PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika Rzubrzyk

obrazek
Wiedźmin Gra Przygodowa
Solidna gra przygodowa,
Miałem okazję grać kilka razy w ta grę niestety w 4 osoby.
plusy
- solidna gra przygodowa
- gra kooperacyjna
- plastikowa figurki ( aż się proszą o pomalowanie :-)
- dość proste zasady
- ładne wydanie, sliczne grafiki
- ciekawy rozwój postaci - kompletnie inny dla każdej z podstawowych postaci
minusy
przy 4 graczach kolejka trwa dramatycznie długo, szczególnie przy nowych graczach - pozostali mogą w międzyczasie przysypiać, co bardzo źle wpływa na dynamikę rozgrywki oczywiście.

Generalnie - gra ciekawa, nie jest specjalnie trudna, z pewnością będę do niej wracał.



obrazek
Robinson Crusoe: przygoda na przeklętej wyspie - edycja Gra Roku
Jak prawdziwy rozbitek,
Bardzo dobra gra kooperacyjna. Autorowi udało się oddać klimat walki o przetrwanie na opuszczonej wyspie. Możemy badać kolejne rejony wyspy, walczyć ze zwierzętami, zbierać materiały potrzebne do przeżycia, uzbroić się, budować schronienie, wynalazki oraz musimy walczyć z losowymi przeciwnościami losu. W czasie gry ze znajomymi było bardzo dużo emocji, wspólnego kombinowania jak przeżyć, jak spełnić wymagania danego scenariusza.
Co do samego wydania - bardzo zgrabne, stylizowane, początkowo wydaje się chaotyczne ale w czasie rozgrywki okazuje się, że bardzo dużo podpowiedzi co gdzie i kiedy znajduje się na planszy - co bardzo pomaga w rozgrywce.
Minusem jak dla mnie jest to, że żetony postaci to drewniane krążki, ewentualnie z naklejkami przedstawiającymi postaci - co trąci trochę taniością i serce aż krzyczy o plastikowe figurki ( dobrym pomysłem byłoby wydać figurki w postaci dodatków do gry ). Nie wpływa to oczywiście na jakość rozgrywki czy emocje jakie wywołuje ale byłoby przyjemnym upiększeniem.
Inną kwestią jest to, że gramy według scenariusza. Początkowo martwiłem się, że po przejściu podstawowych gra będzie obrastała kurzem na półce. Na szczęście w czasie rozgrywki jest losowość elementów ( jak np kafelki mapy, przygody ). Szczęśliwie pojawiają się liczne dodatki oraz kolejne scenariusze, znaczy że gra żyje i rozwija się :-)

Jeżeli ktoś lubi gry kooperacyjne - gorąco polecam.


obrazek
Robinson Crusoe: Marynarz
ciekawa alternatywa postaci,
Dodatek do gry w postaci postaci marynarza należny traktować bardziej jako alternatywną postać dla znudzonych graczy iż coś typu - muszę to koniecznie mieć. Karta postaci niestety odbiega od oryginalnych kart z głównej gry - wydana jest na zdecydowanie cieńszym kartonie, nie sprawia wrażenia solidnej jak oryginały. Nadal jest wykonana ładnie graficznie.

obrazek
Robinson Crusoe: karty bestii
warto kupić,
Kilka dodatkowych kart bestii - im więcej tym większa różnorodność zwierząt, z którymi przyjdzie nam walczyć. Wydane identycznie jak oryginalne. Sympatyczne grafiki, czytelne.

obrazek
Robinson Crusoe: naklejki na piony
konieczne do gry,
Naklejki na drewniane krążki graczy - konieczne do zakupu. Nie tylko ożywiają pionki graczy ale znacznie przyspieszają identyfikację, kto czym zajmuje się na planszy. Grafiki są wiernym odwzorowaniem z kart postaci. Dodatek typu - muszę to mieć.

obrazek
Robinson Crusoe: naklejki Marynarz i HMS Beagle
konieczne do gry,
Naklejki na drewniane krążki graczy z dodatku HMS Beagle - konieczne do zakupu. Nie tylko ożywiają pionki graczy ale znacznie przyspieszają identyfikację, kto czym zajmuje się na planszy. Grafiki są wiernym odwzorowaniem z kart postaci. Dodatek typu - muszę to mieć.

obrazek
Descent: Splig Lieutenant Pack
Dla maniaków,
W pudełku dostajemy dobrej jakości plastikową figurkę, oraz nowa zabawki dla Mrocznego Władcy - czyli zestaw kart z umiejętnościami danej postaci. Do pudełka dołączona jest krótka instrukcja oraz zestaw żetonów. Karty i instrukcja oczywiście po angielsku. Figurka nie jest niezbędna do gry - zarówno podstawowej czy z dodatkami - mamy tekturowe postaci. W dodatkowe figurki warto inwestować, jeżeli lubisz grę, nie lubisz grac kartonowymi figurkami. Jeżeli posiadasz wersję anglojęzyczną gry - kupujesz figurkę i na tym koniec. Producenci na szczęście dla wielbicieli gier w języku polskim dali możliwość zakupu kart wydanych w ojczystym języku. Niestety są jako dodatkowa opcja, chyba w postaci druku na żądanie ( czyli zbierają zamówienia i raz na jakiś czas karty są drukowane ). Karty do te figurki mam posiadam, są bardzo dobrej jakości, polecam.

obrazek
Descent: Belthir Lieutenant Pack
Dla maniaków,
W pudełku dostajemy dobrej jakości plastikową figurkę, oraz nowa zabawki dla Mrocznego Władcy - czyli zestaw kart z umiejętnościami danej postaci. Do pudełka dołączona jest krótka instrukcja oraz zestaw żetonów. Karty i instrukcja oczywiście po angielsku. Figurka nie jest niezbędna do gry - zarówno podstawowej czy z dodatkami - mamy tekturowe postaci. W dodatkowe figurki warto inwestować, jeżeli lubisz grę, nie lubisz grać kartonowymi figurkami. Jeżeli posiadasz wersję anglojęzyczną gry - kupujesz figurkę i na tym koniec. Producenci na szczęście dla wielbicieli gier w języku polskim dali możliwość zakupu kart wydanych w ojczystym języku. Niestety są jako dodatkowa opcja, chyba w postaci druku na żądanie ( czyli zbierają zamówienia i raz na jakiś czas karty są drukowane ). Karty do te figurki mam posiadam, są bardzo dobrej jakości, polecam.

