gry planszowe karciane > Star Realms (edycja angielska)
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Star Realms (edycja angielska)

Star Realms (edycja angielska)

Kosmiczna karciana gra bitewna 

cena:

69.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 20 min.

wydawca: Wise Wizard Games (2013)
nr katalogowy: WWG001
projektant: Robert Dougherty , Darwin Kastle

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Star Realms is a spaceship combat deckbuilding game designed by Magic Pro Tour Champions and Hall of Famers Darwin Kastle and Rob Dougherty (developer and cofounder of the Ascension Deckbuilding Game) The game offers all the thrills of traditional trading card game style combat, combined with the fun of a deckbuilding game. Play powerful ships, destroy enemy bases or blast your opponent directly on your way to victory! • Portable – The whole game fits in a deckbox.• Affordable - Amazing game play for just $14.95 (MSRP)• Expandable - One deckbox supports 2 players. Use additional copies for multi-player games. CONTENTS128 beautifully illustrated cards:•80 card main deck•10 Explorer cards•Two 10 card personal decks•18 double-sided score cardsAnd a full-color rule booklet

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-03-17 Konfrontacyjny deckbuilder autor: maruniewicz

Gra fenomen. Z racji swoich miniaturowych rozmiarów, regrywalności i niskiej ceny w okolicach premiery zdobyła niewiarygodną popularność. Czy słusznie? Z pewnością. W tej ledwo ponad setce kart daje dwóm osobom namiastkę pojedynku w stylu MTG, z tą różnicą, że jak to deckbuilding'owej, nasze talie powstają w ramach pojedynczej partii. Ściśle konfrontacyjny tryb gry jest tutaj w zasadzie jedyną innowacją, bo cała reszta została pożyczona od klasyka gatunku w postaci Ascension (karty, które po wyłożeniu pozostają w polu gracza- tutaj bazy; rząd wykładanych kart do kupienia w przeciwieństwie do pełnego rynku z Dominiona). Gra ma swoje, przyrodzone gatunkowi bolączki (głównie przez losowość dociągu i karty wychodzących do rzędu handlu), ale przez to, że partia trwa 20 minut nawet po pechowej przegranej ma się ochotę na rewanż. Karty są dobrze zbalansowane, a możliwość leczenia zapewniane przez jedną z frakcji umożliwia spektakularne comebacki i bardzo wyrównane pojedynki. Owszem, czasem gra się sama, ale nie umniejsza to przyjemności ze skonstruowania wieloelementowego combosa. Trzeba znać.
dodano: 2021-01-31 Kosmiczne podboje autor: malpka089

Świetna gra z mechaniką budowania talii na dwie osoby (na więcej graczy też działa, ale trzeba niestety łączyć dwie sztuki lub kombinować). Łatwo wytłumaczyć zasady i bardzo szybko można przygotować rozgrywkę (a potem kolejną...)

Grę można nawet zmieścić w (większej) kieszeni.
Karty najlepiej zakoszulkować (rozmiar CCG), bo inaczej szybko strzępią się na krawędziach, ale wtedy do oryginalnego pudełka już się nie zmieszczą.
Karty podzielono na cztery frakcje, z których każda skupia się na innych zdolnościach, a używając dwóch kart tej samej frakcji można korzystać z dodatkowych zdolności. Karty są dobrze zbalansowane, z czym bywa problem w młodszym bracie – Hero Realms. Liczenie punktów bywa kłopotliwe przy wykorzystaniu załączonych kart, więc wygodniej użyć aplikacji na telefon, kostek, kartki czy kart z wspomnianego HR.
Losowość w grze opiera się na tasowaniu kart dostępnych do zakupu i w talii graczy co zapewnia dużą regrywalność.

Należy również pamiętać o obowiązkowym dokupieniu pudełka na grę, ponieważ podstawka ma bardzo słabej jakości karton, który po kilku razach może już być naderwany.

