PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika antek

obrazek
Kolejka IPN
w poszukiwaniu zaginionego towaru,
Kolejka jest grą szarą jak z PRL-u. Dla osoby, której planszówki kojarzyły się dotychczas ze zbieraniem grzybków albo chińczykiem (produktu made in PRL), jest to z całą pewnością odkrycie. Ja grałam w nią (niestety bez dodatku) nieco znudzona. Po kilku rundach, gra stała się dość przewidywalna, bo każdy mniej więcej wiedział jakich 10 kart „kolejkowych przepychanek” jest do użycia. Niemniej, gra jest świetnym materiałem edukacyjnym, zarówno dołączone materiały, jak i graficzne opracowanie materiałów zadowoli zarówno kolekcjonerów pamiątek vintage, jak i dzieci znudzone historią na szkolnych lekcjach.

obrazek
7 cudów świata
Być jak Aleksander Wielki,
„Siedem cudów” jest bardzo dynamiczną i ciekawą grą strategiczną. Może nie jest łatwa do wytłumaczenia, ale potem staje się prosta. Zajmuje tez niewiele czasu, w sam raz na przerwę między partyjkami catana. Cały czas coś się dzieje. Każdy gracz – posiadacz jednego z 7 cudów świata antycznego ma inne możliwości: może stawiać na surowce, może rozbudowywać armię, wreszcie może wspierać rozwój nauki i techniki. Stosowanie przez graczy różnych strategii uatrakcyjnia grę i pozwala zrozumieć, że polityki nie można opierać tylko na jednym pomyśle. Bardzo ciekawym pomysłem są karty pozwalające bogacić się graczowi, dzięki wzrostowi (ale nie kosztem) innych graczy.

obrazek
Cytadela
Przenieś się do średniowiecza,
Bardzo ładnie wykonana gra, oddająca klimat średniowiecznego miasta – karty postaci i karty dzielnic zaprojektowane w sposób estetyczny, zawierają przepiękne ilustracje.

Gra ma bardzo proste zasady, dlatego wytłumaczenie reguł nowym graczom nie sprawia trudności i nie zabiera zbyt dużo czasu. Cytadela dostarcza wiele emocji dorosłym i dzieciom, choć posługiwanie się postacią mordercy czy zabójcy nie jest dla wrażliwych. Czas gry to średnio 1,5 godziny. Zaletą gry jest ograniczony element losowości i możliwość stosowania wielu strategii.

W grze trzeba podejmować różne decyzje: jaką postać wybrać, jaką dzielnicę wybudować. Każda postać ma specjalne właściwości, których użycie może zmienić bieg gry. Można wybrać zabójcę i zabić inną postać, co powoduje utratę kolejki. Można zostać kupcem i dostawać więcej złota, można wcielić się w rolę złodzieja i okraść ze złota inną postać, można też wybrać króla i kierować biegiem tury gry. Można zostać generałem i niszczyć dzielnice innych, albo architektem i móc budować więcej. Dzielnice mają różne kolory i właściwości, a podejmowanie decyzji, którą wybudować może mieć znaczenie…

Gra najlepiej nadaje się dla większej liczby graczy, najlepiej rozgrywa się przy co najmniej 5 osobach. Przy dwóch osobach może być zbyt nudna.

Podsumowując, dobra i ciekawa gra w rozsądnej cenie.


obrazek
Wilki i Owce
Fajna gra dla najmłodszych,
Ładnie i solidnie wydana gra, na uwagę zasługują żetony z ciekawymi, śmiesznymi i prześlicznymi rysunkami. Gra bardzo prosta, polecana szczególnie dla początkujących graczy, a jej zasady są bardzo łatwe do wyjaśnienia nowym graczom. Wilki i owce to zdecydowanie dobra gra dla osób młodszych. Starsi czy bardziej zaawansowani gracze mogą się znudzić po kilku rozgrywkach.

Do zalet gry należy jej mechanika, występuje element losowy, ale też duże znaczenie ma kombinowanie i planowanie… Gra sprawia wiele satysfakcji i emocji, zwłaszcza młodszym graczom. Ogradzanie coraz większych pastwisk, z coraz większą liczbą owieczek staje się pod koniec trudne, a czasem niemożliwe, gdy zabraknie nam ogrodzenia. Plusem jest także rolniczy klimat gry, który przenosi graczy na pastwiska, łąki i lasy…

Ze względu na niewielki stopień skomplikowania gra sprawdza się dla młodszych jak i osób mniej zaangażowanych, które nie lubią zbyt długich wyjaśnień reguł. Rozgrywka trwa około 30 minut, więc nikt nie poczuje się znudzony.

Najciekawiej gra się przy 3-4 osobach, gdyż nadaje to więcej emocji i bardziej komplikuje grodzenie pastwiska.

