gry planszowe logiczne > Zamek Smoków
GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Zamek Smoków

Zamek Smoków

Fenomenalna gra inspirowana Mahjongiem

cena:

139.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Lorenzo Silva , Luca Ricci , Hjalmar Hach

wersja językowa: polska

Opis


Zamek Smoków to gra w luźny sposób nawiązująca do koncepcji popularnego mahjonga - zadaniem graczy będzie pozyskiwanie kamieni o różnych kolorach i wartościach, a następnie jak najefektywniejsze budowanie z nich własnego zamku. Uczestnicy będą musieli mądrze planować swoje ruchy, dążyć do skutecznych kombinacji oraz tak wykorzystywać specjalne zdolności i cele, by zdobywać jak najwięcej punktów.



Na czym to polega?
Kierując się wskazówkami w instrukcji przygotowujemy początkowy układ kamieni różnej wartości w różnych kolorach. Każdy z graczy otrzymuje własną, pustą planszę, na której będzie budował swój zamek.
W swojej turze zawsze zabieramy jeden dostępny kamień z najwyższego poziomu, a następnie wybieramy jedną z trzech możliwości:
dobieramy drugą taką samą, wolną płytkę z dowolnego rzędu;
wraz z kamieniem dobieramy jedną świątynię i odkładamy do swoich zasobów;
natychmiast odrzucamy ten wybrany kamień poza pole gry i otrzymujemy jeden punkt zwycięstwa.
Pozyskane kamienie natychmiast dokładamy do swojego zamku na wybranym przez siebie wolnym polu. Jeśli w momencie dołożenia kamienia udało nam się stworzyć kombinację 4 lub więcej kafelków tego samego koloru, które stykają się bokami, wszystkie je odwracamy symbolami do dołu. Im więcej kamieni odwrócimy za jednym razem, tym więcej punktów otrzymujemy. Dopiero na odwróconych kamieniach możemy układać nowe. Możemy również budować na nich świątynie, które pod koniec gry dadzą nam dodatkowe punkty.
Celem graczy jest zdobycie jak największej liczby punktów. Należy zatem dbać o to, by grupować obok siebie kamienie jednego koloru, odwracać na drugą stronę jak największe zestawy oraz stawiać jak najwyższe świątynie.

Gra oferuje nam dodatkowe zasady, które pozwolą szybciej zbierać punkty oraz pomogą w wypracowaniu indywidualnej strategii. Na początku gry uczestnicy poznają dodatkowy cel i specjalne moce duchów obowiązujące podczas rozgrywki. Wykorzystanie tych możliwości zwiększa nasze szanse na zwycięstwo.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-10-20 autor: jarcik

Gra nawiązująca do znanego prawie wszystkim (głównie z komputera) Mahjonga. Bardzo ładnie wykonane „kamienie” do gry są głównym atutem wersji planszowej. Możliwość ich ręcznego układania i ściągania z planszy stanowi przewagę nad wersjami elektronicznymi. No i oczywiście możliwość rozgrywki z przeciwnikami (do 4 graczy). Ja zakupiłem od razu z dodatkowymi matami, które mimo że są dość drogie w stosunku do ceny samej gry to według mnie są konieczne. Załączone w pudełku oryginalne tekturki są zdecydowanie zbyt cienkie i śliskie. Maty bardzo poprawiają komfort grania. Sama rozgrywka jest dość prosta, szybka i daje sporo „łatwej” zabawy. Jest to po prostu ładnie wykonana, nieskomplikowana gra logiczna z wciągającą rozgrywką i akceptowalną ceną.
dodano: 2019-11-06 Nowatorska odsłona madżonga autor: saltamontes

Zamek Smoków wprost nawiązuje do reguł madżonga. Gracze wyszukują pary identycznych dostępnych kamieni z budowli centralnej planszy. Pozyskane kamienie układają na swoich planszetkach, tworząc zestawy przynajmniej czterech kamieni tego samego rodzaju. Taki zestaw muszą następnie scalić. Za scalenie zestawu kamieni gracze natychmiast otrzymują punkty zwycięstwa w liczbie zależnej od liczby odwracanych kamieni. Ponadto, na scalonych kamieniach gracze mogą umieścić jedną lub dwie świątynie, zależnie od rodzaju scalonych kamieni. Na końcu gry świątynie przynoszą punkty zwycięstwa w liczbie zgodnej z poziomem, na którym stoją.
Dodatkowo, każdą rozgrywkę urozmaicają specjalne zdolności karty ducha oraz cel rozgrywki, określony przez kartę smoka. Smoki dodają napięcia rozgrywkom i podkreślają jeszcze trójwymiarowość gry. Rozgrywka wymaga niezłego pomyślunku i jest na pewno dużo większym wyzwaniem niż madżong znany z rozgrywek na komputerze. Podkreślona jest zabudowa własnej planszy, aspekt przestrzenny; świetne są karty celów oraz specjalne zdolności łamiące standardowe reguły gry. Ważne jest wyczucie końca rozgrywki i zdecydowanie do którego momentu warto nabijać swój wynik świątyniami, a kiedy zacząć zaspokajać wymagania smoka.
Jeśli chodzi o wykonanie gry: kamienie są znakomite, ilustracje kart egzotyczne. Jedyne co może uwierać to nieporęczność odwracania scalanych zestawów kamieni leżących na różnych poziomach planszy. Również plansze graczy są dość giętkie i z czasem nieco się wyginają, odstają od stołu. Nawet mimo tych drobnych mankamentów, Zamek Smoków to gra zdecydowanie warta polecenia.
dodano: 2018-09-11 Komputerowy Mahjong przerobiony na świetną planszówkę. autor: Mikołaj Witkowski

Zamek smoków to abstrakcyjna gra wykorzystująca klocki i część mechaniki komputerowego Mahjonga. Na pierwszy rzut oka ogromne wrażenie robią klocki wykonane z bardzo solidnego plastiku. Oprawa graficzna kart i mat jest przepiękna (choć maty mogłyby być grubsze biorąc pod uwagę jak dużo na nich kładziemy). W grze pobieramy ze wspólnej puli klocki, pula ta jest układem Mahjonga i pobieramy pary. Potem jednak układamy je na swojej planszy starając się tworzyć kombinacje dające nam punkty. Gra ma niesamowicie proste zasady, ale zarazem sporo kombinowania. To co zachwyca to regrywalność - nie dość że mamy dużą ilość przygotowanych już układów, to możemy tworzyć własne, dodatkowo losujemy karty, jedną dającą nam jakąś specjalną zasadę i drugą dającą sposób na zdobywanie punktów. To wszystko sprawia, że gra jest bardzo różnorodna, w stopniu niespotykanym w abstraktach. Mimo tego, że jak wiele abstraktów świetnie działa na dwóch graczy to zarazem bardzo dobrze się sprawdza w 4 osoby. Polecam zarówno początkującym jak i wytrawnym graczom.