Oczywiście pudełko, czy karty obrażeń nie wpływają na samą rozgrywkę, która jest naprawdę emocjonująca :)

Rozszerzenia nie są w ogóle potrzebne, ale gra jest tak miodna, że już po kilku partiach ma się ochotę wprowadzić do niej więcej elementów. Uwaga, silnie uzależnia!
dodano: 2017-10-16 Błyskawiczna dostawa autor: Saes

Gra jest bardzo fajna, łatwo wyjaśnić zasady i od razu zacząć. Ma duży potencjał na różne dogrywki, a ilość trybów tylko w tym pomaga.
Interesujące jest dopasowanie liczby graczy do kupionych podstawek - każda kolejna paczka to otwarcie gry na kolejnych dwóch graczy, a przy czterech i wyżej robi się jeszcze ciekawiej. Jeśli chcecie grać w grupie, lepiej się dogadać i złożyć, pojedyncza osoba może się wykosztować (chociaż to niewiele więcej niż niektóre większe gry)
dodano: 2017-10-01 Rasowy, szybki deckbuilding autor: Michał Hartleb

Mechanicznie gra prościutka: gracze zaczynają z pulą startowych kart, karty rozwijające talie wykładane są losowo na środek stołu (do wspólnej puli). Dokupujemy nowe karty ze stołu, wkładamy je do naszej talii, by potem móc je dociągać - jak to w deckbuildingu. Gra rozkręca się szybciutko, combosy lecą coraz szybsze i mocniejsze, emocje rosną z kolejki na kolejkę i po kilku turach trzeba już bardzo uważać, by nie nadziać się na sudden death od jednego ciosu przeciwnika. Jak to z karciankami, trochę zależy od łutu szczęścia. Karty są ładne i czytelne, rysunki bardzo klimatyczne, zasady proste, ale nie prostackie. Trochę niewygodne są karty, używane jako punkty życia, w sumie można by je odłożyć na bok i używać kostek albo po prostu notesu i ołówka. Ogółem, fajna i szybka gierka bez wielkich ambicji, ale zapewniająca sporo rozrywki i dobrą regrywalność.
dodano: 2016-09-03 Deck-building na każdą kieszeń!!! autor: sdeka

Star Realms to bardzo prosta, ale wciągająca gra deck-buildingowa. Gracze zaczynając z identycznymi kartami startowymi, w miarę upływu gry, "kupują" nowe karty - bazy i statki - które to swoimi zdolnościami generują bądź to dodatkowe zasoby, bądź to częstują przeciwników obrażeniami. Zasad nawet nie trzeba tłumaczyć nowo zapraszanym do gry osobom. 2-3 tury gry i wszyscy wiedzą o co chodzi. Mimo prostoty gra udostępnia graczom nieskończoną ilość zagrań taktycznych. Można zbudować talię opartą o bazy, lub o statki jednej z frakcji (w grze są 4, a ich karty dostępne są do kupowania przez wszystkich graczy). Każda strategia ma swoje plusy, każda ma swoje minusy, ale w pudełku zwierającym 128 kart nie ma ani jednej zbędnej karty (może poza score cards, które dla wygody warto zamienić na komplet kości K10). Każda baza, każdy statek, dosłownie wszystko da się wykorzystać w dobry sposób, nawet jeżeli na pierwszy rzut oka, lu bo pierwszych kilku grach wydaje się słabe, to po jakimś czasie staje kartą, na widok której w głowie rodzą się kolejne pralny destrukcji przeciwnika. Jednym słowem - Ideał. Doskonała gra dla fanów kosmicznych klimatów i szybkich, dynamicznych, pełnych combos-ów potyczek galaktycznych.
dodano: 2016-08-10 Bardzo dobry deckbuilder autor: Konrad Rymczak

Prosta ale nie prostacka. Bardzo dobry deckbuilder, szybki do rozłożenia, proste zasady, rozbudowane strategie. Podstawowa wersja pozwala grać w 2 osoby i jest to idealny skład dla tej gry. Jedna z moich ulubionych gier dwuosobowych. Mimo wersji angielskiej, nikt znający podstawy nie powinien mieć problemów. Kosmiczny klimat, grafiki z lat 90. Polecam podstawkę i dodatki - koszulki Star Realms bardzo trwałe.
dodano: 2016-07-04 w trzech słowach - mała, prosta, szybka autor: Daniel Bunia