obrazek
Descent: Eliza Farrow Lieutenant Pack
Dla maniaków,
W pudełku dostajemy dobrej jakości plastikową figurkę, oraz nowa zabawki dla Mrocznego Władcy - czyli zestaw kart z umiejętnościami danej postaci. Do pudełka dołączona jest krótka instrukcja oraz zestaw żetonów. Karty i instrukcja oczywiście po angielsku. Figurka nie jest niezbędna do gry - zarówno podstawowej czy z dodatkami - mamy tekturowe postaci. W dodatkowe figurki warto inwestować, jeżeli lubisz grę, nie lubisz grać kartonowymi figurkami. Jeżeli posiadasz wersję anglojęzyczną gry - kupujesz figurkę i na tym koniec. Producenci na szczęście dla wielbicieli gier w języku polskim dali możliwość zakupu kart wydanych w ojczystym języku. Niestety są jako dodatkowa opcja, chyba w postaci druku na żądanie ( czyli zbierają zamówienia i raz na jakiś czas karty są drukowane ). Karty do te figurki mam posiadam, są bardzo dobrej jakości, polecam.

obrazek
Descent: Merick Farrow Lieutenant Pack
Dla maniaków,
W pudełku dostajemy dobrej jakości plastikową figurkę, oraz nowa zabawki dla Mrocznego Władcy - czyli zestaw kart z umiejętnościami danej postaci. Do pudełka dołączona jest krótka instrukcja oraz zestaw żetonów. Karty i instrukcja oczywiście po angielsku. Figurka nie jest niezbędna do gry - zarówno podstawowej czy z dodatkami - mamy tekturowe postaci. W dodatkowe figurki warto inwestować, jeżeli lubisz grę, nie lubisz grać kartonowymi figurkami. Jeżeli posiadasz wersję anglojęzyczną gry - kupujesz figurkę i na tym koniec. Producenci na szczęście dla wielbicieli gier w języku polskim dali możliwość zakupu kart wydanych w ojczystym języku. Niestety są jako dodatkowa opcja, chyba w postaci druku na żądanie ( czyli zbierają zamówienia i raz na jakiś czas karty są drukowane ). Karty do te figurki mam posiadam, są bardzo dobrej jakości, polecam.

obrazek
Descent: Alric Farrow Lieutenant Pack
Dla maniaków,
W pudełku dostajemy dobrej jakości plastikową figurkę, oraz nowa zabawki dla Mrocznego Władcy - czyli zestaw kart z umiejętnościami danej postaci. Do pudełka dołączona jest krótka instrukcja oraz zestaw żetonów. Karty i instrukcja oczywiście po angielsku. Figurka nie jest niezbędna do gry - zarówno podstawowej czy z dodatkami - mamy tekturowe postaci. W dodatkowe figurki warto inwestować, jeżeli lubisz grę, nie lubisz grać kartonowymi figurkami. Jeżeli posiadasz wersję anglojęzyczną gry - kupujesz figurkę i na tym koniec. Producenci na szczęście dla wielbicieli gier w języku polskim dali możliwość zakupu kart wydanych w ojczystym języku. Niestety są jako dodatkowa opcja, chyba w postaci druku na żądanie ( czyli zbierają zamówienia i raz na jakiś czas karty są drukowane ). Karty do te figurki mam posiadam, są bardzo dobrej jakości, polecam.

obrazek
Descent: Zachareth Lieutenant Pack
Dla maniaków,
W pudełku dostajemy dobrej jakości plastikową figurkę, oraz nowa zabawki dla Mrocznego Władcy - czyli zestaw kart z umiejętnościami danej postaci. Do pudełka dołączona jest krótka instrukcja oraz zestaw żetonów. Karty i instrukcja oczywiście po angielsku. Figurka nie jest niezbędna do gry - zarówno podstawowej czy z dodatkami - mamy tekturowe postaci. W dodatkowe figurki warto inwestować, jeżeli lubisz grę, nie lubisz grać kartonowymi figurkami. Jeżeli posiadasz wersję anglojęzyczną gry - kupujesz figurkę i na tym koniec. Producenci na szczęście dla wielbicieli gier w języku polskim dali możliwość zakupu kart wydanych w ojczystym języku. Niestety są jako dodatkowa opcja, chyba w postaci druku na żądanie ( czyli zbierają zamówienia i raz na jakiś czas karty są drukowane ). Karty do te figurki mam posiadam, są bardzo dobrej jakości, polecam.

obrazek
Splig - zestaw poplecznika DnŻ
Dla maniaków,
Karty zostały wydane jako spolszczenie kart anglojęzycznych dostępnych w zestawach typu Lieutenant Pack. Karty są wysokiej jakości. Można je traktować jako dodatek do dodatku :-) Dopiero dzięki temu spolszczeniu kupiłem Lieutenant Packi - wcześniej grałem korzystając z podstawowych kartoników z gry.

obrazek
Splig - zestaw poplecznika DnŻ
Dla maniaków,
Karty typu \"zestaw poplecznika\" są bezpośrednim spolszczeniem kart dodawanych do \"Lieutenant Pack\" Karty wydane są jakościowo bardzo dobrze. Polecam dla tych, którzy chcą mieć komplet gry i nie lubią grac kartonikami. Generalnie, gdyby nie spolszczenie kart grałbym dalej używając podstawowych kartonowych znaczników.

obrazek
Belthir - zestaw poplecznika DnŻ
Dla maniaków,
Karty typu \"zestaw poplecznika\" są bezpośrednim spolszczeniem kart dodawanych do \"Lieutenant Pack\" Karty wydane są jakościowo bardzo dobrze. Polecam dla tych, którzy chcą mieć komplet gry i nie lubią grac kartonikami. Generalnie, gdyby nie spolszczenie kart grałbym dalej używając podstawowych kartonowych znaczników.

obrazek
Zachareth - Zestaw poplecznika DnŻ
Dla maniaków,
Karty typu \"zestaw poplecznika\" są bezpośrednim spolszczeniem kart dodawanych do \"Lieutenant Pack\" Karty wydane są jakościowo bardzo dobrze. Polecam dla tych, którzy chcą mieć komplet gry i nie lubią grac kartonikami. Generalnie, gdyby nie spolszczenie kart grałbym dalej używając podstawowych kartonowych znaczników.

obrazek
Alric Farrow - zestaw poplecznika DnŻ
Dla maniaków,
Karty typu \"zestaw poplecznika\" są bezpośrednim spolszczeniem kart dodawanych do \"Lieutenant Pack\" Karty wydane są jakościowo bardzo dobrze. Polecam dla tych, którzy chcą mieć komplet gry i nie lubią grac kartonikami. Generalnie, gdyby nie spolszczenie kart grałbym dalej używając podstawowych kartonowych znaczników.

obrazek
Merick Farrow - zestaw poplecznika DnŻ
Dla maniaków,
Karty typu \"zestaw poplecznika\" są bezpośrednim spolszczeniem kart dodawanych do \"Lieutenant Pack\" Karty wydane są jakościowo bardzo dobrze. Polecam dla tych, którzy chcą mieć komplet gry i nie lubią grac kartonikami. Generalnie, gdyby nie spolszczenie kart grałbym dalej używając podstawowych kartonowych znaczników.

obrazek
Eliza Farrow - zestaw poplecznika DnŻ
Dla maniaków,
Karty typu \"zestaw poplecznika\" są bezpośrednim spolszczeniem kart dodawanych do \"Lieutenant Pack\" Karty wydane są jakościowo bardzo dobrze. Polecam dla tych, którzy chcą mieć komplet gry i nie lubią grac kartonikami. Generalnie, gdyby nie spolszczenie kart grałbym dalej używając podstawowych kartonowych znaczników.

obrazek
Posiadłość Szaleństwa: Laboratorium
Witaj kolejna przygodo.,
Laboratorium to kolejny mały dodatek do Posiadłości Szaleństwa. Tym razem wkraczamy do laboratorium szalonego naukowca. W pudełku dostajemy mapkę, gotowy scenariusz, komplet kart do danego scenariusza. Laboratorium jest z cyklu druk na żądanie, czyli zbierane są zamówienia i uruchamiana konkretna produkcja. Dla wielbicieli gry kolejny scenariusz to oczywiście obowiązkowa pozycja w zakupach.

