gry planszowe karciane > Summoner Wars Krasnoludy Gildii vs. Jaskiniowe Gobliny
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Summoner Wars Krasnoludy Gildii vs. Jaskiniowe Gobliny

Summoner Wars Krasnoludy Gildii vs. Jaskiniowe Gobliny

Polska wersja znanej gry karcianej.

cena:

74.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 9 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Cube

wersja językowa: polska

Opis


KRASNOLUDY GILDII to frakcja raczej stonowana, zdecydowanie bardziej obronna aniżeli ofensywna, oparta na kontroli sytuacji na planszy. Doskonale odnajdą się w niej osoby preferujące bardziej taktyczne podejście do bitwy, dla których nie jest problemem chwilowo oddać inicjatywę przeciwnikowi, aby w odpowiednim momencie powrócić i uderzyć z całą mocą. Wytrzymałe Jednostki Podstawowe (w tym „niszczyciele murów”), uzupełnione przydatnymi Kartami Wydarzeń oraz jedni z najpotężniejszych Czempionów w grze, tworzą z Krasnoludów Gildii frakcję, która odpowiednio pokierowana będzie każdorazowo stanowiła ogromne wyzwanie dla każdego, komu przyjdzie stanąć po przeciwnej stronie pola bitwy.

JASKINIOWE GOBLINY To frakcja, której główną siłą jest liczebność. Talia Jaskiniowych Goblinów to idealne rozwiązanie dla graczy, którzy przedkładają proste, bezpośrednie środki ponad zawiłości taktyczne. Multum darmowych jednostek pozwoli Wam dosłownie „zalać” nimi pole bitwy. Ale niedostatki w sile poszczególnych wojaków zrekompensujecie sobie nie tylko ich liczbą, lecz także świetnymi Kartami Wydarzeń. Dzięki nim, Gobliny zaatakują jeszcze szybciej, częściej i skuteczniej. Dodajcie do tego jednego z najpotężniejszych Mistrzów Przywołań w grze, który potrafi m.in. niepostrzeżenie pojawić się za linią wroga i... ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA: 1 Plansza do gry – tzw. Pole Bitwy 20 Znaczników Obrażeń 5 Sześciościennych Kości 1 Kolorowa Instrukcja 2 Gotowe Talie Frakcji (70 kart)

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-06-05 Wejście w świat Summoner Wars autor: adalbert1

KG vs JG to jedna z dwóch "podstawek" do Summoner Wars, a więc takich "zaproszeń" do uniwersum gry. Oprócz 2 talii zawiera planszę, kości, znaczniki obrażeń oraz zasady gry. Wykonanie poszczególnych elementów jest, moim zdaniem, porządne, aczkolwiek plansza z pewnością nie powala trwałością. Należy dodać, że w talii goblinów (wydaje mi się, że krasnoludy się prezd tym uchroniły) znajdują się niestety drobne błędy w tłumaczeniu niektórych kart. Należy więc skorzystać z FAQa dostępnego na stronie wydawcy. Uspokajam, że można grać bez żadnych problemów.

Trochę o grze:
- Summoner Wars to karciana gra bitewna rozgrywana na planszy. Talia każdej frakcji (w wersji podstawowej, ponieważ przy zakupie dodatków mozliwe jest budowanie talii, które nie wpływa jednak znacząco na balans)składa się z 18 jednostek podstawowych podzielonych na 3 rodzaje; 3 różnych czempionów - jednostek silniejszych od podstawowych, ale też droższych w przywołaniu, Mistrza Przywołań, czyli szefa bandy - jego utrata oznacza przegraną; 3 kart murów oraz 9 kart wydarzeń różnego typu. Jest jeszcze karta pomocy z rozstawieniem początkowym itp.
Początkowe ustawienia poszczególnych frakcji są stałe.
Tura gracza składa się z: Fazy Doboru Kart - dobieramy karty ze stosu doboru na rękę, aż będziemy mieli ich 5; Fazy Przywołania, w której - płacąc odłożonymi wcześniej na stos magii kartami - wystawiamy posiadane na ręce jednostki na planszę obok kontroowango przez nas muru (karty-"waluta" trafiają na stos kart odrzuconych); Fazy Wydarzeń, w której możemy zagrywać karty wydarzeń (trafiają na stos kart odrzuconych) oraz wystawiać na planszę mury; Fazy Ruchu, w której możemy poruszyć maksymalnie 3 jednostki, każdą o maksymalnie 2 pola; Fazy Ataku, w której możemy wykonać do 3 ataków (zabite jednostki trafiają na nasz stos magii); Fazy Budowania Magii, w której możemy zrzucać karty z ręki na stos magii. Tekst na karcie może niekiedy modyfikować pewne ogólne zasady; jest też drobne "wariacja" na samym początku gry.