Zanim o grze wpierw krótko o przesyłce. Grę zamówiłem z 4 innymi bardziej jako dodatek ze względu na cenę i jej status dostępność w 7-30 dni trochę mnie odstraszył bo pozostałe były w 24h. Jednak zdecydowałem się i zamówiłem w poniedziałek. Myślałem że poczekam najmniej tydzień a ku mojemu wielkiemu pozytywnemu zaskoczeniu gry zostały wysłane już w środe a w czwartek już mogłem się nimi cieszyć. Także 6+ za wysyłkę dla sklepu. Jeśli chodzi o samą grę to jest prosta jak konstrukcja cepa do wyjaśnienia zasad w 3 minuty. 4 rasy 2 rodzaje kart i 2 rodzaje zasobów. Jednak możliwości kombinacji zagrań kart są ogromne a co za tym idzie można obrać różne strategie gry co daje dużą regrywalność i frajdę z walki statkami kosmicznymi. Gra jest mała, szybka i prosta ale to jej niekwestionowane i największe zalety. I wcale nie jest przerywnikiem dla większych tytułów. Kilka partii pod rząd to normalka.
dodano: 2015-10-08 idealny deckbuilding autor: Jakub Bucior

Swietna gra deckbuildingowa, łączy w sobie szybkość rozgrywki z arcyciekawym motywem deckbuildingowym. Trzeba trochę pokminić, zasady łapie się w kilka minut. Klimat gwiezdnych frakcji świętnie napędza rozgrywkę umożliwiając tworzenie nieziemskich kombosów. Grafiki na kartach przyzwoite.
dodano: 2015-09-15 Urywa Głowę! autor: mauserem

"To jest Deckbuilding o jaki walczyliśmy!" Prostota zasad, ze skomplikowaniem możliwości - ale ostatecznie i tak chodzi o to, żeby wygrać. Ale robi się to wspaniale! Cztery zróżnicowane ale zbalansowane frakcje. Dwa rodzaje zasobów - siła ataku i pieniądze. Wspólny tor zakupu kart - kto pierwszy ten lepszy, albo kogo stać - ten lepszy :) 40 punktów życia dla każdego - kto zejdzie do zera - przegrywa. Klimatyczna grafika. Dodatki: Gambit i Crisis (cztery fale).
To po prostu trzeba mieć! Nagrody na całym świecie mówią same za siebie.
dodano: 2015-08-26 Kupować bez wahania! autor: rafalm

Do czasu poznania tej gry dość obojętnie podchodziłem do karcianek deckbuildingowych. Po prostu mechanika jakoś mnie nie zainteresowała, ale wszystko zmieniło się od dnia gdy zasiadłem do Star Realms. Gra to typowy pojedynek, dlatego najlepiej 'chodzi' dla dwóch graczy, natomiast wersja dla 4 jest moim zdaniem jedynie dodatkiem. Ale po kolei...

Zacznijmy od streszczenia zasad. W swojej turze wykładamy wszystkie karty z ręki (5 kart), przy czym kolejność wykładania ma znaczenie, gdyż w takiej samej sekwencji są uruchamiane niektóre zdolności specjalne na kartach. Następnie sumujemy siłę ataku, którą w całości wykorzystujemy aby niszczyć bazy przeciwnika oraz redukować jego 'życie' odmierzane punktami prestiżu. Kolejnym krokiem jest podliczenie kredytów dostarczanych przez wyłożone karty, za które możemy nabywać nowe statki i bazy. Na koniec dociągamy 5 nowych kart z decku i tura kończy się. Proste, logiczne i co najważniejsze szybkie. Jedna tura gracza często trwa poniżej 30 sekund. Warto wspomnieć, że w grze występują 4 frakcje, do których przypisane są karty. Każda frakcja dysponuje innymi zdolnościami, a do tego wyłożenie dwóch lub więcej kart z tej samej frakcji skutkuje bonusem do zdolności podstawowych kart, więc jest efektywniejsze. Dlatego warto rozważnie dobierać nowe karty do talii, aby zwiększać szansę na 'combo'.

Istotą gry i drogą do zwycięstwa jest kontrola nad swoją talią kart. Musimy zadbać nie tylko o napływ nowych sił do naszej floty, ale także o to aby stare, wysłużone statki odchodziły sprawnie na zasłużoną emeryturę (czyli były odrzucane z talii), a nie zaśmiecały nam ręki. W późniejszej fazie gry słabsze jednostki potrafią skutecznie osłabić nasz atak, co może oferowac przeciwnikowi chwilę oddechu w decydującym momencie.