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Kraina Ognia
Wiecej zabawy,
Kolejny mini dodatek trochę zmieniający w ogólnej rozgrywce. Panowie Ognia wpływają na krainy, paląc ziemię, niszcząc pola - i tak mamy tu miedzy innymi możliwość zamiany terenów na ruiny, pustynie. Dodatek nieco utrudnia grę. Karty wtasowane do wielu innych urozmaicają, jeżeli to czyjś pierwszy dodatek - to już słabo, będzie miał bardzo ale to bardzo ciężko. Z dobrych wieści - z dodatkiem dostajemy kilka kolejnych figurek badaczy.

obrazek
Dixit 5 - Marzenia
Wiecej znaczy znacznie lepiej,
Wielbicielom Dixita nie trzeba polecać kolejnych dodatków do gry. Dzięki nim zwiększa się regrywalność, karty w czasie kolejnych spotkań nie powtarzają się. W obecnym dodatku - dostajemy standardowej dla gry wielkości karty, nie tak barwne jak w poprzednich częściach, ale równie ciekawe. Przy tej grze ilość dodatkowych kart ma niebagatelne znaczenie.

obrazek
Horror w Arkham - Uniwersytet Miskatonic
polecam,
Warto kupić, jeżeli masz już kilka innych dodatków. \"Uniwersytet Miskatonic\" nie tylko dodaje nam wiele zróżnicowanych kart w lokacjach, ale przede wszystkim równoważy grę pomagając graczom w walce z przedwiecznymi. Dochodzą ugrupowania pomagające graczom.

obrazek
Horror w Arkham - Widmo nad Innsmouth
polecam,
W dodatku dostajemy - planszę, nowych badaczy, milion kart i żetonów. \"Widmo ...\" zwiększa trudność rozgrywki, to na pewno. Mamy nieco zmienioną walkę z przedwiecznymi oraz osobiste historie badaczy. Na planszy przez to dzieje się o wiele więcej. Dla wielbicieli gry - koniecznie na liście zakupów.

obrazek
Horror w Arkham: Mgły nad Kingsport
polecam,
Kingsport to małe senne miasteczko, w którym nie powinno się wiele dziać. Niestety dzieje się dużo. Dostajemy mapkę miasteczka, karty epickiej bitwy i dziesiątki innych kart i żetonów. Znów mamy podniesienie poziomu trudności gry. Jednocześnie olbrzymie urozmaicenie kart lokacji. Polecam, w przypadku Arkham im więcej tym lepiej.

obrazek
Small World (edycja angielska)
dla każdego,
Small World jest humorystyczną grą osadzoną w klimacie fantasy. Bardzo proste zasady to największy atut tej gry. Jak do tej pory jest to jedyna gra, w której twórcy bardzo dobrze zadbali o pojemniki na dość liczne żetony w pudełku. Kartoników jest mnogość - mamy rasy, specjalne zdolności ras ( zestawiając je ze sobą uzyskujemy pełną nazwę oraz możliwości danej rasy ), żetony plemion, mocy, gór, specjalne.... mnogość wielka. Opis gry podstawowej zamieszczam niedługo po otrzymaniu polskojęzycznych dodatków i znów chwała producentowi za pojemniki. Graficznie gra przedstawia się bardzo przyjemnie. Regrywalnośc jest duża - przy kolejnych rozgrywkach możemy mieć do wyboru zupełnie nowe połączenia ras i cech specjalnych. Przygodę z grą Small World zaczynałem od wersji anglojęzycznej, sam posiadam polskojęzyczną.

obrazek
Small World - Be Not Afraid...
dla każdego ,
Small World - Be not afraid - jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Dodatkowo - i tu wielki plus dla wydawcy - dostajemy pudełko, gdzie można pomieścić zarówno rasy jak i wszystkie żetony. Kupiłem 5 mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka.

obrazek
Small World Cursed
dla każdego,
Small World - Cursed - jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Kupiłem kilka mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka.

obrazek
Grand Dames of Small World
dla każdego,
Small World - Grand Dames - jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Kupiłem kilka mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka.

obrazek
Story Cubes
gra dla każdego,
Nie masz pomysłu na bajkę na dobranoc? a może dzieci nudzą się w czasie deszczu? a może nieco starsi znajomi lubią grać w gry? Jeżeli padła choć jedna odpowiedź na tak warto zakupić Story Cubes. Banalnie proste zasady, ocean możliwości, góry zabawy :-) a tak - i cena nie odstrasza.

obrazek
Story Cubes: Baśnie
gra dla każdego,
Nie masz pomysłu na bajkę na dobranoc? a może dzieci nudzą się w czasie deszczu? a może nieco starsi znajomi lubią grać w gry? Jeżeli padła choć jedna odpowiedź na tak warto zakupić Story Cubes. Banalnie proste zasady, ocean możliwości, góry zabawy :-) a tak - i cena nie odstrasza. Mini zestaw zwiększa możliwości snucia historii.

obrazek
Story Cubes: Prehistoria
gra dla każdego,
Nie masz pomysłu na bajkę na dobranoc? a może dzieci nudzą się w czasie deszczu? a może nieco starsi znajomi lubią grać w gry? Jeżeli padła choć jedna odpowiedź na tak warto zakupić Story Cubes. Banalnie proste zasady, ocean możliwości, góry zabawy :-) a tak - i cena nie odstrasza. Mini zestaw zwiększa możliwości snucia historii.

