PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika herman

obrazek
Sabotażysta
przyjemny fillerek,
Sabotażysta to szybka imprezowa gra karciana oparta na blefie. Każdy z zawodników przed rozgrywką dowiaduje się w jaką role w danej rundzie przyjdzie mu się wcielić.Będzie to albo poszukiwacz złota albo Sabotażysta. Z dostępnych na ręku kart układać będziemy tunele które zaprowadzą nas do jednego z trzch ukrytych skarbów...ale uwaga! Tylko jedno złoże to drogocenne złoto , pozostałe to nic niewarty węgiel. Na kartach mamy albo tunele albo opcję popsuj\\napraw dane narzędzie (de facto zablokuj/odblokuj gracza).
Celem Sabotażystów jest tak umiejętne podkładanie nietrafionych tuneli, żeby przez kkońce kart na reku wyprowadzić krasnali w pole. Dobrzy poszukiwacze muszą przed końce dotrzeć do skarbu.
Gra jest wariacją na temat popularnej kiedyś gry \"Mafia\" jednak ma zasadniczą przewagę - gracze nie odpadaja z rozgrywki. Gra jest świetnym fillerem pomiędzy cięższymi tytułami albo dobrym \"gatewayem\". Cena jest bardzo przystępna. Zabawa zaczyna się przy 5+ graczach.


obrazek
Condottiere
szybka i przyjemna ,
Jak najlepiej w jednym zdaniu opisać grę Condottire? To szybka gra karciano-licytacyjna z dużą nutką blefu. Celem gry jest zajęcie na mapie 5 dowolnych terytoriów lub 3 graniczących ze sobą.
Walka o poszczególne krainy odbywać się będzie za pomocą kart, które gracze na początku tury dostawać będą na rękę. Tak więc w walce o krainę będziemy wykładać jedną kartę tak samo jak nasi rywale. Kiedy kolejka powróci do nas wykładamy kolejną i tak dalej. Starcie o terytorium wygra gracz, który na wyłożonych kartach osiągnie największą sumę punktów. Zwycięzca starcia wytypuje następne państwo o które toczy będzie się licytacja i tak aż do końca. Karty dobierać będziemy w momencie kiedy tylko jednemu z graczy pozostaną takowe na ręce. To mim zdaniem słaby wariant i osobiście korzystam z opcji dokładania 3 kart po każdej zakończonej batalii. Oprócz kart z numerkami (1-6 i 10) do dyspozycji będziemy mieli także kilka kartoników mających jakieś następsta. Tak więc zagrywając Kuklę będziemu mogli odzyskać jedną z wyłożonych wcześniej kart, Klucz natychmiast zakończy bitwę czy Dobosz, który sprawi, źe nasze punkty liczyć się będą podwójnie.
Gdzie w tym wszystkim blef ? Podstawowa wersja zasad zakłada, źe karta którą kładziemy na stole winna być odkryta - ja polecam jednak rozwiązanie mówiące, źe ostatnia zagrana karta pozostaje ukryta aż do wyłożenia kolejnej.
Zasady są do wytłumaczenia w 5 minut, rozgrywka jest lekka i powinna sprawiać przyjemnośc początkującym jak i zaawansowanym graczom. Bardzo dobrze nadaje się jako uzupełnienie cięższego tytułu. Gorzej jest ze skalowalnością. Na 2 osoby nawet nie ma co siadać do gry, we 3 też jakoś niebardzo. Od 4 w górę jest już jednak elegancko. Cena jest bardzo przystępna, kosteczki i karty wykonane elegancko. Dużym plusem jest też składana miniplansza i niewielkie pudełko. Polecam


obrazek
2 de Mayo
dobra gra taktyczna,
2 de mayo to gra taktyczna obsadzona w realiach Madrytu ogarniętego powstaniem majowym w 1808 roku. Jeden z graczy wciela się w hiszpańskie siły powstańcze, drugi w okupujące stolicę wojska napoleońskie.
I tu z miejsca uprzedzam - jeśli ktoś nastawia się na regularną bitwę w centrum miasta może się lekko zawieść. W trwającej 10 tur grze zwycięstwo francuzów polega na spełnieniu 3 warunków. Bramy otaczające miasto muszą być obstawione, siły hiszpańskie wyeliminowane a i własne wojska nie mogą zostać uszczuplone o więcej niż 3 bataliony. De facto więc gra hiszpanami polega na ciągłym uciekaniu, ot nazwijmy tę grę \"taktycznym berkiem\". Sama rozgrywka dzieli się na 4 tury i polega na dobieraniu kart akcji , wydawania rozkazów dla swoich oddziałów (bardzo fajny mechanizm - zapisujemy rozkazy na kartce a w następnej fazie pokazujemy je i wykonujemy), przesuwaniu wojska i ew. walce w strefach spornych. Kluczem do wyrównanej rozgrywki jest poznanie wszystkich kart zdarzeń bo to one w dużej mierze determinują rozgrywkę. Gra jest nieźle zbalansowana i przy równorzednych graczach kończy się w okolicach 9-10 tury. Sama gra jest szybka bo trwa max 20-30 min.
Gra wykonana jest elegancko - mała, ale bardzo skompresowana i urokliwa mapka Madrytu , do tego karty zdarzeń i drewniane kosteczki symbolizujące oddziały - jak już napisałem elegancko, ale jak na prawie 100 zł trochę za drogo.
Jeśli jednak ktoś ma wolny papierek z królem Jagiuełłą a na półce wolne miejsce dla szybkiej gry taktycznej to w 100% polecam :)