Wilki i owce to gra, która nie wywołuje raczej konfliktów między graczami. W trakcie rozgrywki, pełno jest emocji i rywalizacji w grodzeniu pastwisk . Można też podłożyć przeciwnikom wilka, który może zagrozić stadu, ale na ratunek przychodzi nam myśliwy :)

Miła i emocjonująca gra, ale raczej dla dzieci.


obrazek
Żeglarze z Catanu (edycja drewniana)
Ciekawy dodatek do Catana,
Osobom, które znają i lubią grę Osadnicy z Catanu, dodatek będzie się podobał. Wykorzystanie Żeglarzy jest ciekawym urozmaiceniem standardowej rozgrywki. Poza budowaniem dróg, pojawia się możliwość przemieszczania się drogą morską, ustawiając żeglarzy. Na morzu może pojawić się także pirat i może zablokować… Ale i tak nie zatrzyma to graczy w płynięciu do nieznanych wysp, gdzie kryją się nowe surowce i możliwości.

Gra z dodatkiem Żeglarzy trwa dłużej w porównaniu z podstawową wersją Osadników Catanu. Przeciętny czas rozgrywki wynosi ok. 90 min.
Żeglarze to bardzo ciekawy dodatek, ale brakuje mu czasem „tego czegoś”, co sprawia, że nie zawsze graczom chce się go rozkładać.

Wśród znajomych, zapalonych graczy opinie na temat tego dodatku są podzielone, jedni uważają, że klasyczna wersja Catana jest najlepsza i niezastąpiona i nie potrzebują żadnych dodatków. Drudzy pozytywnie go oceniają i preferują grę z większą liczbą wariantów i scenariuszy.

Dodatek polecam, większość osób będzie zadowolona!


obrazek
Fauna (edycja niemiecka)
Uczy i bawi!,
W wersji niemieckiej bardzo estetycznie wydana gra - składa się z dużej planszy przedstawiającej mapę świata, kart ze zwierzętami oraz drewnianych kostek w kilku kolorach.

Reguły gry są dość proste - na podstawie kart zawierających rysunek zwierzęcia, jego nazwy i informacji w ilu regionach świata występuje gracze za pomocą kostek obstawiają na mapie, gdzie zwierzę żyje, a na skalach jego rozmiary – wagę i długość oraz długość ogona (u ssaków, części gadów i płazów). Za każde dobre trafienie gracz otrzymuje punkty, natomiast złe obstawienie kosztuje kostkę, dlatego trzeba się dobrze zastanowić :-)

Fauna jest rewelacyjną grą edukacyjną dla dzieci, ale także dorosłych, którzy mogą sobie przypomnieć ile waży słoń i gdzie występują pandy wielkie. Dzięki grze uczniowie mogą w przyjemny sposób rozszerzyć wiadomości. Gra uczy nie tylko zoologii, ale także geografii, gdyż oswaja z mapą i nazwami regionów geograficznych.

Gra przeznaczona jest dla 2-6 graczy, ale przy większej liczbie osób robi się bardziej emocjonująca. Czas rozgrywki wynosi ok 40-50 min.

Polecam!!!


obrazek
Dixit
Najładniejsza gra!,
Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jeśli chodzi o \"Dixit\" jest grafika. Karty autorstwa Marie Cardouat przywodzą na myśli i francuskie komiksy, i \"Małego Księcia\". Samo przyglądanie się kartom, perfekcyjnie dobranym kolorom, niesamowitym obrazkom jak z baśni, jak z głębi snów stanowi wielką przyjemność.
Sama gra jest prosta do wytłumaczenia i opiera się właśnie na dokładnym przyglądaniu się kartom, szukaniu skojarzeń.
Niestety, muszę przyznać, grając z grupą przyjaciół, po kilku razach dochodzi się do momentu, gdy wszyscy znamy swoje skojarzenia. Dlatego polecam grę z różnymi osobami w celu uniknięcia znudzenia lub też wymyślanie coraz to nowych skojarzeń, na co obrazki z pewnością pozwalają.


obrazek
Trucizna
Wciąga jak narkotyk...,
Gra karciana o bardzo prostych zasadach, dzięki czemu każdy nowy gracz bez trudu opanuje reguły. Format gry sprawia, że bez problemu można zabrać ją w podróż, zagrać można niemal wszędzie, gdyż do gry potrzeba bardzo niewiele miejsca.

Sporym atutem Trucizny jest krótki czas gry - średni czas rozgrywki to 30-50min., w zależności od liczby graczy. Jedna rozgrywka składa się z kilku rozdań – równych liczbie graczy. Gra przeznaczona jest od 3 do 6 graczy, ale największe emocje są przy większej liczbie zawodników. Bardzo dobra gra jako przerywnik między innymi grami.

Gra wymaga kombinowania – np. odkrycia kiedy najlepiej wyrzucić truciznę, żeby samemu się nie zatruć albo kiedy wyrzucać większe nominały mikstur. Sporo zależy od losu i innych graczy, ale każdy gracz może sporo namieszać innym.