obrazek
Small World
gorąco polecam,
Small World jest humorystyczną grą osadzoną w klimacie fantasy. Bardzo proste zasady to największy atut tej gry. Jak do tej pory jest to jedyna gra, w której twórcy bardzo dobrze zadbali o pojemniki na dość liczne żetony w pudełku. Kartoników jest mnogość - mamy rasy, specjalne zdolności ras ( zestawiając je ze sobą uzyskujemy pełną nazwę oraz możliwości danej rasy ), żetony plemion, mocy, gór, specjalne.... mnogość wielka. Opis gry podstawowej zamieszczam niedługo po otrzymaniu polskojęzycznych dodatków i znów chwała producentowi za pojemniki. Graficznie gra przedstawia się bardzo przyjemnie. Regrywalnośc jest duża - przy kolejnych rozgrywkach możemy mieć do wyboru zupełnie nowe połączenia ras i cech specjalnych. Jedynym mankamentem są polskie nazwy zarówno ras jak i cech - są bezpośrednim tłumaczeniem z angielskiego i nie zawsze brzmią dobrze. Taki jest urok naszego języka i tego ominąć się nie da, trzeba pokochać :-)

obrazek
Small World: Plansza na 6 graczy
więcej graczy do Small World,
Gigantyczna plansza, plus zasady gry dla 6ciu graczy - czyli im więcej przy stole tym lepiej :-) Podobnie jak plansze dla mniejszej ilości graczy plansza wykonana jest z bardzo grubego kartonu i oczywiście jest dwustronna. Do planszy dodane są Polskie zasady gry - tu mały zgrzyt, jest to wydruk na kartce A4

obrazek
Small World: Nie boj nic
więcej znaczy ciekawiej,
Small World - Nie bój nic - jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Dodatkowo - i tu wielki plus dla wydawcy - dostajemy pudełko, gdzie można pomieścić zarówno rasy jak i wszystkie żetony. Kupiłem 5 mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka.

obrazek
Small World: W pajęczej sieci
więcej znaczy ciekawiej,
Small World - W Pajęczej Sieci - jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Dodatkowo - i tu wielki plus dla wydawcy - dostajemy pudełko, gdzie można pomieścić zarówno rasy jak i wszystkie żetony. Kupiłem 5 mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka.

obrazek
Small World: Przekleci
więcej znaczy ciekawiej,
Small World - Przeklęci - jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Kupiłem 5 mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka z Nie Bój nic oraz W Pajęczej Sieci.

obrazek
Small World: Royal Bonus (edycja polska)
więcej znaczy ciekawiej,
Small World - Royal Bonus - jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Kupiłem 5 mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka z Nie Bój nic oraz W Pajęczej Sieci.

obrazek
Small World: Wielkie damy
więcej znaczy ciekawiej,
Small World - Wielkie damy- jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Kupiłem 5 mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka z Nie Bój nic oraz W Pajęczej Sieci.

obrazek
Alternatywy 4
polecam,
Gra ma dość proste zasady, duży potencjał. Udało się zachować poczucie humoru znane z serialu. W grze wcielamy się - jedna osoba w postać Anioła, pozostali gracze w postaci znane z serialu. Rozgrywka przebiega w miarę szybko. Mam tylko uwagi do instrukcji - napisana jest dość nieprzystępnie dla graczy. Ogólnie grę można śmiało polecać jako odskocznię od cięższych tytułów.

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Puszka Pandory
dla maniaków,
Kolejny mini dodatek oferujący nowe zakończenia, trochę kart, żadnych nowych postaci. Generalnie można dodatek polecić ale kolekcjonerom, maniakom Talismana. Raczej jako opcja a nie dodatek, który koniecznie trzeba posiadać.

obrazek
Ojciec Mateusz Tajemnicze zagadki Sandomierza
sympatyczna gra,
Bardzo sympatyczna gra, o prostych zasadach. W grze mamy rozwiązać zagadki kryminalne ( jest ich kilka ). Każda zagadka to kilka kart opisujących kolejno rozwój sytuacji. Aby odkryć kolejną kartę danej przygody musimy spełnić konkretne warunki, zagrywając karty uzyskane z lokacji w mieście. Jedynym minusem gry jest to, że przygody to \"jednostrzałówki\" czyli po zaliczeniu przygody ponowne jej rozegranie nie daje satysfakcji.

obrazek
Enclave: Zakon Krańca Świata
Porządna Polska gra,
Gra jest produkcji Polskiej, do tego na podstawie książki \"Zakon Końca Świata\", co sprawiło, że zainteresowałem się tym tytułem. Grafika gry jest bardzo ciekawa. Znajomość książki nie jest obowiązkowa, dodaje jedynie kolorytu samej rozgrywce. Generalnie - gracze mają możliwość wyboru określonych akcji, ich kolejności. Po ustaleniu przez wszystkich raczy owej kolejności w każdej z lokacji wykonuje się akcje. Zasady gry są dość proste. Instrukcja jest napisana obszernie i szczegółowo. Miałem to szczęście, że grę zaczynałem z ludźmi, którzy podobnie jak i ja zaczynali przygodę z Enclavą. Rozgrywka szybko się rozkręciła. Polecam

obrazek
Zestaw kości do Descent
Przydatne,
Kostki dokładnie takie, jak obecne w pudełku. Wielbicielom Descenta zdecydowanie polecam zakup jednego lub dwóch dodatkowych zestawów. Jeżeli Mistrz Gry posiada osobny zestaw, a gracze osobny, znacznie przyśpiesza to tempo gry.

obrazek
Posiadłość Szaleństwa
gorąco polecam,
Posiadłość Szaleństwa na pewno nie jest grą dla każdego. Oparta na horrorach na pewno nie jest grą rodzinną, za to klimat gry - fantastyczny! Zasady wydają się na początku dość skomplikowane, ale tak naprawdę tylko Strażnik Tajemnic ( czyli Mistrz Gry ) musi znać je wszystkie i prowadzić resztę osób przez ciekawe historie. Grę mógłbym nazwać połączeniem RPGa i przygody detektywistycznej. Gracze trafiają na ułożoną wcześniej ( ściśle dla danego scenariusza ) planszę, posiadając ogólną wiedzę i mętne wskazówki muszą odgadywać co wydarzyło się w danym miejscu oraz co mają zrobić, żeby wygrać. Eksplorując kolejne pomieszczenia trafiają na przydatne przedmioty oraz kolejne wskazówki odkrywające sedno historii. W zadaniu przeszkadzają im zarówno istoty nasyłane przez Strażnika Tajemnic, niesamowite wydarzenia, zagadki logiczne do rozwiązania ( np. trzeba ułożyć zagadkę, żeby otworzyć kasetkę, w której jest..... ), jednak ich podstawowym przeciwnikiem jest czas. Każda z historii ma kilka istotnych punktów oraz 3 różne możliwe zakończenia. Do Strażnika Tajemnic zależy jaki tor przygody i jakie zakończenie wybierze.
Zawartość pudełka - dwustronne kafelki, z których układa się planszę, setki znaczników, spora ilość plastikowych figurek - całkiem nieźle wykonanych, warto je samodzielnie pomalować. W obecnej chwili jestem posiadaczem podstawowej gry, 2 dużych dodatków i 4ch małych. Na wszystkie znaczniki 2 tacki na żetony są całkowicie wystarczające. Do minusów należy dość długi proces przygotowywania rozgrywki - konkretne karty muszą trafić do konkretnych pomieszczeń, samo ułożenie planszy, wybór historii - Strażnika Tajemnic czeka dużo pracy. Ja nieco przyśpieszyłem wyszukiwanie kart segregując część w woreczki strunowe - np. oddzielnie karty \"nic interesującego\", oddzielnie zamków, zagadek, postaci itd. Skróciło to przygotowanie rozgrywki o połowę.
Dla wielbicieli Horroru z Arkham jest dodatkowy plusik - figurki mają w podstawce miejsce na kartoniki tej samej wielkości w obu grach. Figurki postaci są dokładnie takie same w obu grach.


