PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika dojcze

obrazek
Colt Express (edycja polska)
przystępna, klimatyczna, zabawna,
Komponenty wyglądają świetnie. Wagoniki i lokomotywę trzeba złożyć przed pierwszą grą. Ich konstrukcja jest na tyle dobra, że po złożeniu trzymają się solidnie, nie rozpadają się w rękach. Po skończonej grze nie trzeba ich rozkładać, ponieważ w pudełku są specjalne przegródki na wagony i lokomotywę. Gra jako jedna z niewielu posiada komponenty, które nie są elementami gry (np. kaktusy), a służą tylko i wyłącznie do tego aby stworzyć lepszy klimat. Sam wygląd planszy - w formie trójwymiarowych wagoników - i możliwość chodzenia po ich dachach, czy też uderzenia przeciwnika tak że wyląduje w sąsiednim wagonie, pozwala dobrze się w niego wczuć. Dodatkowo w Planszomanii dostaniecie jeszcze matę do gry z grafiką kanionu - której nie było w egzemplarzach essenowych.

Ogólnie w grze chodzi o to, aby prowadzić tak swojego rabusia po pociągu, żeby chodząc po pociągu na koniec gry uzbierał jak najwięcej kosztowności. Główną mechaniką wykorzystaną w grze jest programowanie ruchów/akcji (znaną na przykład z \"Robo Rally\"). Na ręce mamy ograniczoną ilość kart z możliwymi akcjami, które co jakiś czas (jawnie/lub nie) kładziemy na wspólny stos. Stos będzie potem kolejno rozpatrywany. Jak nie chce się nic położyć karty akcji, można opuścić ruch i dociągnąć karty. Zasady są bardzo przystępne, co czyni grę rodzinną. (nie biorąc pod uwagę tematyki, czyli strzelania do innych rabusiów) Każdy rabuś ma jakąś specjalną umiejętność. W trakcie gry zdarza się zapomnieć o tych zdolnościach. Niestety mam wrażenie że niektóre zdolności są silniejsze. Jest to jednak balansowane tym, że gracze widząc że komuś idzie lepiej, starają się temu graczowi przeszkodzić. Czasem akcja innego gracza, może popsuć nam cały misterny plan. Zdarzają się też bardzo chaotyczne rundy, ale ma to swój urok.
Podsumowując - jeżeli oczekujesz, przystępnej, klimatycznej, zabawnej ale trochę chaotycznej gry, to jest to gra dla ciebie.

+ klimat
+ komponenty
+ proste zasady
+ przyjemna rozgrywka
- niektóre zdolności postaci są silniejsze
- zdarzają się bardzo chaotyczne rundy
-/+ negatywna interakcja (-/+ w zależności czy ktoś lubi czy nie)


obrazek
Tacka na żetony
moze byc,
Plusy:
Zatrzask trzyma dosc dobrze. Nie powinien sie przypadkowo otworzyc, choc ciezko powiedziec jak bedzie trzymal jak sie troche wyrobi.
Zakupilem tylko jedna tacke ale wydaje mi sie ze mozna jedna tacke ukladac na drugiej i taka konstrukcja bedzie dosc stabilna - przykrywka jest wyprofilowana tak samo jak dol i powinny do siebie dobrze pasowac.
Spod jest przezroczysty w przeciwienstwie do innych tacek - jesli trzyma sie w niej czarne zetony to jest to drobna jej zaleta.
Minusy:
Tak jak juz poprzedni recenzent napisal - zatrzask nie jest zbyt wygodny. Trzeba wepchac palce pomiedzy dolna i gorna czesc w dwoch rogach i rozpychac uwazajac zeby nie robic tego za mocno, bo zetony wyskocza i przemieszaja sie po otworzeniu. Dodatkowo czasem zatrzaskuje sie tez na pojedynczych przegrodkach. Zrobiona jest z raczej cienkiego materialu, nie sprawia wrazenia solidnej. W przykrywce kazda podzialka ma dosc duze wglebienie co troche zmniejsza ilosc rzetonow ktore mozna wrzucic do jednej przegrodki.