PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika smoku68

obrazek
Legendy krainy Andor
Piękna przygoda,
Gier przygodowych ostatnio pokazało się sporo na rynku , ale tu mamy wyjątkową pozycję ponieważ gra daje możliwość rozgrywki solowej. Każdy scenariusz można zmodyfikować i rozegrać go również w samotności. Gra jest kooperacyjna i nie gramy przeciwko współgraczom , ale przeciwko grze (ratujemy królestwo ,wykonujemy questy itp.)
Moim zdaniem w grze muszą brać udział wszystkie cztery postacie, ponieważ questy wymuszają czasowe wykonanie zadania i ze względu na limit tur trzeba trochę taktyki w ruszaniu postaciami . Gracz solo może ,a nawet musi prowadzić 4 postacie na raz.
Dlaczego piękna przygoda? Czy plansza zaprojektowana przez Michaela Menzel może być brzydka. Jest bardzo klimatyczna i dwustronna . Z jednej strony mamy widok na krainę ,wzgórza, lasy, rzeki z mostkami ,klimatyczne zamki i ruiny. Z drugiej strony mamy mroczne podziemia. Proste reguły (system scenariuszy i kart wydarzeń) i bardzo klimatyczna plansza dały ciekawą grę przygodową opartą na scenariuszach , które można rozwijać samemu lub korzystać z nowych, przygotowanych na stronie wydawcy.


obrazek
Descent: Wędrówki w mroku
Mniejsza wersja ,ale frajda równie duża.,
To, że Descent jest bardzo dobrą grą wydaje się nie podlegać dyskusji. W nowym wydaniu jest za to bardziej przyjazny dla graczy.Mniejsze kafle, figurki wszystko jest bardziej kompaktowe i nie potrzebujemy gigantycznego stołu żeby to wszystko zmieścić. Kafle są bardzo ładne ,mamy podziemia ,lasy,łąki ,rzeki itd.. Najlepiej wybrać tryb fabularny ,czyli ciąg misji które tworzą ciekawą historię. Wyrwane z kontekstu pojedyńcze scenariusze ,wydają się zbyt krótkie , dlatego lepiej zacząć od razu od całej historii. Pudło wypełnione jest po brzegi świetnymi figurkami i żetonami, więc wiemy za co płacimy.
+ jakość wydania ,figurki, kafle terenu
+kompaktowość
+Mniej zasad
+ tryb fabularny ,misje które tworzą całą historię.
Minusy ??? Jakie minusy???


obrazek
Zombicide
Prosta, ale nie prostacka,
Duże ciężkie pudło, mnóstwo figurek (naprawdę nieźle odlanych).Bardzo ładne i klimatyczne kafle terenu,wyglądają dużo lepiej w naturze niż na zdjęciach.
Mogłyby być zdecydowanie grubsze.Po kilku rozgrywkach zauważyłem zaginanie rogów co przy tak drogiej grze nie powinno mieć miejsca. Wystarczy porównać jakość Descenta czy Space Hulka. Znalazłem na to sposób z dociśnięciem kafli na jeden wieczór i wszystko wróciło do normy ,ale za grubość stawiam grze minusa.
Natomiast mechanika gry, system rozwoju postaci , karty akcji to wszystko mimo sporej losowości jest naprawdę sprawnie działającym systemem. Trzeba trochę pogłówkować , ponieważ każdy scenariusz wymusza odrębną taktykę. Losowy dobór broni też nieźle może namieszać, zwłaszcza na początku rozgrywki.
Bardzo proste reguły bez setek statystyk, wyjątków i innego balastu.Grę jesteśmy w stanie opanować już podczas scenariusza wprowadzającego. Różne scenariusze i dodatkowo rozwijające się uniwersum gry o nowe dodatki zapewniają długą żywotność.
Dla wielbicieli zombiaków , czyli szwendaczy pozycja obowiązkowa.
Gorąco polecam.