Zdecydowanie polecam Star Realms. Niepozorne pudełko kryje w sobie ogromną regrywalność, a stosunek ceny do oferowanej rozrywki jest bardzo korzystny. Gra wciąga jak wir, a dzięki krótkiemu czasowi rozgrywki umożliwia set-up i rozegranie partii w czasie poniżej 30 min. To spowodowało, że tegoroczne wakacje spędziłem z talią Star Realms w kieszeni :-)
dodano: 2015-03-15 Świetna, konfrontacyjna karcianka autor: Jacek Izydorski

Star Realms idealnie zaspokoił moje potrzeby, takiej gry szukałem.
Mechnika to żadne novum - klastczny deck building, czyli budowanie talii poprzez kupowanie coraz to nowych kart i ciągłe ich tasowanie. Ale olbrzymią zaletą i jednocześnie różnicą od innych tytułów tego typu (Dominion, Kamień Gromu, Ascension etc.) jest konfrontacyjny charakter gry - otóż gracze walczą ze sobą! Odbierają sobie punkty ze startowej puli, aż któremuś się one nie skończą i przegra. Pierwszy raz spotkałem się z tak bezpośrednią interakcją w deck-builderze, i to mnie uwiodło.
Star Realms jest prosty do ogarnięcia, nic w nim nie kombinowano na siłę, co sprawia, że rozgrywka jest szybka, przyjemna i emocjonująca. Pozwala skupić się tylko na najważniejszym: walce i kupowaniu kart. Mechanikę skonstruowano w taki sposób, że nie opłaca się jednak kupować czego kolwiek, więc dochodzi aspekt strategiczny. A szeroka różnorodność kart pozwala obierać różne taktyki.
Do zalet tego tytułu należy więc niesamowita regrywalność i przyjemność z rozgrywki, co w połączeniu z szybkim tempem rozgrywki sprawia, że zaraz po zakończonej partii chce się natychmiast kolejnej. Istotny jest też rozmiar gry: malutkie pudełko jest bardzo wygodne, można je wszędzie zabrać, nie taszczymy w nim powietrza. Cena również jest kusząca. A jeśli stwierdzimy, że znamy już za dobrze wszystkie karty i się one już ograły, można dokupić niewielkie dodatki, których jest już dość sporo do wyboru.
Czy mieć ten tytuł? Jednym słowem - koniecznie!
dodano: 2015-03-12 dobra, nawet bardzo autor: tauriworld

Do gry podchodziłem steptycznie, ale zostałem zaskoczony pozytywnie:

plusy:
- gra do zapałania w 10 min
- niby losowa ale bez sprytnych zagrań nawet szczeście nie pomoże
- fajna grafika
- szybko się kończy, ale chce się dalej grać
- wciąga
- gra posiada system mocnego ataku "kombosów" jak i umiejętnej obrony
- cena do samej gry

a teraz minusy:
- liczenie pkt w walce i utraty pkt gracza (ale to bardzo mały minus)

polecam dodatki:
dodają - zdarzenia, bohaterów, mocne stacje - dodatki można dodawać wybiórczo lub jak kto woli wszystkie
dodano: 2015-03-09 jedna z najlepszych karcianek deckbuildingowych autor: vadirr

