gry planszowe logiczne > Tsuro (edycja skandynawska)
GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Tsuro (edycja skandynawska)

Tsuro (edycja skandynawska)

Zbuduj własną ścieżkę

cena:

109.90 PLN
wysyłamy w: 7 - 30 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 8
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Calliope Games

wersja językowa: nie dotyczy
instrukcja: nie dotyczy

Opis


Zbuduj własną ścieżke, tak aby przeciwnik nie skierował Cię w złą stronę lub na krawędź planszy. Tsuro to szybka gra w której kierunki mogą się zmieniać zaskakująco łatwo. Zasady są proste: ustawiasz swoje kamienie, wybierasz własne kawałki i usiłujesz zbudować bezpieczną Ścieżkę dla swojej wędrówki. Ścieżki poszczególnych graczy przeplatają się i łączą, więc decyzje, które podejmujesz wpływają na wszystkie wędrówki na planszy.  Pozostań na właściwej Ścieżce - Twoja wędrówka rozpoczyna się tutaj. Co jest  w środku ?1 plansza 1 smoczy kawałek 8 znaczników 35 kawałków Ścieżki 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-12-05 autor: borgulator

Bardzo szybka i abstrakcyjna rozgrywka. Według instrukcji jedna gra zajmuje do 30 minut. W praktyce jest to raczej 5-10 minut. Gra idealna jako przerywnik pomiędzy nieco cięższymi i poważniejszymi tytułami, szczególnie dla ludzi, którym przejadły się tradycyjne w roli "wypełniaczy" karcianki.

Wygrywa ten gracz, którego smok (znacznik) zostanie na planszy ostatni - tj. nie zderzy się z innym graczem lub nie wypadnie z planszy.

Gra się bardzo miło w 2 jak i 8 osób. 8 graczy oznacza, że Tsuro jest bardzo fajną grą imprezową, w którą możemy zagrać z większą liczbą znajomych.

Sterujemy trasą lotu swojego smoka - nie możemy wykładać kafelków przed znacznikami innych graczy. Jednak za każdym razem gdy kładziony przez nas kafelek dotknie stojącego na krawędzi innego elementu smoka przeciwnika oba smoki lecą do końca linii, na której się znajdują.
Dobre zagranie klocka pozwoli nam uciec niebezpieczeństwu związanemu z bliskością i ruchem kolejnego gracza lub usunąć go z rozgrywki.

Uważam, że pierwsze (to) wydanie prezentuje się znacznie lepiej od strony graficznej od nowsze edycji. Różnica w wyglądzie dotyczy zarówno płytek jak i znaczników smoków. Warto porównać wygląd elementów zamiast kupować w ciemno.
dodano: 2015-04-27 Bo droga długa jest... autor: Corqan

Tsuro jest grą abstrakcyjną, w której naszym celem jest jak najdłuższe utrzymanie swojego piona na planszy. W grze każdy z graczy ustawia swojego piona przy jednej z ścieżek dostępnych na planszy. Następnie po kolei gracze losują kafelek ze ścieżką i stawiają go na planszy tak by ich pion się poruszył. Gracz zostaje wyeliminowany jeżeli jego pion wyjdzie za plansze lub jak się " zderzy z innym graczem. Wygrywa ostatni pion na planszy.
Gra wydana jest bardzo dobrze. Piony przypominają kamienie, kafelki są dobrej jakości.
Tsuro jest bardzo ciekawym przerywnikiem. Rozgrywka trwa około 5 minut. Im więcej osób tym zabawniej, jest większa interakcja. Rozgrywka jest szybka i przyjemna, po jednej grze od razu chce się zagrać jeszcze raz. Jednak olbrzymim zastrzeżeniem do tej gry jest jej cena. Ponad 100 zł za grę, w której jest kilka pionków i kafelków to gruba przesada.
Podsumowując gra jest bardzo przyjemna jednak cena jest zdecydowanie za wysoka (dlatego tylko 3 gwiazdki).
dodano: 2008-06-17 autor: Krzysztof Budny

Wizualnie gra prezentuje się bardzo dobrze. Świetnej jakości plansza z miłym dla oka orientalnym obrazem feniksa. Płytki (ścieżki) sztywne, doskonałej jakości. Dziw bierze, że są zrobione z kartonu, a nie z plastyku. A propos! Znaczniki którymi poruszamy po planszy to niestety właśnie plastyk. Dobrej jakości, w ładnych kolorach, ale jednak tylko tworzywo, psujące wizualny odbiór całości.
Wkładka w akuratnej wielkości pudełku - niestety niefunkcjonalna. Elementów jest na szczęście (niestety?) na tyle mało, że głęboki wysokoentropowy chaos nam nie grozi. :)
Sama rozgrywka jest bardzo prosta. Tasujemy płytki ścieżek. Każdy gracz, po wybraniu koloru swojego znacznika, losuje 3 płytki ścieżek . Potem kolejno gracze wykonuję następujące trzy akcje:
- dokładają płytkę tak, by umożliwić swojemu znacznikowi poruszenie się po ścieżce (w pierwszej kolejce należy wyruszyć z dowolnego brzegu);
- przesuwają znacznik po dołożonej ścieżce (lub dalej, jeśli gdzieś się zawija);
- dobierają kolejną płytkę.
Wygrywa ten, kto ostatni pozostanie na planszy.
[Należy nadmienić, że płytka przedstawiająca smoka jest właściwie zbędna]
Tsuro nie jest bardzo złożona, istnieje dosłownie kilka możliwych rozwiązań taktycznych. Ze względu na konieczność dostosowania się do wylosowanych elementów, więcej tu strategii. Element losowy jest silnie zauważalny pod sam koniec rozgrywki. Tsuro nadaje się na mały wypełniacz czasu np. przed większą grą - zabawa trwa ok. 20 min.
Przed zakupem polecam osobiście przetestować.