Plusy:
+Bardzo dobry tryb solo.
+mechanika
+dobra jakość figurek
+miodność gry
Minus
-grubość materiału na kafle terenu.


obrazek
Gears of War (edycja polska)
Świetna gra dla samotników,
Udane przeniesienie gry komputerowej na planszę. Gra planszowa niestety nie ma takiej dynamiki , ale udało się autorowi zachować klimat pierwowzoru. Konieczka zdążył już nas przyzwyczaić do ciekawych rozwiązań w mechanice innych gier.W tym przypadku dysponujemy programowaniem ruchów przeciwnika ,dlatego wariant solowy jest równie ciekawy jak granie kooperacyjne kilku osób.Gramy przeciwko grze ,ruchy i ataki hordy są wynikiem zagrywania kart AI. AI w grze planszowej ??? Dziwnie to brzmi,ale działa całkiem sensownie,a jedyną wadą jest może powtarzalność wydarzeń. Gra ma dosyć proste zasady i daje możliwość wprowadzenia własnych rozwiązań.W zależności od ilości graczy dopasowujemy poziom trudności (ilość potworów),wymaga trochę taktyki ,zwłaszcza w zarządzaniu kartami i szczęścia w kostkach.
Wady: Wysoka cena i syndrom powtarzalności przy ponownym graniu.
Zalety:Wykonanie ,bardzo dobry tryb solo,zachowany klimat pierwowzoru.


obrazek
DungeonQuest: Smocze Lochy
Rosyjska Ruletka,
Gra jest skrajnie losowa ,kilka kart i kafli uśmierca natychmiast bohatera.
Losowy rozkład korytarzy,losowe rzuty kostkami ,losowy dobór kart. Jeżeli ktoś nie lubi \"przypadku\" w grach ,to niech lepiej nie wchodzi do \" Smoczych lochów\".Tu nie mam miejsca na taktykę,walki są banalne i losowe.Gra jest dosyć krótka,można nawet zakończyć swoją przygodę już w pierwszej turze. Każdy ruch podnosi poziom adrenaliny:udało się ,czy nie? Możemy wpaść w przepaść,możemy zostać skasowani przez ostrze,możemy zablokować się w komnacie bez wyjścia.Możemy też wyjść z lochów ze skarbami (co w tej grze należy do rzadkości). W tej grze czuje się ,że każdy krok może być ostatnim. Gra wzbudza skrajne emocje ,ja całkiem nieźle się bawiłem.


obrazek
Claustrophobia
Szybko i klimatycznie,
Świetna i szybka gra w klimatach fantasy.Rewelacyjny klimat ,tutaj nie walczy się z demonami ,tutaj się ucieka .Postać robi się coraz słabsza ,coraz gorzej się broni ,zadaje słabsze ciosy i w końcu pada w mrocznych korytarzach zalana przez hordy troglodytów. Gra wydana przepięknie. Figurki już pomalowane i bardzo fajny system pulpitów na których prowadzimy cechy postaci.Również gracz demonów musi kombinować z rozdziałem kości.Dużo lepszy mechanizm niż w Space Hulk ,gdzie wysyła się tylko potwory.Gra ma bardzo proste i czytelne zasady. Bardzo szybki setup i losowy wygląd korytarzy ,kafle dociągamy w trakcie gry.W sieci są do ściągnięcia dodatkowe scenariusze i pełne tłumaczenie ,łącznie z tłumaczeniem kart i pulpitu. Znajomość angielskiego wystarczy na poziomie podstawowym i bez znajomości też można zagrać.Miłośnikom szybkiej rozgrywki z mocnym i gęstym klimatem,bez wczytywania się w statystyki z odpowiednim poziomem losowości gorąąąąąąco polecam tu nie ma czasu na nudę. Za jakość wydania gra na pewno warta swojej ceny.

obrazek
Palce w pralce
Rytm i śmieeeech...,
Trudno powiedzieć ,że jest to gra. W zasadzie nie gramy ,a bawimy się. Niby jest współzawodnictwo ,ale tak naprawdę humor zabija rywalizację. Zabawa na każdą imprezę w każdym towarzystwie.Świetnie wydana w małym metalowym pudełku ,łatwa do zabrania na imprezę. Czy z dziećmi ,czy wśród dorosłych przy alkoholu i przy coca-coli ,a najlepiej z dziećmi i dorosłymi ,wtedy alkohol jest zbędny.Banalny pomysł ,który daje ogromną masę zabawy.Salwy śmiechu gwarantowane....

