gry planszowe karciane > Argent: The Consortium - 2nd Edition
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Argent: The Consortium - 2nd Edition

Argent: The Consortium - 2nd Edition

Czas wybrać nowego Kanclerza Uniwersytetu Magicznego. 

cena:

259.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Level 99 Games (2014)
nr katalogowy: L99-AR001
projektant: Trey Chambers

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Welcome to Argent University, the premiere magical institution in the World of Indines! As a faculty member of this prestigious university, you have it all–fame, power, luxury, and plenty of research assistants willing to work for you for free. What more could you ask for? Why, the Chancellorship, of course! The previous University Chancellor has announced his resignation, and the race is on to fill the empty seat. The Board of Trustees meets in one week to determine who will be the new Chancellor. As a candidate in this race, you must use every tool at your disposal to secure the Board's votes. Espionage and Bribery are the classic tools, but you also have powerful magic spells, artifacts looted from the university's vaults, and your student aides to do your bidding. Only the candidate who manages to best leverage their resources and manipulate the Board of Trustees will become the new Chancellor of Argent University!

Często kupowane razem z Argent: The Consortium - 2nd Edition:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-06-22 Worker placement unikalny pod wieloma względami autor: rhoman

Argent przelezał u mnie na "półce wstydu" dobre kilka lat. Po jakimś czasie dwóch moich kolegów okrzyknęło grę miałem jednego z najelpszych WP w jakie grali, nie pozostało mi wieć nic innego jak przeczytać instrukcję i w konću spróbować.

Po przeczytaniu instrukcji okazało się ze gra nie ma bardzo skomplikowanych zasad, tylko jest wszystkiego po prostu dużo.

Cel gry jest prosty: masz 5 dni (rund) na przekonanie jak najwiekszej liczby członków koncorcjum (12 osób), każdy członek konsorcjum będzie punktował Twoje starania w inny sposób.
Problemy zaczynają się już na starcie - ponieważ tylko dwie osoby konsorcium sa jawne, reszta jest na poczatku gry zakrta i to od gracza zależy ile dodatkowych celów pozna.

W każdej rundzie gracze na zmianę wykonują jedną akcję szybką i jedną normalną, może to być wysłanie maga, uzycie przedmiotu lub asystenta, lub rzucenie czaru.
Warto jednak zaznaczyć, że każdy z Twoich magów nalezy do jednej z pięciu szkół, co przekłada sie na to że każdy z nich ma inną umiejetnośc specjalną, co ma na prawdę duży wpływ na rozgrywkę. Czary z kolei po tym jak się ich nauczysz, możesz rozwijać żeby stały się poteżniejsze.

Dodatkowo, Level 99 Games przyzwyczaił nas do tego, że ich gry mają ogromną liczbę wariantów, dodatków, modułów (jak np Battlecon czy Millenium Blades). Identycznie jest tutaj, pomiędzy rozgrywakami zmienić się może praktycznie wszystko: pokoje jakie mamy w uniwersytecie (wybieramy kilka z wszystkich dostepnych, dodatkowo kazdy jest dwustronny..), pomocnicy, przedmioty, umijętności specjalne magów, a dodatkowo możemy zagrać w któryś z przygotowanych scenariuszy co spowoduje że co rundę coś się bedzie działo.. jest tego OGROM!

Czy gra ma minusy? Oczywiście, kombinowania w tej grze jest na prawde bardzo dużo, co spowoduje że soby podatne na paraliż decyzyjny mogę grę mocno spowolnić. Odradzam tez grę wszystkim którym przeszkadza negatywna interakcjia, jest jej tutaj na prawdę dużo i może nam ona bardzo popsuc plany.

Na mnie gra zrobiła ogromne wrażenie i chętnie odkryję co mają do zaoferowania inne warianty i scenariusze.


dodano: 2016-02-15 ras autor: Mars276

Argent jest grą typu worker placement. Jestem po pierwszej grze na 3 osoby (około 3- 3,5 godziny z ludźmi raczej skłonnymi do analysis paralysis) i mam nieco mieszane uczucia.

Z jednej strony gra jest bardzo dobra, wszystkie mechanizmy działają i ładnie się zazębiają. Regrywalność jest niesłychana, bo wariantów początkowego ustawienia modułowej planszy jest nieprawdopodobna ilość. Niemal każda karta jaką możemy w grze pozyskać sprawia, że aż skaczemy z radości, bo taka jest fajna :-) Poza tym, pomimo nawalanki na oślep w toku gry, na jej koniec okazuje się, że wyniki są zaskakująco zbliżone, a zatem chyba można uznać grę za nieźle zbalansowaną.

Z drugiej strony gra ma koszmarną ilość negatywnej interakcji, która dla wielu może się okazać nie do przejścia. Bardzo często lepiej komuś zaszkodzić, niż zdobyć coś dla siebie. Poza tym przed zagraniem gry koniecznie trzeba przeczytać całego faqa i errratę jakie są dostępne na wszystkich możliwych stronach (ze szczególnym uwzględnieniem boardgamegeeka). Instrukcja jest napisana słabo - liczba brakujących informacji, niedopowiedzianych zasad i nieprzewidzianych przez autora sytuacji woła o pomstę do nieba. Gra zajmuje ponadto potworną ilość miejsca na stole - mój jest całkiem spory, a gra na trzy osoby ledwo się zmieściła - przy czterech lub pięciu osobach trzeba by chyba dostawić drugi stół.

Pomimo negatywnych uwag wystawiłem grze na BGG bardzo wysoką ocenę 8.5 - miałem z tej gry mnóstwo fun'u, który przesłonił mi wszelkie jej niedomagania. Spodziewam się, że po czterech-pięciu sesjach tej gry ocena może się znacząco zmienić, jednak mówiąc uczciwie, nie wiem, w którą stronę.