obrazek
Posiadłość Szaleństwa: Zakazana Alchemia
polecam,
Zakazana Alchemia była pierwszym dużym dodatkiem. Nazwałbym ją - bardziej ewolucja niż rewolucja. Co dostajemy dobrego to nowe potwory, poszukiwaczy, nowy typ zagadki i najważniejsze - 3 nowe historie. Dodatek nie zmienia podstaw gry, ale instrukcja kilka rzeczy precyzuje. Według mnie warto.

obrazek
Posiadłość szaleństwa - Zew dziczy
gorąco polecam,
Drugi duży dodatek do Posiadłości Szaleństwa - według mnie fenomenalny. Rewolucja na kilka sposobów. Do gry wchodzą Sprzymierzeńcy - którzy mogą pomagać graczom ( lub przeszkadzać jeżeli oszaleją ), dostajemy nowe potwory ( sporo latających ), nowe postaci. Najważniejsze - dostajemy 5 nowych scenariuszy, o tyle ciekawych, że wśród nich jest jeden bez Strażnika Tajemnic ( Mistrza Gry ) gdzie gracze muszą zmierzyć się wspólnie przeciw zasadom gry, jak również scenariusze, gdzie to Strażnik Tajemnic musi rozwiązać zagadkę logiczną w postaci wykonania mrocznego Rytuału. Jest też scenariusz, gdzie kolejne elementy planszy dokładamy w sposób losowy. Dodatek Zew Dziczy nie tylko daje nam możliwość wyjścia z budynku w otwartą przestrzeń, ale jest bardziej niż wcześniejsze przygody nastawiony na luźną eksplorację terenu. Według mnie na dzień dzisiejszy najważniejszy dodatek do Posiadłości.

obrazek
Posiadłość Szaleństwa: Polowanie na Czarownicę
więcej znaczy lepiej,
Polowanie na Czarownicę jest jednym z małych dodatków. Ich wygląd jest identyczny - w pudełku mamy kompletny zestaw kart do scenariusza - zarówno dla Strażnika Tajemnic ( Mistrza Gry ), jak i kart przeszukiwania rozkładanych na planszy. Dodatkowo jeden scenariusz ( jak zawsze różne możliwe zakończenia ). Dla wielbicieli gry - nowe historie, nowe emocje, na pewno warto. Dla osób niezdecydowanych - duże dodatki dają więcej.

obrazek
Posiadłość Szaleństwa: Srebrna Tabliczka
warto,
Srebrna Tabliczka jest jednym z małych dodatków. Ich wygląd jest identyczny - w pudełku mamy kompletny zestaw kart do scenariusza - zarówno dla Strażnika Tajemnic ( Mistrza Gry ), jak i kart przeszukiwania rozkładanych na planszy. Dodatkowo jeden scenariusz ( jak zawsze różne możliwe zakończenia ). Dla wielbicieli gry - nowe historie, nowe emocje, na pewno warto. Dla osób niezdecydowanych - duże dodatki dają więcej.

obrazek
Posiadłość Szaleństwa: Dopóki śmierć nas nie rozłączy
warto,
Dopóki Śmierć nas nie rozłączy - jest jednym z małych dodatków. Ich wygląd jest identyczny - w pudełku mamy kompletny zestaw kart do scenariusza - zarówno dla Strażnika Tajemnic ( Mistrza Gry ), jak i kart przeszukiwania rozkładanych na planszy. Dodatkowo jeden scenariusz ( jak zawsze różne możliwe zakończenia ). Dla wielbicieli gry - nowe historie, nowe emocje, na pewno warto. Dla osób niezdecydowanych - duże dodatki dają więcej.

obrazek
Posiadłość Szaleństwa: Dom Strachów
,
Dom Strachów jest jednym z małych dodatków. Ich wygląd jest identyczny - w pudełku mamy kompletny zestaw kart do scenariusza - zarówno dla Strażnika Tajemnic ( Mistrza Gry ), jak i kart przeszukiwania rozkładanych na planszy. Dodatkowo jeden scenariusz ( jak zawsze różne możliwe zakończenia ). Dla wielbicieli gry - nowe historie, nowe emocje, na pewno warto. Dla osób niezdecydowanych - duże dodatki dają więcej. Z małych dodatków ta przygoda najbardziej przypadła mi do gustu.

obrazek
Talisman Magia i Miecz
Stare i dobre,
Talisman kupiłem ze względu na sentyment do starej dobrej gry Magia i Miecz. Dla tych, którzy pamiętają - obecne wydanie w porównaniu do tamtego - niebo a ziemia.
- gruba tektura na plansze, kolejne dodatki układa się w gigantyczną płachtę
- śliczne plastikowe figurki postaci ( i ropuch ) - niepomalowane ( masa zabawy z twórczością własną ),
- pomniejszone karty przygód - zajmują mniej miejsca, grafiki lekko odnowione

Gra przygodowa, którą spokojnie można nazwać wielopokoleniową - zasady są bardzo proste, duża losowość jest może i minusem, ale myślę że nie przeszkadza w rozgrywce. Prostota gry daje większą szansę na regrywalność, czyli że pudełko nie będzie leżało pod kilkucentymetrową warstwą kurzu na półce. Nie jest to tytuł ambitny, raczej luźna przygodówka nastawiona na miłe spędzenie kilku godzin wolnego czasu. Świetny tytuł na wprowadzenie młodych ludzi do świata planszówek i oderwanie od komputerów choć na chwilę. Wiem co mówię, udało mi się zaszczepić ziarno w bratanku 12letnim i jego kolegach.
Na dzień dzisiejszy posiadam wszystkie dodatki - co mogę doradzić - kupować na pewno duże dodatki, znacznie zwiększają możliwości eksploracji, z małych dodatków obowiązkowo żniwiarz i wilkołak.


obrazek
Talisman Magia i Miecz: Podziemia
Więcej znaczy lepiej,
Jak w przypadku większości gier Galakty wydanie znakomite - świetnej jakości plansza, figurki, kartoniki etc. Dla wielbicieli Talismana dodatek dość istotny ponieważ dodaje kolejne pole do badania przez poszukiwaczy przygód, nowe postaci, zaklęcia, karty przygód, możliwości. Moim skromnym zdaniem należy pamiętać o jednym - w podziemia nie należy wchodzić bez wcześniejszego przygotowania, inaczej nie opuści się ich w postaci żywej }:->

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Żniwiarz
Warto kupić,
Moim skromnym zdaniem jak do tej pory jeden z 2ch najciekawszych dodatków bez planszy ( poza Wilkołakiem ). Jak większość małych dodatków ma na celu przede wszystkim wprowadzić kilka nowych postaci, trochę nowych kart. To czym się różni Żniwiarz to wprowadzenie postaci Śmierci, którą gracze mogą nieco sterować, przez co rozgrywka potrafi zrobić się jeszcze ciekawsza.