obrazek
Chocolate Fix
czekoladowe sudoku,
Bardzo dobra łamigłówka ,połączenie sudoku i masterminda w niebanalnej oprawie. Świetne wykonanie co w przypadku ThinkFun jest już chyba standardem, również z dodatkową opcją \"na wycieczkę\". Po ok 18 zadaniach ,zaczynają się schody i robi się coraz trudniej.Trudniej o tyle ,że jeszcze trzeba się powstrzymywać ,żeby nie ugryźć czekoladek ;)

obrazek
Dixit (pierwsza edycja)
Niezwykła i piękna,
Czasami pojawiają się gry wyjątkowe.
Prosta gra w skojarzenia w oprawie ,która nie może pozostawić obojętnym.Nawet jeżeli nie zagracie to i tak będziecie oglądać i oglądać i oglądać.
Każda karta jest jak wycieczka w świat dzieciństwa ,przepięknie ilustrowana i pełna tajemnic ,ukrytych szczegółów. Przy opcjonalnych zasadach ,można grać w trzy osoby ,ale im więcej tym lepiej.Zasady do wytłumaczenia w 60 sekund.
Jedyna wada to bardzo cienkie karty ,no i cena jest spora ,ale po wsiąknięciu w grę nie żałuję nawet jednej złotówki.


obrazek
Ubongo (edycja niemiecka)
UUUUBOOOONGOOOO!!!!!!,
Bardzo szybka gra, podczas której nie można narzekać na dłużącą się turę . Ogromna ilość kombinacji i bardzo krótki limit czasowy (klepsydra),podczas którego musimy:wylosować elementy ,ułożyć z nich układankę,krzyknąć \"ubongo\",przesunąć pionka i zebrać odpowiednie kryształki....Prawda ,że proste.Co ciekawe ma skalowany poziom trudności czyli rodzic może układać trudniejszy wariant ,a dziecko łatwiejszy(albo odwrotnie).
Gra całkowicie niezależna językowo, pięknie wydana ,dająca ogromne pokłady radości ,rozwijająca spostrzegawczość i refleks. Ostatnio numer 1 na stole gry. Nie przekonanych odsyłam do recenzji w \"Świecie gier planszowych 6/7\" .Nie zdarza się często, żeby gra dostała wysokie noty od wszystkich oceniających redaktorów. Czyli ,że to gra dla wszystkich...
Na pewno dla całej rodziny.......


obrazek
Filary Ziemi
,
Jedna z najpiękniejszych gier( plansza to małe dzieło sztuki ), fabularnie oparta na doskonałej książce K.Folleta.
Dla miłośników średniowiecza pozycja wręcz obowiązkowa.Bardzo dobra mechanika gry ,dobrze skaluje się na 2 -3- 4 osoby przy średniej losowości wydarzeń.Przy dwóch osobach jest łatwiej więc dobrze jest rozważyć ten wariant na początek .Przy trzech jest już idealnie. Nieskompliowane reguły pozwalają zagrać również z młodszymi przeciwnikami ,dla gracza w wieku 11-12 lat nie będą stanowić problemu.


