gry planszowe karciane > 7 wonders
GRY KARCIANE
logo przedmiotu 7 wonders

7 wonders

Angielska wersja 7 Cudów Świata

cena:

169.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 7
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Repos Production
projektant: Antoine Bauza

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


You are the leader of one of the 7 great cities of the Ancient World. Gather resources, develop commercial routes and affirm your military supremacy. Build your city and erect an architectural wonder which will transcend future times.

7 Wonders lasts three ages. In each age, players receive seven cards from a particular deck, choose one of those cards, then pass the remainder to an adjacent player. Players reveal their cards simultaneously, paying resources if needed or collecting resources or interacting with other players in various ways. (Players have individual boards with special powers on which to organize their cards, and the boards are double-sided). Each player then chooses another card from the deck they were passed, and the process repeats until players have six cards in play from that age. After three ages, the game ends.

In essence 7 Wonders is a card development game. Some cards have immediate effects, while others provide bonuses or upgrades later in the game. Some cards provide discounts on future purchases. Some provide military strength to overpower your neighbors and others give nothing but victory points. Each card is played immediately after being drafted, so you'll know which cards your neighbor is receiving and how his choices might affect what you've already built up. Cards are passed left-right-left over the three ages, so you need to keep an eye on the neighbors in both directions.

Though the box of earlier editions is listed as being for 3-7 players, there is an official 2-player variant included in the instructions.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-11-12 Lekki filler dla wszystkich i nikogo autor: turin

Gra cywilizacyjna w pół godziny? Za dobre, by było prawdziwe. Gra zdobyła popularność dzięki kilku niewątpliwym zaletom: zerowym przestojom, rewelacyjnym skalowaniu 3-7 osób, prostym zasadom. Dlaczego niska ocena? Gdyż gra jest tak dobrze zbalansowana w przydzielaniu punktów za różny że nasze decyzje mają wpływ na wynik minimalny; każde w miarę sensowne zagranie przyniesie nam bardzo podobną liczbę punktów. Z jednej strony to dobre dla nowych graczy, którzy nie zniechęcą się odstając od lidera, ale w praktyce, przy niskiej kontroli nad rozgrywką i interakcji, dopiero duże doświadczenie pozwala na konsekwentnie wyższe wyniki, Z tym, że ja w ogóle nie lubię mechaniki draftu (zagraj jedną kartę, jedną przekaż na lewo), więc mogę nie być obiekwtywny.