gry planszowe logiczne > Mr.Jack Pocket
GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Mr.Jack Pocket

Mr.Jack Pocket

Kieszonkowa wersja znanej i lubianej gry

cena:

54.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 15 min.

wydawca: Hurrican

wersja językowa: europejska
instrukcja: polska

Opis


Kultowa już gra powraca w nowym, tym razem - kieszonkowym formacie,  dzięki czemu będziesz mógł zabrać ją ze sobą wszędzie. Tak jak w podstawowej wersji gry jeden z graczy wciela się w rolę Inspektora próbującego zdemaskować Kubę Rozpruwacza, a drugi wciela się w postać uciekającego przestępcy. W tej wersji gra toczy się na planszy składającej się z 9 kafelków przedstawiających zarówno londyńskie ulice jak i podejrzanych. Ułożone kafelki tworzą kwadrat 3x3, po którego krawędzi poruszają się zgodnie z ruchem wskazówek zegara Holmes, Watson oraz policyjny pies. Każdy z graczy w swojej turze ma do dyspozycji cztery następujące akcje: ruch, odwrócenie żetonu, zamiana żetonów lub dobranie karty alibi. Na końcu każdej tury Jack musi określić czy jest widoczny. Jego postać jest widoczna, gdy śledczy widzi podejrzanego przed sobą. Jeśli postać Jack'a jest niewidoczna, zdobywa on 1 klepsydrę. Gdy Jack zdobędzie 6 klepsydr, wygrywa grę.  Gdy pozostanie tylko jeden podejrzany na końcu tury, wygrywa inspektor. Zawartość pudełka: 9 kafelków ulic i podejrzanych 4 żetony akcji 3 żetony śledczych 8 dwustronnych znaczników tur/klepsydr 9 kart podejrzanych 1 zasady

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-09-14 Mała, niepozorna, szalenie wciągająca autor: Jaroslaw Chmiel

Mr. Jack Pocket mimo swych niepozornych rozmiarów z całą pewnością nie jest grą jedynie podróżną. W zasadzie mojej żonie ta gra tak się spodobała, że kupiła także wersję na telefon, by mogła sobie poćwiczyć i by zawsze ją mieć przy sobie. Ale od początku...

W Mr. Jack Pocket jeden z graczy wciela się w tytułowego Kubę Rozpruwacza, drugi zaś w śledczych, którzy starają się go zidentyfikować i pochwycić. Zasady są bardzo proste. W każdej z ośmiu rund gracze wykonują po dwie akcje (z czterech dostępnych w danej rundzie). W wyniku każdej z tych akcji zmienia się układ kafli / śledczych i w ten sposób widoczność podejrzanych. Po każdej rundzie, Mr. Jack mówi, czy śledczy go widzą czy nie i na tej podstawie eliminowani są kolejni podejrzani. Gra trwa maksymalnie 8 rund.

Proste zasady i krótki czas trwania połączone z naprawdę przyjemnym wysiłkiem umysłowym. Gra posiada syndrom jeszcze jednego razu - do tej pory nasz rekord to 5 razy. Mojej żonie tak się gra spodobała, że kupiła wersje na telefon by mogła poćwiczyć i pograć w autobusie :)

Gorąco polecam
dodano: 2015-04-07 Solidny filerek autor: rafalm

Fabułą gry jest poszukiwanie tytułowego "Kuby" w ciemnych zaułkach dzielnicy Whitechapel. Ulice dzielnicy reprezentowane są przez 9 kafli tworzących planszę, której układ będzie zmieniał się podczas gry. Na tych ciemnych ulicach spowitych angielską mgłą detektywi spotykają 9 postaci, z których jedna jest tytułowym złoczyńcą. Zadaniem Holmesa oraz jego pomocników jest osaczyć "Kubę" i ujawnić jego tożsamość, podczas gdy przestępca będzie ich zwodzić i ukrywać się wśród napotkanych przechodniów, kupując sobie czas na przygotowanie ucieczki.

To bardzo solidna pozycja dla dwóch osób mających chwilę wolnego czasu. Wielkość gry pozwala zabrać ją niemal wszędzie, a krótki czas rozgrywki (ok 15 min) pozwala na rozegrać szybką partyjkę w każdym niemal momencie. Do tego, mimo swojego kompaktowego charakteru, gra oferuje dość wymagającą rozrywkę do której naprawdę trzeba zaangażować swoje szare komórki. Tytuł warto pochwalić także za asymetryczność rozgrywki, gdyż każdą ze stron gra się zupełnie inaczej. Mimo to pozycja jest dobrze zbalansowana i możliwość zwycięstwa każdą ze stron jest bardzo podobna.