obrazek
Memoir '44
REWELACJA !!!!,
Trudno napisać obiektywną opinię dla swojej ulubionej gry.
Dla mnie gra ideał,doskonałe wykonanie,proste i przejrzyste zasady, ogromna grywalność ,szybkość rozgrywki
Duże pudło z mnóstwem figurek żołnierzy ,czołgów i dział ,oraz plansza którą modyfikujemy do każdej bitwy. Na stronie producenta dostępne nowe scenariusze do rozegrania,oparte na prawdziwych historycznych bitwach II wojny. Polska instrukcja dostępna w internecie wystarcza do grania bez znajomości języka angielskiego.Dostepne są również tłumaczenia wszystkich kart.
Nie jest to mózgożerna strategia ,ale szybka gra oparta na mechanice kart (ruch) i kości(walka). Fantastyczny system.
Nie polecam dla osób, które nie lubią dużej losowości rozgrywki.Rozkazy wydajemy tylko na podstawie dostępnych kart ,więc jeżeli karta \"nie przychodzi\" i jeszcze kości źle się układają to \"Generał\" może dostać szału.
W moim przypadku akurat losowość pozwala wyrównać poziom i szansę na wygranie dla młodszych graczy .Najważniejsza przecież jest zabawa ,a w przypadku dzieci prosta nauka przez zabawę.
Myslę ,że już 10 latek może stoczyć emocjonujące bitwy z ojcem.Moje córki mimo ,że nie lubią wojennych klimatów w Memoir 44 zawsze chętnie grają.
Polecam również dodatki ,które wprowadzają walkę powietrzną i nowe fronty II wojny np: zimową Rosję ,albo pustynne bitwy.


obrazek
Memoir '44 - Air Pack
,
Bardzo dobry dodatek ,który systematyzuje wszystkie karty i w wprowadza nowe rozszerzone zasady dodtyczące wszystkich dodatków. Dołączone wszystkie 64 oryginalne scenariusze, nowe wzory kart terenu (bardziej czytelne i z nowymi zasadami).Osiem modeli kolorowych samolotów (odwozorowane kształty najpopularniejszych maszyn) .
Wadą jest niestety wysoka cena producenta za którą obniżam notę.Gdyby jeszcze dołożono nową planszę, a tak pomimo świetnego wykonania mam wrażenie ,że Days of Wonder troszkę przesadziło.
Dla osób korzystających z dodatków produkt obowiązkowy, jednak osoby korzystające tylko z wersji podstawowej raczej nie do końca wykorzystają zawartość.


obrazek
BattleLore
Świetna,
System znany z wydanej wcześniej Memoir 44 ,przenosi nas z frontów II
Wojny Światowej na pola bitew średniowiecznych z opcją wykorzystania orków i krasnoludów.
Myślę ,że w przypadku Battlelore dostajemy więcej przemyślanej rozgrywki już w wersji podstawowej.Wielkie pudło figurek ,ładniejsza plansza i zasady bitwy średniowiecznej ,zasady bitew fantasy ,system Lore -to wszystko warte niewątpliwie wysokiej ceny,ceny którą Planszomania tradycyjnie znacznie uatrakcyjniła . W przeciwieństwie do Memoir większość walk odbywa się w zwarciu ,wymusza to inną formę strategii.Dobrze przemyślany system morale i Karty Wiedzy ,które czynią z tej gry prawie RPG.Mnóstwo świetnie wykonanych figurek ,które aż proszą się o pomalowanie. Wydaje się mniej losowa od Memoir ,ale może to tylko wrażenie osobiste. Angielski wcale nie jest tak bardzo konieczny zwłaszcza jeżeli ktoś już grał w Memoir .Wszystkie karty Rozkazów i Wiedzy są już przetłumaczone i dostępne na stronie polskich fanów.Również skrócona instrukcja i porady grających.


obrazek
Abalone
,
Świetna szybka rozgrywka,połączenie gry logicznej i strategicznej.Córka 11 lat ,bardzo dobrze sobie radzi z rozgrywką.Trzeba nieźle główkować ponieważ atak może nadejść z każdej strony,stąd też szybkie zmiany na planszy.Proste zasady ,a cała rozgrywka zależy już tylko od grających.
Kule są ciężkie i wysokiej jakości ,miłe w dotyku i bardzo płynnie przemieszczają się po planszy,dodając dodatkowej miodności do rozgrywki...


obrazek
Bohnanza Wydanie Jubileuszowe
Gra dla całej rodziny,
Gra dla całej rodziny ,od kilku do kilkudziesięciu lat ,ale również świetny przerywnik podczas poważniejszych imprez growych.
Proste zasady i bardzo duża interakcja między graczami.
Bardzo praktyczne wydanie ,blaszane pudełko zapobiegnie szybkiemu zniszczeniu talii ,a świetnie nadaje się do zabrania na jakieś party...
Wystarczy tylko spróbować i już jest się uzależnionym od fasolek....