gry planszowe logiczne > Hive (Rój) (wersja europejska)
GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Hive (Rój) (wersja europejska)

Hive (Rój) (wersja europejska)

Najlepsza gra logiczna 2006

cena:

119.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 9 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Huch
projektant: John Yianni

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis


Hive is a highly addictive strategic game for two players that is not restricted by a board and can be played anywhere on any flat surface. Hive is made up of twenty two pieces, eleven black and eleven white, resembling a variety of creatures each with a unique way of moving.

With no setting up to do, the game begins when the first piece is placed down. As the subsequent pieces are placed this forms a pattern that becomes the playing surface (the pieces themselves become the board). Unlike other such games, the pieces are never eliminated and not all have to be played. The object of the game is to totally surround your opponent's queen, while at the same time trying to block your opponent from doing likewise to your queen. The player to totally surround his opponent's queen wins the game.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-02-22 Rewelacja!!! autor: Marcin Bultrowicz

Gra w zasadzie posiada same plusy. Proste zasady do ogarnięcia nawet przez sześciolatka, solidne wykonanie (płytki plus poręczny woreczek do zabrania całości na wyjazd), dużo możliwości kombinowania i krótki czas rozgrywki.
Poziom rozgrywki zależy oczywiście od poziomu przeciwnika.
Na początku wydaje się, że otoczenie królowej jest niemożliwe ale po paru partyjkach można już mieć na to odpowiednią strategię.
Trzeba zwracać uwagę zarówno na działanie ofensywne jak i defensywne.
Dozwolone ruchy wspaniale odzwierciedlają specyfikę przedstawionych owadów: ruchliwość mrówki, precyzję pająka, skoki pasikonika, ociężałość chrabąszcza, który może także wspinać się na inne owady i je blokować.

dodano: 2016-07-27 Szachy XXI wieku! autor: Jacek Izydorski

Rój jest szybką, dwuosobową grą logiczną. Od razu powiem, że jak nie przepadam za grami abstrakcyjnymi, to Rój jest fenomenalny.
Ma niezwykle proste reguły, można ich nauczyć niemal każdego w kilka minut. Za to strategii i taktyk jest niewyobrażalnie wiele. Już samo rozpoczęcie gry przez dostawienie pierwszej płytki to ważna decyzja i w jakimś stopniu obranie sposobu na zwycięstwo. Owady mają totalnie zróżnicowane sposoby poruszania się, co pozwala w każdej chwili wykonać zaskakujący i niespodziewany ruch, który może przechylić szalę zwycięstwa. Możliwościami i mnogością potencjalnych ruchów kojarzy mi się z szachami, tyle, że nie ma planszy (co akurat oceniam na plus, nic nie trzeba rozkładać, można od razu grać). Jest nawet lepszy od szachów! Krótszy, prostszy do nauczenia, bardziej grywalny.
Sama partia w Rój często nie zajmuje więcej niż 15 minut, więc zaraz po jednej skończonej ma się ochotę na jeszcze jedną, a potem jeszcze, i jeszcze... Syndrom następnej partii jest niesamowity, można by grać nawet godzinami! Zajmuje też niewiele miejsca, co umożliwia wyłożenie jej praktycznie wszędzie, wymaga jedynie kawałka płaskiej, równej powierzchni.
Wykonanie bardzo solidne, płytki owadów są z ciężkiego plastiku, który wygodnie się trzyma i ładnie się prezentuje na stole. Do tego poręczny worek, w którym możemy trzymać i transportować grę!
Ogólnie grę gorąco polecam! Tyle satysfakcji i możliwości kombinowania w tak objętościowo niedużej grze to mistrzostwo świata!
dodano: 2007-11-03 robaczywa gra ;) autor: Paweł Furman

Znakomita gra logiczna dla dwóch graczy. Każdy z nich ma pod swoim dowództwem stadko owadów (żuk, konik polny, kilka mrówek, pająk i najważniejsza pszczela królowa). Celem jest zablokowanie królowej przeciwnika tak by nie była w stanie wykonać żadnego ruchu. Pomijając instrukcję i wygodną saszetkę właściwa gra składa się z grubych, bakelitowych, sześciokątnych płytek, dla jednego z graczy białych dla drugiego czarnych. Każdy z wyrytych na płytkach owadów ma inny sposób poruszania się, a przez to daje nam inne możliwości użycia. Na przemian gracze dokładając lub przesuwając swoje płytki rozbudowują tytułowe gniazdo starając się zapędzić w pułapkę królową przeciwnika, a jednocześnie ochronić własną przed podobnym losem. Można powiedzieć, iż jedyną wada tej gry jest to iż nie da się w nią zagrać w więcej osób. Poza tym biegające mrówki, pająki, skaczące koniki polne i torujące sobie drogę po plecach innych żuki dają wiele dobrej zabawy wszystkim, którzy zasiedli do gry. Śmiało mogę więc polecić ta grę każdemu kto szuka lekkiej a zarazem inteligentnej rozrywki.