Star Realms to jedna z najlepszych karcianek deckbuildingowych na rynku. Najpierw o wykonaniu i cenie. Karty dość cienkie, bez zakoszulkowania się nie obejdzie. Grafiki na różnym poziomie, większość w mojej ocenie bardzo dobra - poza tymi startowymi, ale może tak miało być. Cena core setu jest wg mnie atrakcyjna, 55 zł za 158 kart (podwójnych z pkt. życia nie liczę, bo nawet z nich nie korzystam). Co do mechaniki i dynamiki gry, to jest szybko, partie trwają max. 20-30 min, przy większym ograniu nawet krócej. Kombinacji jest multum, podstawowe kolory 4, co daje sporo możliwości, bo karty możemy łączyć, aby tworzyć silnik gry i kombosy. Każda z nich ma coś fajnego, zielone mocne ataki, zółte dobieranie kart i ich wyrzucanie z ręki przeciwnika, czerwone wywalanie słabych kart z decku i ręki, niebieskie leczenie i dużo złota. Gra nieco losowa, zdarza się że nie podejdą nam zupełnie karty na stole i mamy np. same za 5-6 pkt, a mamy np. 3-4 złota i nic nie kupimy, albo nie pasuje nam kolor, albo zupełny brak baz lub same bazy. Tak się zdarza, czasami... ale ogólnie nie tak znowu często. Grę ograłem w wersji elektronicznej, bodaj za 15 zł mamy wersję z usługami on-line i odblokowaniem poziomu hard oraz drugiej grupy wyzwań. Przeszedłem już cały ten tryb, zdobywając trofeum Nemezis Beast ;-) ten kto grał, wie o co chodzi. Do głównych zalet gry należy zaliczyć wysoką miodność tytułu, na co wpływa połączenie dużej regrywalności tytułu, klimatu, szybkości rozgrywki i prostoty zasad (1 kartka), przy zachowaniu dużej liczby dostępnych taktyk i możliwości budowania kombosów. Tak dobra karcianka zdarza się rzadko, ostatnio były to dla mnie Dominion i WH:Inwazja. Wiele tytułów stawiam niżej. Na BGG pozycja 60 i 48 w grach strategicznych, to mówi wiele. Do gry nabyłem też 2 dodatki: Bases&Battle Ships i Fleet&Fortress, co do nich wypowiem się w stosownym wątku, ale powiem tylko tyle, że podstawka wiele zyskuje na różnorodności i mimo wysokiej ceny warto. Co do podstawki - polecam spróbować... obowiązkowo jeśli ktoś lubi mechanikę deck building lub S-F. Na pewno się nie zawiedzie, no chyba że nie lubi twardej bezpardonowej rywalizacji, która obecnie nazywana jest negatywną interakcją ;-)
dodano: 2015-01-03 dobry, grywalny, ale losowy tytuł autor: bogenhafen

Mam słabość do mechaniki deck building, warto to zaznaczyć na początku. Star Realms jest bardzo, bardzo losowe - mechanika nie jest trudna i szybko gracze dostrzegają, które karty są mocne i trzeba je kupić jak najszybciej, bo bez nich możemy pomarzyć o zwycięstwie. To w sumie największa wada tej gry - jeśli jednemu graczowi podejdą zdecydowanie lepsze karty do kupienia, to nie ma co marzyć o zwycięstwie. Taki już urok karcianek. Z drugiej strony, dzięki losowej dostępności kart do kupienia gra jest szalenie regrywalna - w każdej partii trzeba dostosować się do innych warunków i obrać inną strategię kupowania kart.

To, co najbardziej podoba mi się w SR, to to, że rzeczywiście jest to bardzo dynamiczna gra. Już po kilku turach silniczek zaczyna jako tako działać, pozwalając wykręcać satysfakcjonujące kombosy. Dość powiedzieć, że zaczyna się od zadawania 1-2 obrażeń, a po kilku turach można spokojnie dojść do 10-20.

Bardzo przypadła mi do gustu mechanika sojuszników, dzięki której karty z tej samej frakcji są mocniejsze, jeśli zagrywa się je z kolegami. Wpływa to zdecydowanie na sposób budowania talii - czasem lepiej kupić coś słabszego, ale w dominującym kolorze.

Przejdźmy już jednak do podsumowania. Jeśli nie przeszkadza wam losowość, a chcecie szybkiej, dynamicznej gry, w której naprawdę czuć rosnącą potęgę floty, to jest to bardzo fajny tytuł do okazjonalnego zagrania kilku partyjek pod rząd. Jak do tego lubicie deck building, to moim zdaniem jest to obowiązkowy zakup w tej cenie.

Tylko jedna wiadomość jest myląca - w pudełku są owszem zasady grania na więcej osób, ale startowych kart (statki i punkty życia) starcza jedynie dla dwóch graczy (talia, z której kupuje się karty jest jedna więc nie trzeba ich mieszać). Na więcej osób potrzeba więc dodatkowych podstawek.