Na koniec warto wspomnieć jeszcze o wykonaniu, które stoi na bardzo wysokim poziomie. Wszystkie kafle planszy, karty postaci oraz używane w grze żetony są wykonane z bardzo grubej i sztywnej tektury, co zwiastuje możliwość przetrzymania wielu rozgrywek i umożliwia grę w różnych warunkach (nawet przy np wietrznej pogodzie).

Podsumowując - jako filerek czy niewielka gra podróżna to pozycja zdecydowanie godna polecenia, a sprawdzi się także jako wypełnienie wolnych chwil w zaciszu domowym. Przyznam, że w pierwszej chwili od zakupu trochę odstraszała cena, ale jakość rozrywki oraz świetne wykonanie w pełni ją rekompensuje.
dodano: 2014-06-15 Dobra w swojej kategorii autor: kacgas

Bardzo pozytywne zaskoczenie. Spodziewałem się dobrej gry ale o nieco innym charakterze. Mr Jack w wersji kieszonkowej zapewnia rozrywkę z pewną dozą wysiłku umysłowego. Oczywiście to nie szachy, ale jest nad czym główkować. Przy odrobicie dobrej woli możemy rozgrywać partię strategicznie. Losowość oczywiście jest, ale zaledwie na takim poziomie, aby gra zbyt szybko się nie znudziła i żebyśmy nie wpadli w koleiny rutyny. Dobrą strategią możemy zapewnić sobie zwycięstwo bez względu na to czy jesteśmy poszukującym czy poszukiwanym. Opracowanie graficzne i wydanie gry jest dość przyjemne, pudełko mieści się w kieszeni. Jednak do samej rozgrywki potrzebować będziecie nieco miejsca (może nie nazbyt dużo ale jednak to nie karcianka). Szkoda, że tylko dla dwóch osób i zdecydowanie równowaga między śledczymi i ściganym jest zachwiana ale nie psuje to zabawy. Zdecydowanie dobra gra.
dodano: 2013-11-22 FANTASTYCZNA autor: Jagoda

Na ten produkt warto wydać każdą złotówkę. Bardzo szybka 15 min rozgrywka pełna emocji i zacięcia. Nie jest jedynie pomniejszona wersja Mr Jacka, ale gra o swojej dynamice
Mając dwie "duże" części które wymagają jednak stołu, rozkładania wszystkich elementów znalazłam produkt który zachowuje esencję rozgrywki, a nadaje się idealnie na podróż :-) I w dalszym ciągu chce mieć je wszystkie w kolekcji!!!
Porządnie wykonana, twarde żetony, tekturowe karty to już znak rozpoznawczy tego wydawnictwa. Jedyne na co można narzekać to bardzo kiepsko przetłumaczona instrukcja w języku polskim- taka niegramatyczna.
dodano: 2013-03-06 pod ręką autor: Damian Siembida

Gra może nie poraża skomplikowaniem, ani wyrafinowaniem, ale nie możemy się tego spodziewać po wersji kieszonkowej. Uważam tę grę za naprawdę dobry produkt. Ogromną zaletą jest minimalna ilośc miejsca potrzebna do gry. Wystarczy stolik na kawę. Dzięki minimalizacji grę można zabrać praktycznie wszędzie. Pudełeczko jest idealne w stosunku to ilości elementów.
A teraz o samej rozgrywce... Mamy do czynienia z typową grą na kombinowanie. Tak, jak w zwykłym Mr Jacku gracze wcielają się w Sherlocka (z ekipą) i Kubę Rozpruwacza. Planszę stanowią kafelki ulic ułożone w kwadrat 3x3. Sherlock szuka oprawcy przesuwając swoje żetony postaci tak, aby obserwować jak najwięcej/najmniej przechodniów na ulicach, natomiast Mr Jack stara się mu to uniemożliwić zmieniając ustawienie kafli. Gra jak już mówiłem nie jest czymś wyrafinowanym, zatem nikt raczej nie będzie spedzał wielogodzinnych sesji przy tym tytule, jednak jeżeli szukamy czegoś, co możemy zawsze ze sobą zabrać i nieco umilić sobie czas np. na przerwach szkolnych, nudnych wykładach lub w kolejce do dentysty, to ta gra z pewnością spełni wszelkie oczekiwania. Polecam do plecaka!
Za samą grę (jej mechanizm itd.) daję ocenę 3, jednak rozmiary, krótka rozgrywka i możliwość zagrania praktycznie wszędzie zmusza mnie do podniesienia oceny do 4. Produkt dobry!
dodano: 2011-02-09 świetny fillerek autor: kdsz

Co w pudełku.