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Królowa Lodu
Można kupić,
Królowa Lodu to kolejny mały czyli bezplanszowy dodatek. Nie zmienia gry w żaden specjalny sposób, oprócz dodania kilku nowych postaci i całkiem sporej ilości zadań Czarownika ( czasem jest potrzebny aby uzyskać tytułowy Talisman, który pozwala na dotarcie do Korony Władzy i wygranie ). Można żyć bez tego dodatku, ja go jednak zakupiłem - uważam, że każdy dodatek wnosi kolejny smaczek do całości. Może w przypadku tego dodatku mniejszy ale nadal jest to część czegoś większego.

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Góry
obowiązkowy dodatek,
Każdy dodatek z planszą uważam w Talismanie za obowiązkowy. Znacznie zwiększa pole gry, ma najwięcej dodatkowych kart, odrobinę więcej postaci. Najważniejsze jednak jest powiększenie planszy. Ta z kolei wykonana jest najciekawiej graficznie z wszystkich do tej pory wydanych dodatków planszowych. Zdecydowanie polecam.

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Pani Jeziora
chyba warto,
Można by zaryzykować stwierdzenie, że dodatek Pani Jeziora jest tej samej klasy co Królowa Lodu. Można bez niego żyć, są ciekawsze - jak Wilkołak czy Żniwiarz, nie robi rewolucji w grze. Jednak wielbicieli Talismana namawiam do zakupu - każdy z graczy wie, im więcej, tym szerszy wachlarz możliwości i ciekawsza rozgrywka.

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Smoki
dla zaawansowanych graczy,
Dodatek Smoki według mnie - podobnie jak w Magii i Miecz - powinien wyjść jako ostatni. Zawiera mini planszę, która zastąpi nam całą Środkową Krainę zmieniając pole gry w dość znaczący sposób. Trudność gry wzrasta, ogólnie smoki zaczynają dominować w rozgrywce. Jest to dość istotny dodatek, ale dla starych wyjadaczy, nieco już znudzonych dotychczasową grą. Potrafi tchnąć nowe życie w starą grę :-)

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Wilkołak
polecam,
Kolejny mały dodatek, dość ciekawy. Moim zdaniem jeden z 2 najlepszych mini - dodatków do Talismana. Sporo nowych kart przygód ale najważniejsze - dodaje postać Wilkołaka, którym gracze czasem mogą sterować, a co ważniejsze może on przekazywać likantropię na graczy. Dodatek wręcz obowiązkowy do Talismana.

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Miasto
polecam,
Jak każdy duży dodatek do Talismana obowiązkowy. Dostajemy planszę Miasta, dającą możliwości zakupu ciekawych przedmiotów, zarobku, oraz ciekawch, niespotkanch przygód. Dobry obszar na start i poczatek przygody dla poszukiwaczy przygód. Nie ma jak w Podziemiach czy Górach wielkiego przeciwnika, którego pokonanie daje nam niesamowite nagrody, ale zwieksza nasze szanse wygranej przez rozwój sprzętu postaci.

obrazek
Wikingowie
prosta i miła,
Miła gra o niezbyt skomplikowanych zasadach. Sporo śmiechu i kombinowania. Gra składa się z 2 elementów - z kafelków, z których układa się wyspy, oraz mieszkańców wysp - za których zarabiamy złoto lub punkty zwycięstwa, a których mamy chronić przed atakami łodzi wikingów. Sympatyczna gra rodzinna na niedzielne popołudnie lub odpoczynek od cięższych tytułów.

obrazek
Kości do Arkham Horror(beżowe)
kości jak kości,
Kości z podstawowej wersji gry są zwykłe, mało klimatyczne. Niestety te kości nie zapewniają dodatkowych emocji, nie wnoszą żadnych wartości estetycznych. Tak jak zdecydowanie można polecać czarno - zielone, mniej śmiało czerwono - srebrne - beżowe niespecjalnie.

obrazek
Horror w Arkham: Koszmar z Dunwich
polecam,
Pierwszy \"duży\" dodatek. Same plusy - dostajemy do wyboru kilku nowych Badaczy, dodatkową planszę, całą masę kart i niestety nowe zagrożenia. Ale co nas nie zabije to nas wzmocni :-) a na pewno urozmaici rozgrywkę. Polecam.

obrazek
Horror w Arkham: Klątwa Czarnego Faraona (edycja poprawiona)
można kupić,
Mini dodatek wnoszący przede wszystkim sporo kart do rozgrywki, ale bez gigantycznej rewolucji. Dla wielbicieli Horroru z Arkham warte zakupu, wiadomo im więcej kart tym większe możliwości i niespodzianka. Polecam.

obrazek
Horror w Arkham - Król w Żółci
polecam,
Mini dodatek wnoszący przede wszystkim sporo kart do rozgrywki, ale bez gigantycznej rewolucji. Do rozgrywki wnosi chyba nieco więcej niż Klątwa Czarnego Faraona. Dla wielbicieli Horroru z Arkham warte zakupu, wiadomo im więcej kart tym większe możliwości i niespodzianka. Polecam.

obrazek
Tacka na żetony (czarna)
polecam,
Absolutnie niezbędna do takich gier jak Horror z Arkham, Posiadłość Szaleństwa czy inne posiadające gigantyczną ilość żetonów. Szkoda, że przy grach nie jest podawane jaką ilość tacek będziemy potrzebować.

obrazek
Tacka na żetony
może być,
Absolutnie niezbędna do takich gier jak Horror z Arkham, Posiadłość Szaleństwa czy inne posiadające gigantyczną ilość żetonów. Szkoda, że przy grach nie jest podawane jaką ilość tacek będziemy potrzebować. W przypadku tej tacki zamykana jest na niewygodny zatrzask. Osobiście wolę czarne tacki z przykrywką.

obrazek
Tacka na żetony (czarna głęboka)
polecam,
Absolutnie niezbędna do takich gier jak Horror z Arkham, Posiadłość Szaleństwa czy inne posiadające gigantyczną ilość żetonów. Szkoda, że przy grach nie jest podawane jaką ilość tacek będziemy potrzebować.

obrazek
Zakazana Wyspa
smpatyczna gra dla początkujących graczy,
Szybka gra na rozgrzewkę dla 2-4 osób. Zakazana Wyspa należy do modnego ostatnio nurtu gier kooperacyjnych. Proste zasady pozwalają na grę w różnym wieku. Ładne wydanie, pancerne metalowe pudełko na pewno robią wrażenie i zachęcają do zakupu. Mam te same uwagi co inni recenzenci - mimo, że gra ciekawa z czasem robi się zbyt łatwa i zaczyna brakować większego wyzwania. Natomiast jako wprowadzenie młodych ludzi w świat planszówek - jak najbardziej polecam.