Celem gry jest zebranie jak najmniejszej liczby punktów za mikstury i trucizny. Na stole mamy mikstury w trzech kolorach. Każdy z graczy dorzuca karty w odpowiednim kolorze – do jednego czerwone, do drugiego niebieskie a do trzeciego fioletowe. Jeśli dorzucimy kartę i wartość liczb na kartach w kociołku przekroczy 13, wtedy dolana porcja mikstury zostaje w kociołku a resztę zabieramy. Często się zdarza, że w każdym kociołku suma liczb na kartach wynosi 13 i gracz zostaje zmuszony do ich zebrania . Wywołuje to zazwyczaj sporo śmiechu u pozostałych graczy, zwłaszcza jeśli w każdym kociołku jest trucizna.

Minusem gry jest jej graficzna oprawa, ale jest dostosowana do tematyki gry.

Grę polecam dla dzieci i starszych.


obrazek
Mystery of the Abbey
,
Bardzo ładnie wydana gra, dopracowana w najmniejszym szczególe. Jedynym problemem jest wersja językowa gry - część elementów

obrazek
Filou
Nie tylko dla wielbicieli sierściuchów...,
Gorąco polecam. Gra ładnie wydana w małym, poręcznym pudełku, więc można ją zabrać na spotkanie ze znajomymi lub w podróż. Reguły gry łatwe do opanowania, nie musimy poświęcić wiele czasu by grę objaśnić nowym graczom.

Najlepiej grać w 4-5 osoby, niestety rozgrywka 3 osobowa pozostawia wiele do życzenia. Przy 3 graczach licytacje nie są zbyt emocjonujące, a dodatkowa zakryta karta to nie to samo co czwarty gracz.

Gra szybka 20-30 min., dobra na rozrywkę w przerwie między innymi grami. Filou dostarcza wiele emocji, ma w sobie coś z inwestowania na giełdzie. Nigdy do końca nie wiadomo czy licytacja zakończy się dużą statą czy zyskiem. Sytuację komplikują psy, które mogą odwrócić bieg licytacji...

Nie warto stawiać wszystkiego, żeby nie wyeliminować się z udziału w kolejnych licytacjach, ale opłaca się późno pasować, żeby podbić stawkę innym i zdobyć więcej punktów ze spasowania. Dobrym pomysłem jest wyrzucanie ujemnych kotów, gdy sami nie chcemy brać udziału w licytacji, ale inni gracze mogą to przewidzieć i spasować przed nami. :-) Każdy gracz ma inną strategię, a przy 5 graczach gra dopiero nabiera rumieńców.

Gra warta polecenia zarówno dla dzieci jak i dorosłych...


obrazek
Ticket to Ride Märklin
Extra!,
Bardzo ładnie wydana i fascynująca gra, wszystkie elementy dopracowane w najmniejszym szczególe. Największe wrażenie robią rysunki modeli wagonów i lokomotyw na Kartach Wagonów. Ticket to Ride Märklin z pewnością jest warta swojej ceny.

Zaletą gry jest możliwość grania już od 2 osób, jednak w większym gronie graczy rozgrywka jest jest bardziej ciekawa i emocjonująca. Czas rozgrywki to co najmniej godzina.

Pociągi Märklin to gra typowo strategiczna, mniej miejsca jest tu na interakcje pomiędzy graczami. Musimy wybierać czy budować więcej krótkich odcinków czy ryzykować budowę dłuższych, czy budować linie w Nadrenii i korzystać z pasażera czy we wschodniej części i zbierać punkty za długie trasy. Gra dostarcza wielu emocji, można zablokować przeciwnikowi budowę trasy albo zmusić go do budowy objazdu :-)

Najlepsza z serii Ticket to ride pod względem wykonania i opcji gry.

Gra posiada stosunkowo proste i łatwe do wyjaśnienia zasady, jest zatem dobra zarówno dla początkujących graczy jak i zawodowców.

Bardzo dobra gra nie tylko dla miłośników kolejnictwa!


obrazek
Fasolki
Świetna gra,
Bardzo dobra relacja jakości do ceny gry. Gra jest dopracowana graficznie i ładnie wydana. Fasolki to jedna z lepszych gier karcianych jakie spotkałem. Proste do opanowania zasady gry sprawiają, że Fasolki to przyjemna gra zarówno dla dzieci i dorosłych, odpowiednia na rodzinne wieczory i spotkania ze znajomymi. Gra uczy nie tylko liczyć i planować, ale pozwala sprawdzić się w roli negocjatora.
W grze występuje duży element losowości, jednak możliwość handlowania i wymiany fasolek z innymi graczami zmniejsza jego znaczenie. Aby wygrać trzeba dobrze handlować. Gra to wyścig w hodowaniu fasolek i zbieraniu złotych monet.
Fasolki to szybka gra, a przy 5 graczach znacznie skraca się jej czas.
Świetna zabawa!