PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika cheshiek

obrazek
Dungeon Alliance
Solidny tytuł od Andrew Parks,
Kolejny bardzo solidny tytuł od Andrew Parks. Ciężko tak definitywnie wyjaśnić czym ta gra właściwie jest. Troche dungeon crawler, trochę deck building, trochę adventure, ale na pewno jest dużo główkowania. Komponenty na wysokim poziomie, z wyjątkiem kart Encounter, których poziom grafiki jest poniżej przeciętnej. Reszta kart super. Kafle komnat ślicznie sie prezentują na stole. Miniaturki bardzo okej.

Dla kogo jest to gra? Nie polecam początkującym. Co prawda zasady sa proste, przystępne, a sama modularność gry pozwala wprowadzać nowe elementy stopniowo (draft bohaterow, questy, final boss etc), to jednak ilość planowania i opcji, może na początku przytłoczyć. Natomiast gracze bardziej obeznani, znajda tutaj bardzo ciekawe wyzwania. W trybie competitive, gra ujawnia swój kolejny wymiar – teraz możemy ciachać zarówno potwory jak i obcych bohaterów. Osobiście uważam ten tryb za najlepszy. Polecam gre również dla graczy solo. W samej podstawce jest bardzo duzo treści, której wystraczy na wiele wiele godzin gry. A przy dodaniu Adwenture packów i dodatku Champions, regrywalność jest praktycznie nie ograniczona.

Podsumowując:
Zawartość pudełka : 5-/5 – minus za te karty encounter
Złożoność : 4/5 – zasady proste, ale decyzje wymagaja palenia zwojów
Interakcja: 5/5 – oczywiście w trybie competitive
Fun Factor: 4/5 – gracze z AP mogą znacząco wpłynąć na czas rozgrywki

Szukasz czegoś uniwersalnego (solo, cop, compettive)? Zawsze chciałeś zagrać w Mage Knight ale reguły odstraszały? Lubisz lekki klimat dungeon crowler i mocno pracować szarymi komórkami? Dungeon Allience jest dla Ciebie.


obrazek
Spirit Island (angielskie wydanie)
Jak tresować ducha,
Na starcie zaznaczę ze nigdy nie bylem fanem gier kooperacyjnych. Brakowało mi przeważnie negatywnych iteracji, wspólne podejmowanie decyzji potrafiło być uciążliwe, nie wspominając już o dosyć często spotykanym syndromie "alfa gamera".

Nie mniej postanowiłem dać jeszcze jedno szanse i kupiłem Spirit Island. W skrócie jest to obecnie moja top 3 gra w kolekcji.

Po pierwsze primo : zawartość pudelka bardzo pozytywnie zaskakuje. Sama gra nie należy do najtańszych, ale ilość opcji i tym samym poziom regrywalonsci gry jest nie spotykana - warta każdej wydanej złotówki.

Po drugie - tutaj nie ma miejsca na alfa gamera. Gra jest ciężka, decyzje czasem przytłaczające. Nikt nie ma czasu patrzeć w cudze karty. Czy gramy oddzielnie? Nie! Gra w fantastyczny sposób zmusza nas do kooperacji, ale nie na sile jak w np.Pandemice. Tutaj nikt nie ma pełnego poglądu na sytuacje, każdy może wnieść coś znaczącego/zaskakującego.

Po trzecie - gra zawiera kilka mechanizmów które umożliwiają ustalenie trudności. Chcesz po prostu wygrać, nie ma problemy, usuwasz scenariusze/adwersarzy. Chcesz się trochę spocić, dodaj adwersarza na 5/6 poziomie. Chcesz poczuć strach wskocz na najwyższy poziom adwersarza i dodaj scenariusz/karty wyspy.

Reasumując, lubisz ciężkie tytuły, chcesz wspólnie pokonać najeźdźców, korzystając z bardzo tematycznych umiejętności duchów na pięknej planszy i z ślicznie zilustrowanymi kartami. Nie musisz już szukać dalej, po prostu kup Spirit Island!


obrazek
Great Western Trail (edycja polska)
,
Ostatnio najlepsze EURO jakie grałem. Same zasady na początku potrafią przytłoczyć. Jest bardzo duzo opcji i pewne strategie wymagają kilku gier aby je zrozumieć i poprawnie wdrożyć - szczególnie budynki. Ale po 2/3 grach wszystko już zaczyna płynnie działać. I w tedy gra otwiera przed nami swoje drugie dno. Mamy tu do czynienia z bardzo przyjemnym połączanie taktyczny i strategicznych decyzji. Nawet jeżeli nie wygrasz masz poczucie satysfakcji ze dobrze sprzedanych krów.

Gra bardzo ładnie wydana, warta każdej złotówki.


obrazek
Dixit (pierwsza edycja)
Bajecznie wciągająca i wymagająca wyobraźni,
Jedna z najbardziej niesamowitych gier w jakie miałem przyjemność zagrać. Zasady można wytłumaczyć w 5 minut. Kary są przepiękne. Gra rewelacyjne nadaje się na spotkania ze znajomymi. Jedynym warunkiem aby zagrać i dobrze się bawić to brak obaw przed użyciem wyobraźni.

Losowość: N/A
Interakcja: N/A
Złożoność: N/A
Przyjemność: 11/10


obrazek
Agricola
Ranking na BGG nie może się mylić,
Recenzji/filmów traktujących tą grę, jest baardzo dużo. I chyba wszystkie (przynajmniej te na które natrafiłem) są jednogłośne w ocenie. Ta gra to pozycja obowiązkowa u każdego szanującego się gracza.

Losowość: 1/5
Interakcja: 3/5
Złożoność: 4/5


obrazek
7 cudów świata
Szybko, milo, przyjemnie,
7 Cudów to przede wszystkim bardzo ładnie wydana gra. Karty są dobrej jakości, instrukcja przejrzysta i pozwalająca szybko zrozumieć zasady.

Sama gra jest w miarę łatwa i nawet mało doświadczeni gracze, są wstanie szybko załapać podstawy i cieszyć się z rozgrywki. Po kilku grach, wyraźnie widać że gra może dostarczyć również frajdy bardziej zaawansowanym graczom.

Losowość: 4/5
Interakcja: 2/5
Trudność: 2/5