Małe, kieszonkowe pudełko zawiera dziewięć kwadratowych, dwustronnych kart, stanowiących sekcje dzielnicy Whitechapel, trzy żetony detektywów, dziewięć kart alibi i osiem znaczników rund. Wszystkie elementy wykonane są bardzo solidnie i estetycznie. Ogromne brawa należą się autorowi ilustracji (Jean-Marie Minguez), który stworzył znakomitą, klimatyczną oprawę graficzną. Instrukcja w języku polskim napisana jest czytelnie (choć pewne reguły budzą kontrowersje, o czym poniżej napisał Atwar), mam również zastrzeżenia do grafik, prezentujących poszczególne przykłady. Są zbyt małe i przez to niezbyt czytelne. No cóż, w końcu to wersja kieszonkowa... Osobną sprawą jest wyjątkowe podobieństwo żetonów detektywów do trzech żetonów akcji (różnią się tylko rozmiarem). Czasem utrudnia to orientację, które akcje pozostały dostępne.


O co chodzi.

Gracz wcielający się w detektywa ma za zadanie eliminować poszczególne postacie występujące w grze, w celu pozostawienia na planszy tylko jednego podejrzanego. Wykorzystuje w tym celu dostępne akcje, tj. obrót sekcji, zamiana dwóch sekcji miejscami, ruch jednym z detektywów oraz ciągnięcie karty alibi. Z akcji tych korzysta również gracz wcielający się w Mr. Jacka. Dla niego najważniejsze jest zejście z linii wzroku detektywów (każdy etap zakończony w ukryciu to klepsydra na jego koncie, a 6 klepsydr to zwycięstwo Jacka). Gra toczy się maksymalnie osiem rund.


Ocena.

Mr. Jack pocket to bardzo solidna pozycja duetu Cathala-Maublanc. Gra jest prosta i szybka (kwadrans z set-upem), ma mało elementów - w sam raz na grę, którą można zabrać w plener. Przy wyrównanych graczach zapewnia sporo główkowania i rzeczywiście daje się w niej odczuć klimat pojedynku policjant-ścigany. Jednak trzeba przyznać, że gra ma też swoje mankamenty. Po pierwsze pewna losowość przy doborze akcji, która czasem może w znacznym stopniu determinować wynik. Poza tym po kilkunastu rozgrywkach odnosi się wrażenie, że ciężko coś więcej z niej wycisnąć. Ograniczona ilość strategii powoduje, że wciąż stosujemy podobne sztuczki by złapać/uciec. Jednak mimo wszystko jest to bardzo dobra gra, która powinna przypaść do gustu mniej doświadczonym graczom, a także zaawansowanym planszówkowiczom, dla których może stanowić miłą odskocznię od mózgożernych kobył. Polecam.
dodano: 2011-01-17 Świetna autor: atwar

Gra jest znakomita. W ciągu 15-stu minut gry, za pomocą kilku kart i kilku żetonów, autorom udało się oddać klimat dużego Mr Jacka, nie powielając jego mechanizmów. Ta gra oprócz tego, że jest maleńka i mieści się wszędzie, jest też inną grą od swego pierwowzoru. A jednak wzięła z niego to co najlepsze - klimat i ciśnienie. Fakt jest bardziej losowa, ale każdy miłośnik Mr Jacka, a i gier dedukcyjnych, powinien przynajmniej spróbować zagrać. Jedynym zgrzytem jest błędne tłumaczenie angielskiej, a za nią i polskiej instrukcji, w serwisie BoardGameGeek.com jest wątek temu poświecony. Otóż w momencie, gdy Detektyw weźmie żeton z kartą i odkryje kartę postaci, Jack nie traci klepsydry, czyli inaczej niż to napisano w załączonej instrukcji. Taki mały szczegół, a diametralnie zmienia rozgrywkę.