkania z Wu-Fengiem i odpowiednio się do niego przygotować! Dzięki 8 dostępnym postaciom, dużej liczbie możliwych duchów i prostemu mechanizmowi ich wykładania oraz kilku dostępnym inkarnacjom Wu-Fenga każda rozgrywka będzie się znacząco różniła od poprzedniej. A jeśli to za mało - możecie przenieść rozgrywkę na kolejny poziom trudności! Fakt iż gra nie zawiera żadnych elementów językowych i w całości opiera się na ikonkach sprawia, że rozgrywka przebiega płynnie.  Zawartość pudełka: 4 plansze graczy9 żetonów wioski3 kości Tao1 specjalna kość Tao1 kość Klątwy55 karty Duchów (niebieskie)10 kart inkarnacji Wu-Fenga (czerwone)20 znaczników Tao20 znaczników Czi4 figurki Taoistów4 znaczniki Jin-Jang8 figurek Duchów2 figurki Buddy1 znacznik Nieaktywnych Tao1 znacznik Osłabiającej Mantry (zwój)4 znaczniki Nieaktywnej Mocy3 znaczniki Neutralnej Mocy1 instrukcja2 karty pomocy1 karta do zapisywania wyników rozgrywek   

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-11-16 jestem na tak autor: sawek81

Gra kooperacyjna, w której przychodzi nam wcielić się w grupę taoistów, strażników chińskiej wioski którzy muszą zmierzyć się z Wu-Fengiem, Władcą Dziewięciu Piekieł. Zadaniem graczy jest walka z hordą duchów stanowiących forpocztę samego Wu-Fenga, którego pokonanie w końcowej części gry wieńczy sukcesem nasze zmagania. Nie jest to jednak łatwe zadanie. Gra jest trudna. Na wyższych poziomach trudności nawet bardzo trudna. Duchów jest tak dużo, że w pierwszych grach można nawet nie dotrwać do pojawienia się Wu-Fenga, nie mówiąc już o próbie jego pokonania. Dodatkowo możemy podnosić stopnie trudności wprowadzając dodatkowe inkarnacje Wu-Fenga które musimy pokonać (maksymalnie może być ich aż 4). Duchy, których egzorcyzmowaniem zajmujemy się przez całą grę mają różne zdolności i niejednokrotnie popsują nam szyki zmuszając do odrzucania przydatnych żetonów Tao (lub blokując ich używanie), nawiedzając kafelki wioski w której walczymy (wyłączając w ten sposób przydatne nam zdolności) lub sprowadzają na nas klątwy. Początkowe rozgrywki przyprawiają o ból głowy i frustrację. Grając i przegrywając swoje pierwsze rozgrywki zastanawialiśmy się nawet czy nie wprowadzić jakiś home rules, które by ją trochę ułatwiły. Na szczęście nie zrobiliśmy tego! Trochę cierpliwości, jeszcze kilka prób i w końcu sukces – pierwsza wygrana. Euforia i satysfakcja przeogromna. Moim zdaniem Ghost Stories to gra, w którą trzeba się nauczyć grać. Jest w niej spora dawka losowości. Losowy jest układ 9 kafelków wioski, która stanowi teren naszych zmagań, losowy jest dociąg duchów i same egzorcyzmowanie podczas którego rzucamy specjalnymi kośćmi. Również karty inakranacji Wu-Fenga losujemy na początku gry z grupy kilku kart, wiec tak do końca nie wiemy z czym dokładnie zmierzymy się w finale rozgrywki. Z drugiej strony daje to grze bardzo dużą regrywalność. Kluczem do wygranej wydaje się umiejętne korzystanie z kafelków wioski, które zapewniają nam różne, bardzo ciekawe zdolności i gromadzenie żetonów Tao, którymi możemy posiłkować się podczas walk z duchami. Gra jest bardzo ładnie wydana. Komponenty są wykonane solidnie. Styl graficzny to oczywiście rzecz gustu, mi się on bardzo podoba. Ilustracje na kartach są bardzo ładne i klimatyczne. Warto zauważyć, że karty z tym samym rodzajem ducha różnią się ilustracjami; niby drobiazg a cieszy. Grać można w gronie do 4 osób. Im mniej osób tym gra moim zdaniem wydaje się łatwiejsza (mniejsza ilość duchów do pokonania). Można tez grać w wariant solo. Sama gra jest niezależna językowo. Do gry dostępne są dwa dodatki (w tym umożliwiający grę 5-cio osobową; 5-ty gracz kieruje wtedy poczynaniami Wu-Fenga i gra przeciw reszcie taoistów). Grę szczerze polecam wszystkim miłośnikom kooperacji, na pewno nie będą nią zawiedzeni.
dodano: 2015-06-02 rewelacja autor: Łukasz Szymak

Wspaniała gra jak i wspaniałą gra kooperacyjna. Przygotowanie do rozgrywki, wprowadzenie nowych graczy w jej tajniki jak i sama rozgrywka pędzi do tragicznego końca (otwarcie dziewięciu piekieł i panowanie Wu-fenga) niczym pendolino do stacji Warszawa-centralna. Z tak niewielu elementów zostało wyciągnięte wszystko co tylko można. Gra pomimo lekkiej i prostej rozgrywki nie daje graczom wytchnienia i zmusza do ciągłego wysiłku i skupienia - chwila nieuwagi i sytuacja wymyka się spod kontroli i duchy opanowują wszystko. Polecam.
dodano: 2008-11-27 autor: planszolandia

Bardzo dobra gra z gatunku - gra kooperacyjna. W grze walczymy z duchami atakującymi chińska wioskę. Duchy mają różną moc i potrafią nawiedzać i dręczyć. Walka z nimi jest naprawdę bardzo wymagająca i trudna. Do walki w obronie wioski stają kapłani Tao. Oprócz starych ludowych sposóbów walki z duchami posiadają także mistyczne umijętności takie jak: latanie czy walka z czasem. Duchy pojawiają się co kolejka albo i częściej. Dręczą i nawiedzają z ogromną siłą bez ostrzeżenia. Karty duchów mogą pojawiać się w różnej korelacji na planszach kapłanów Tao a walka z nimi za pomocą kostek nie zawsze bywa skuteczna. Możemy pomagać sobie żetonami Tao, ale nie zawsze są dostępne i tam gdzie być powinny. Gra jest bardzo losowa, ale mimo losowości siła tej gry tkwi w kooperacji wszystkich graczy. w przypadku tej gry losowość jest atutem, bo nie wiemy kiedy i gdzie, oraz z jaką siłą duch nawiedzi wioskę lub będzie nas dręczył. Grywalność i interakcja gry jest bardzo duża. To co jest wielkim plusem to czas rozgrywki. Gra zamyka się w jednej godzinie. Pozwala to na rewanż lub rozgrywkę w inne pozycje.

Gra jest bardzo lekka i rozgrywka mija bardzo szybko bez zbędnego zmęczenia. Dwustronne plansze z zdolnościami kapłanów oraz cztery poziomy początkujący, normalny, koszmarny i piekielny zwiększają atrakcyjność gry i myślę, że dzięki temu szybko się nie znudzi. To co w tej grze zachwyca to klimat jaki tworzą wszystkie elementy gry oraz mistyczna opowieść chińskiej kultury ludowej, mnichów, duchów i taoistycznej religii tak dla nas egzotycznej i tym samym tajemniczej.