obrazek
Kości do Arkham Horror
świetny dodatek do gry,
Mroczne kości, w odpowiednich kolorach nadają grze pewnej dozy tajemniczości i niepowtarzalności. Świetnym zabiegiem jest zamiana \"6\" na znaczek. Dla wielbicieli gry zakup kości obowiązkowy.

obrazek
Horror w Arkham
Ciekawa ale trudna.,
Gra jest oparta na prozie H.P.Lovecrafta, klimat udało się rewelacyjnie przenieść na planszę. Horror w Arkham na pewno nie jest grą dla osób zaczynających swoją zabawę z planszówkami. Mnogość zasad i elementów gry potrafi być na początku przytłaczające. Dobrze mieć osobę, która już grała w Horror i pomoże wytłumaczyć zasady.
Horror z Arham - grama kooperacyjna, w której mamy nie dopuścić do przebudzenia Przedwiecznego lub przygotować się do .. nazwijmy to walki ... lub najczęściej rzezi.... kiedy się obudzi. Wypełnienie celu gry nie jest proste, za to daje duża satysfakcję.


obrazek
Neuroshima HEX
Prosta jak szachy :D,
Gra umiejscowiona jest w świecie postapokalipsy. Do wyboru są 4 frakcje do gry 2-4 osoby. Każda z frakcji jest nieco odmienna i wymaga zastosowania innej taktyki. Proste zasady, rozgrywka inna za każdym razem, przyjazna cena, Polska produkcja - czego chcieć więcej. :-)

obrazek
Catan - Dodatek dla 5-6 graczy
Obowiązkowy dodatek,
Osadnicy z Catanu prostą ale dającą dużo radości grą ekonomiczno - rodzinną. jeżeli spodobała Ci się podstawowa wersja, warto zaprosić większe grono znajomych lub rodziny i zasiąść wspólnie do rozgrywki.

obrazek
Osadnicy z Catanu dla 5-6 graczy (edycja drewniana)
obowiązkowy dodatek,
Osadnicy z Catanu prostą ale dającą dużo radości grą ekonomiczno - rodzinną. jeżeli spodobała Ci się podstawowa wersja, warto zaprosić większe grono znajomych lub rodziny i zasiąść wspólnie do rozgrywki.

obrazek
Catan - Żeglarze (nowa edycja)
drugi etap wtajemniczenia ^_^,
Jeżeli Osadnicy w wersji podstawowej zaczną wydawać się nudni warto pokusić się o dodatek Żeglarze z Catanu. Powstaje możliwość budowania wysp, szlaków morskich oraz nowe pole - złoto. Gra daje więcej możliwości, jak dla mnie stała się odrobinę szybsza. Polecam.

obrazek
Żeglarze z Catanu dla 5-6 graczy (edycja drewniana)
Drugi stopień wtajemniczenia,
Jeżeli Osadnicy w wersji podstawowej zaczną wydawać się nudni warto pokusić się o dodatek Żeglarze z Catanu. Powstaje możliwość budowania wysp, szlaków morskich oraz nowe pole - złoto. Gra daje więcej możliwości, jak dla mnie stała się odrobinę szybsza. Dodatek 5-6 graczy umożliwia rozgrywkę dla większej liczy osób, co zwiększa interakcję między graczami i walkę o tereny do zasiedlenia. Polecam.

obrazek
Cytadela
Światna gra wyjazdowa,
Cytadelę posiadam już od kilku lat i nadal mi się nie znudziła. Zasady nie są skomplikowane, gra toczy się za pomocą kart i żetonów, które zajmują niewiele miejsca - łatwo spakować całość do małego pudełeczka i zabrać gdziekolwiek. Cytadela sprawdza się zarówno przy grze dwuosobowej jak i wieloosobowej, aczkolwiek ta ostatnia i możliwość interakcji z graczami czyni rozgrywkę ciekawszą. Polskie wydanie jest wzbogacone o dodatek - extra karty w tym postaci. Jeżeli ktoś stwierdzi, że gra się zaczyna nudzić czy jest zbyt łatwa - podmieniamy postaci i Cytadela znów nabiera rumieńców.

obrazek
Jungle Speed (edycja polska)
Gra imprezowa, zabawa na 100%,
Szybka zabawa, bazująca na refleksie i spostrzegawczości. Absolutnie świetna gra imprezowa, oczywiście bardziej dynamiczna w większej grupie. W instrukcji napisano, że nie wolno bić nikogo totemem ( drewniany klocek, który trzeba łapać przy określonych kartach ), niestety nie ma nic o wbijaniu pazurów w ręce :D

obrazek
Prawo dżungli (stare wydanie)
Rewelacyjna gra imprezowa,
Szybka zabawa, bazująca na refleksie i spostrzegawczości. Absolutnie świetna gra imprezowa, oczywiście bardziej dynamiczna w większej grupie. W instrukcji napisano, że nie wolno bić nikogo totemem ( drewniany klocek, który trzeba łapać przy określonych kartach ), niestety nie ma nic o wbijaniu pazurów w ręce :D Prawo Dżungli graficznie i jakościowo nie ustępuje oryginałowi a ma zdecydowanie lepszą cenę. Polecam

obrazek
Wiochmen 2
Kompaktowa gra,
Kompaktowa gra, którą można zabrać dosłownie w kieszeń. Jedna z pozycji, którą zabieram na wyjazdy w małym pudełku. Co do samej gry - swojskie klimaty, interakcja między graczami, dość dynamiczna. Planszę do gry układa się z pojedynczych kartek, dzięki czemu każda rozgrywka może wyglądać nieco inaczej. W stosunku do pierwszej edycji lekko zmieniono zasady, co dodało grze dodatkowego kolorytu. Polecam zarówno jako grę imprezową jak i wyjazdową.

obrazek
Ogonek (Kolejka IPN)
ludu pracujący !,
Dla osób, którym spodobała się gra kolejka - dodatek wręcz obowiązkowy. Mnie na początku skusiła możliwość dodania kolejnej osoby do rozgrywki, później okazało się że dodanie Trybuny Ludu czy wódki - nadaje grze dodatkowego kolorytu.

obrazek
Dixit 2: Przygody
Więcej znaczy lepiej,
Dixit jest jedną z moich ulubionych gier. Nie wyobrażam sobie spotkania planszówkowego bez tego tytułu ma jednak jedną wadę - karty zaczynają się powtarzać, skojarzenia też. Nie będzie w przypadku tej gry przesadą, jak napiszę że więcej znaczy lepiej. Na dzień dzisiejszy mam 5 ( Podstawowa, Dixit 2, Dixit 3, Dixit 4 oraz Dixit Odyssey ) części, mieszczą się ledwo w zmodyfikowanym pudełku od Dixit Odyssey. Przy tej ilości kart małe jest prawdopodobieństwo szybkiego trafienia na te same karty, co znacznie zwiększa radość i żywotność gry. Jak najbardziej polecam.

