GRY KARCIANE
logo przedmiotu Greed

Greed

To wojna gangów i tylko chciwość się liczy.

cena:

99.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Queen Games (2014)
projektant: Donald X. Vaccarino

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


In the card game Greed, crime lords (the players) try to earn more money than anyone else through clever use of their cards.

At the start of the game, each player receives a random hand of twelve cards from a deck of 80. Players draft one card, pass the remaining cards left, draft a second card, pass again, draft a third card, pass again, then the game changes; players simultaneously choose and reveal a card, carrying out its effects, then they draft another card, pass the remaining cards, play again, and so on until ten "playing" rounds have passed, at which point the game ends and players tally their holdings.

The card types are thugs, holdings and actions. Thugs and holdings might have a cost to be played (perhaps cash paid to the bank or the discarding of a holding) or a condition that you must meet (having two thugs, for example, or a collection of symbols on cards in your possession) in addition to an effect, which is unique to each card. (Each action has a unique effect as well.) When you play a holding with one or more symbols, you place a token on that card for each symbol on it and an additional token for each symbol of that type already in your possession. These tokens are worth $10k each at the end of the game, and you add this value to whatever cash you've collected through your card plays.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-11-17 Udana karcianka autor: monga

aczkolwiek do Dominiona jej trochę brakuje :-) Gra się bardzo sympatycznie i bardzo przyjemnie, jednak o większe planowanie w niej ciężko. Owszem, gra polega na budowaniu tzw. combo z kart, które zagrywamy w trakcie gry. Ciężko jednak je planować, jeżeli nie mamy pojęcia jakie karty znajdują się w całej rozgrywce (przy większej liczbie graczy niż 3 - a tylko takie rozgrywki mam za sobą) ani też jakie karty będziemy mieć sami do końca gry. Gramy zawsze posiadając 3 karty na ręce (sporadycznie więcej - jeżeli trafi nam się karta, za pomocą której dociągniemy kolejne karty), po zagraniu jednej, wybieramy kolejną - z kart które przekazał nam gracz z naszej prawej strony, po czym resztę kart przekazujemy graczowi po lewej. Znowu zagrywamy jedną kartę, znowu wybieramy kolejną z kart od gracza po prawej i resztę przekazujemy graczowi po lewej. I tak przez całą rozgrywkę (pierwsze 3 karty wybierane są w identyczny sposób). Z ostatnich 3 kart zagrywamy tylko jedną i kończymy grę. Ponieważ gra jest z dużą dozą negatywnej interakcji, naprawdę bardzo ciężko cokolwiek planować i realizować, ponieważ po 3 kolejkach nasz plan może wziąć w łeb. Karty się pojawiają na stole, znikają, pieniądze dostajemy, tracimy - gra jest bardzo dynamiczna, a sytuacja zmienia się co chwilę.

Jeżeli chodzi o przyjemność z gry - jak najbardziej jest, lubię Greeda, gra mi się w niego bardzo dobrze (w 5 osób rozgrywka zajmuje nam ok. 30-35 minut) i z chęcią kupiłabym polskie wydanie (niestety gra jest językowo zależna - mnie to nie przeszkadza zupełnie, ale jest to bariera przy graniu z osobami, które nie znają angielskiego) w niższej cenie niż obecna (uważam, że cena jest wygórowana, biorąc pod uwagę, że jest to tylko talia kart).
dodano: 2014-09-28 Kupiłem ,,Chciwość“ z chciwości. autor: Krzysztof Budny

Kupiłem ,,Chciwość“ z chciwości. Ot, taki impuls. Że może autorowi Dominiona dobrze wyjdzie mechanika ,,draftu“. Nie spodziewałem się cudów. Ba! Po przeczytaniu instrukcji pomyślałem: tylko tyle? To będzie nudne.
Nie jest. Oj nie jest. W kilkadziesiąt minut (w 2-3 osoby nie więcej niż 35-45; w 5 to już ok 1h) zagrywamy 10 kart (czasem nieco więcej). Tylko tyle i aż tyle aby rozpędzić silniczek dający gotówkę albo pomnażający półlegalne biznesy. Żadnych alternatywnych akcji odrzucania kart za jakieś ochłapy (jak w 7 cudach). Albo zagrasz kartę z sensem, albo tura przepadła. Jest ciężko. Momentami bardzo. Ale być może dlatego rozpędzenie dobrego komba na ,,salonach masażu“ albo innych akcjach/bandziorach jest tak przyjemne.
Wydanie - bardzo dobre. Karty dobrej jakości. Pieniądze to też karty - świetne rozwiązanie. Żetony nieco gorsze. Można nieco zazdrościć drewnianych dolarków z wersji z kickstartera. Z drugiej strony - bez nich gra jest bardzo podręczna. Do pudełka wraz z Greedem mieści się cały Impulse (nowa gra Carla Chudyka). Z drugiej strony oznacza to tylko, że pudełko jest kapkę za duże. Może jakieś dodatki?
Tak czy siak - polecam. Jeśli tylko klimat nie odrzuci, to brać i grać. Regrywalność gwarantowana!
dodano: 2014-09-26 autor: leser

Typowy Vacarino. Składamy jak najlepsze kombo na kartach. Mix Dominiona i 7 Cudów jak najbardziej udane. Gra szybka i pełna napięcia. Grafiki bardzo ładne i dopasowane do tematu gry. Gracze muszą wykazać się tu dobrym pomysłem, bo cała gra trwa tylko 10 ruchów, więc każdy gracz zagra tylko 10 kart, a to jest bardzo mało czasu na sklejenie dobrego układu. Tak więc jeśli lubisz karciane kombosy, to to jest gra dla Ciebie.