GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Uluru

Uluru

Zabawa w jednoczesne rozwiązywanie łamigłówek polegających na grupowaniu zwierząt na określonych obszarach

cena:

129.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 8 lat

wydawca: Kosmos
projektant: Lauge Luchau

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2012-01-07 Świetna ! autor: monga

ale nie każdemu się spodoba. Jeśli ktoś nie lubi gier na czas, w których trzeba szybko myśleć (moja klepsydra miała o ile dobrze pamiętam 45 sekund - ale to i tak czasami za mało) to nie będzie to gra dla niego. Natomiast jeśli ktoś lubi wyzwania, lubi rozwiązywać łamigłówki i presja czasu mu nie straszna - Uluru na pewno mu się spodoba. Ponieważ ja bardzo lubię - mnie się bardzo podoba.

Jest 5 poziomów trudności kart - do gry można wybrać poziomy 1-3, lub 3-5 , lub oczywiście wszystkie - wtedy gra robi się dużo dłuższa, bo gra się dopóki karty się nie skończą. Karty z poziomu 1 są banalne, z 2 są proste, z 3 są ok, z 4 i 5 - oj bywa że trzeba troszkę pogłówkować.

Czasem zagadka do rozwiązania wychodzi bardzo prosta, tak że da się ją ułożyć najlepiej przed upływem czasu, a czasem w zagadce są wykluczające się układy - to cięższy przypadek, bo trzeba szybko decydować, jak wszystko porozkładać, żeby mniej jak najmniej niezrealizowanych punktów. Często w ostatnich sekundach chce się coś jeszcze ulepszyć, coś gdzieś się przekłada i niestety w efekcie okazuje się, że faktycznie zrealizowaliśmy jakieś nowe zadanie, ale właśnie tym ruchem zepsuliśmy sobie 3 inne ! Oj można się wtedy lekko na siebie zdenerwować :)
dodano: 2011-12-02 Błyskawiczna dedukcja autor: iguana

Zasady do wytłumaczenia w 5 minut. 2 poziomy trudności pozwolą grać i dzieciom i dorosłym. A sama gra? Dla tych, co lubią rozwiązywać zagadki typu: czerwony nie chce siedzieć obok czarnego, zielony chce siedzieć sam, różowy nie chce tego, co biały, a pomarańczowy chce sąsiadować po rogu z czarnym. Itd. Wszystko jest teoretycznie proste, niestety, gramy z klepsydrą. 5 minut plus minus (to BARDZO mało, dlatego musimy myśleć szybko). Nie każdy układ jest rozwiązywalny, dlatego wszyscy gracze dostaną punkty karne za niespełnione życzenia, co dorzuca kolejny dylemat: czy szukać dalej idealnego układu, czy zostawić jak jest, aby zdążyć przed klepsydrą?
Świetny tytuł do uczenia się błyskawicznego podejmowania trudnych decyzji. Polecam gorąco. Gra mało znana, a szkoda. Dowiedziałem się o niej, bo polecił ją na BGG Rudiger Dorn, ten co wymyślił Goa.
dodano: 2011-12-02 Klepsydra autor: iguana

Poprawka do poprzedniej recenzji: klepsydra ma 35 sekund. Mało! :)