obrazek
Dixit Odyseja
Więcej znaczy lepiej,
Dixit jest jedną z moich ulubionych gier. Nie wyobrażam sobie spotkania planszówkowego bez tego tytułu ma jednak jedną wadę - karty zaczynają się powtarzać, skojarzenia też. Nie będzie w przypadku tej gry przesadą, jak napiszę że więcej znaczy lepiej. Na dzień dzisiejszy mam 5 ( Podstawowa, Dixit 2, Dixit 3, Dixit 4 oraz Dixit Odyssey ) części, mieszczą się ledwo w zmodyfikowanym pudełku od Dixit Odyssey. Przy tej ilości kart małe jest prawdopodobieństwo szybkiego trafienia na te same karty, co znacznie zwiększa radość i żywotność gry. Jak najbardziej polecam.

obrazek
Dixit 4: Początki
Więcej znaczy lepiej,
Dixit jest jedną z moich ulubionych gier. Nie wyobrażam sobie spotkania planszówkowego bez tego tytułu ma jednak jedną wadę - karty zaczynają się powtarzać, skojarzenia też. Nie będzie w przypadku tej gry przesadą, jak napiszę że więcej znaczy lepiej. Na dzień dzisiejszy mam 5 ( Podstawowa, Dixit 2, Dixit 3, Dixit 4 oraz Dixit Odyssey ) części, mieszczą się ledwo w zmodyfikowanym pudełku od Dixit Odyssey. Przy tej ilości kart małe jest prawdopodobieństwo szybkiego trafienia na te same karty, co znacznie zwiększa radość i żywotność gry. Jak najbardziej polecam.

obrazek
Dixit 3 - Podróże
Więcej znaczy lepiej,
Dixit jest jedną z moich ulubionych gier. Nie wyobrażam sobie spotkania planszówkowego bez tego tytułu ma jednak jedną wadę - karty zaczynają się powtarzać, skojarzenia też. Nie będzie w przypadku tej gry przesadą, jak napiszę że więcej znaczy lepiej. Na dzień dzisiejszy mam 5 ( Podstawowa, Dixit 2, Dixit 3, Dixit 4 oraz Dixit Odyssey ) części, mieszczą się ledwo w zmodyfikowanym pudełku od Dixit Odyssey. Przy tej ilości kart małe jest prawdopodobieństwo szybkiego trafienia na te same karty, co znacznie zwiększa radość i żywotność gry. Jak najbardziej polecam. Trzecią część lubię najbardziej ze wszystkich, karty są najładniejsze spośród dotychczas wydanych dodatków.

obrazek
Kolejka IPN
podróż sentymentalna,
Gra wydana bardzo przyzwoicie, solidne pudełko, plansza i karty z przedmiotami z epoki. Grałem w ta grę zarówno z osobami pamiętającymi tamte czasy jak i trochę młodszymi. Dla tych ostatnich gra była mniej ciekawa jako rozgrywka, nie czuli tego klimatu, ale ku zaskoczeniu wszystkich gra przekształciła się w grę edukacyjną - czyli potania i opowiadanie jak to było. Dodatek ogonek - obowiązkowy.


obrazek
Mały Książę
bardzo sympatczna gra,
Grę zakupiłem za namową obsługi sklepu i dziękuje bardzo za polecenie tytułu. Bardzo proste zasady, do opisania w kilku zdaniach. Gra należy do grupy gier kafelkowych. Do wyboru są elementy z czterech grup, z których buduje się swoja małą planetę. Na kafelkach znajdują się oprócz samej powierzchni asteroidy dodatkowo elementy z książki takie jak owieczka, lis czy baobaby. Wśród kafelków znajdują się postaci z gry, które wpływają na końcową punktację ( np za ilość owieczek czy róże na planecie ). Gra doskonała dla ludzi w każdym wieku.

obrazek
Dixit (pierwsza edycja)
Ponadczasowa gra,
Odkąd zakupiłem Dixita jest stałym elementem każdego spotkania planszowkowego ze znajomymi. Gra jest pięknie wydana graficznie, ma banalnie proste zasady jednocześnie daje olbrzymie możliwości interpretacji kart. Gra może być zarówno rewelacyjną grą imprezową jak i rodzinną, wielopokoleniową. W myśl im więcej tym lepiej dokupiłem wszystkie dostępne dodatki. Każdy kolejny deck daje nowe możliwości, plus zmniejsza się ryzyko zbyt częstego powtarzania się kart w rozgrywkach.

obrazek
Activity
Rewelacyjna gra imprezowa,
Gra jest absolutnym hitem wielu spotkań planszówkowych z moimi znajomymi. Znajomi dzielą się losowo na kilka 2-3 osobowych grupek. Hasła są bardzo różniej trudności, dużo zależy od szczęścia w losowaniu. Punktacja i trudność są połączone - 3 punkty za hasło jednowyrazowe, 4 za dwuwyrazowe i 5 za trójwyrazowe. Niestety kart z hasłami trójwyrazowymi jest najmniej, przy kilkunastu grach zaczynają się powtarzać. Przy dość częstych spotkaniach musieliśmy ograniczyć się do kart za 3 i 4 punkty.

obrazek
Catan (nowa edycja)
Sympatyczna gra ekonomiczno - rodzinna,
Doskonała gra rodzinno - ekonomiczna, alternatywa do monopoly. Gra wydana ładnie graficznie, planszę można dowolnie komponować - to największy atut tej gry, plus proste zasady. Zabawa dobra dla osób w dowolnym wieku.

obrazek
Kolejka IPN
Podróż sentymentalna,
Gra wydana bardzo przyzwoicie, solidne pudełko, plansza i karty z przedmiotami z epoki. Grałem w ta grę zarówno z osobami pamiętającymi tamte czasy jak i trochę młodszymi. Dla tych ostatnich gra była mniej ciekawa jako rozgrywka, nie czuli tego klimatu, ale ku zaskoczeniu wszystkich gra przekształciła się w grę edukacyjną - czyli potania i opowiadanie jak to było. Dodatek ogonek - obowiązkowy.

obrazek
Mały Książę
bardzo sympatyczna gra,
Grę zakupiłem za namową obsługi sklepu i dziękuje bardzo za polecenie tytułu. Bardzo proste zasady, do opisania w kilku zdaniach. Gra należy do grupy gier kafelkowych. Do wyboru są elementy z czterech grup, z których buduje się swoja małą planetę. Na kafelkach znajdują się oprócz samej powierzchni asteroidy dodatkowo elementy z książki takie jak owieczka, lis czy baobaby. Wśród kafelków znajdują się postaci z gry, które wpływają na końcową punktację ( np za ilość owieczek czy róże na planecie ). Gra doskonała dla ludzi w każdym wieku.