Trochę o frakcjach:
- Jaskiniowe Gobliny są idelalne, jeśli ktoś lubi styl typu "rush attack", czyli bardzo ofensywną grę, "pchanie"jednostek do przodu i "rzucanie się" na przeciwnika hordą. Jeśli nie wygrają/nie zapewnią sobie sporej przewagi w początkowej i środkowej fazie bitwy, to mogą mieć problemy z wygraną. Fajterzy i Procarze mają koszt przywołania = 0, więc można ich zawsze wystawić na planszę, jezeli tylko posiadamy je na ręce. Fakt, że przeciwników jest zwykle mniej na polu bitwy niż goblinków jest niekiedy minusem, ponieważ oznacza podatność na działanie kart, których efekt zależy własnie od tego czynnika (np. Wyssanie magii). Zdolność Sniksa zamieniania się miejscami z innymi swoimi jednostakami jest świetna, szczególnie przy jego dość sporej żywotności. Z czempionów chyba najcenniejszy w bitwie (ale i najdroższy w przywołaniu, co dla goblinków jest istotne) jest Muk, dzięki któremu łatwiej zadajemy obrażenia przeciwnikom.
Po wstępnym opanowaniu gry goblinami przez jakiś czas błyskawicznie zmiatałem przeciwników z pola bitwy. Potem jednak nauczyli się oni kilku antygoblinowych strategii i już tak dobrze nie jest...

- Krasnoludy Gildii to frakcja bardziej defensywna oraz znakomita w systematycznym niszczeniu murów przeciwnika. Szczególną postacią w tej talii jest czempion Gror - chyba jedna z najsilniejszych jednostek w całym świecie Summoner Wars, który potrafi zdziałać cuda dzięki swojej zdolności Młotowstrząs połączonej z wydarzeniem Heroizm. Zresztą cała trójka czempionów w tej talii jest, moim zdaniem, bardzo dobra. Za najmniej przydatne jednostki podstawowe uchodzą Inżynierowie, choć oczywiście to kwestia stylu gry.
Krasnoludy Gildii to, moim zdaniem, bardzo silna frakcja posiadająca znakomitych czempionów. Jej atrakcyjnośc podnosza dodatkowo bardzo przydatne karty wydarzeń (np. wspomniane przy goblinach Wyssanie magii; Heroizm, Oblężenie murów...).
Wydaje mi się, że najłatwiejszą do opanowania talia są Elfy Feniksa z drugiej "podstawki". Niemniej omawiany zestaw to równie znakomite zaproszenie do świata Summoner Wars.
Zarówno Krasnoludy Gildii, jak i Jaskiniowe Gobliny należą do moich ulubionych talii.
Polecam
dodano: 2013-11-17 dobra w swojej kategorii i niedroga autor: Rospax

Gra opisywana jako połączenie karcianki i bitewniaka. Ja widzę ją jako połączenie uproszczonej wersji karcianki typu Magic i uproszczonej gry typu Neuroshima Hex.
Uproszczenia i ograniczenia zastosowane przez autorów wychodzą grze na dobre pod każdym względem. Pudełko nie zajmuje dużo miejsca, a zawiera wszystko co potrzeba do ciekawej rozgrywki. 35 kart w talii frakcji oznacza niedługi czas gry. Możliwość poruszenia w rundzie maksymalnie trzech jednostek i zaatakowania najwyżej trzema postaciami nie pozwala na granie "na pałę" według zasady im więcej i szybciej, tym lepiej. Ciekawy mechanizm budowania magii z odrzuconych z ręki kart, przy którym trzeba uważać, aby za szybko nie pozbyć się kart, które, raz odrzucone, nie wrócą już do reki.
Atutem gry jest cena, za niecałe 70 zł dostajemy dwie talie frakcji z planszą pola bitwy i potrzebnymi znacznikami, talie innych frakcji można dokupić po 29 zł. Do tej pory rozegraliśmy kilka potyczek goblinami, krasnoludami oraz nieumarłymi i widać różnorodność ras i konieczność stosowania odmiennych strategii. Wygląda też, że balans między frakcjami został zachowany.
Nie znalazłem w grze wad, które przeszkadzałyby mi w rozgrywce. Może grafika mogłaby być trochę lepsza, poza tym jednostki takie jak krasnoludzki inżynier, czy włócznik wyobrażam sobie jako wysyłane na pole bitwy z tuneli, baraków, odwodów, a nie przyzywane za pomocą magii.