gry planszowe karciane > Smash Up: Awesome Level 9000
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Smash Up: Awesome Level 9000

Smash Up: Awesome Level 9000

Dodatek do Smah Up!

cena:

115.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Alderac Entertainment (2013)
nr katalogowy: AEG5502
projektant: Paul Peterson

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Myślałeś, że jest już dość fajnie, gdy miałeś piratów, ninja i zombiaki?
No to rzuć okiem na to: Killer Plants, Steampunks, Ghosts i Bear Cavalry są tutaj, aby również wbić się do gry.

Rośliny rozwijają się w niekontrolowany sposób, steampunki budują się w bazach, duchy wyzierają z eteru, a niedźwiedzia kawaleria straszy przeciwników.
Dwóch graczy może zadowolić się tymi dwoma taliami lub zmieszać je z kartami z oryginalnego Smash Up – tak, by współczynnik fajności poszybował w górę.

Brzmi ciekawie, prawda?

Zawartość:
4 frakcje, po 20 kart w każdej;
8 kart podstawowych;
1 karta żetonów znaczników zwycięstwa;
1 przewodnik;
16 oryginalnych podstawek do Smash-Up z poprawioną grafiką.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-01-22 Dodatek który sam w sobie może być grą? - dla mnie czad! autor: oranz

KOREKTA DO OPISU PRODUKTU:
Słowo ‘podstawka’ w zdaniu: „16 oryginalnych podstawek do Smash-Up z poprawioną grafiką.” Może być myląca. Nie jest to bowiem żaden nowy element gry na którym można coś postawić, a jest to 16 kart lokalizacji które można znaleźć w zestawie podstawowym do „Smash Up”. Natomiast ,poprawiona grafika’ to – przede wszystkim – większa czcionka zastosowana do opisu specjalnej własności lokacji (poza tym widać delikatne zbalansowanie kolorów – ale może to być efekt wykorzystania innych maszyn drukujących, ogólnie wszystko na plus!).
Reasumując: w pudełku znajdziecie 24 karty lokalizacji (zwanych tu kartami podstawowymi) przy czym 8 będzie nowych a 16 odświeżonych kart z zestawu podstawowego.

Warto na wstępie zauważyć jedną ważną rzecz: pomimo iż jest to dodatek do gry „Smash Up” to może on sam w sobie stanowić świetną zabawę dla dwóch graczy pozwalając na złożenie do 8 różnych kombinacji talii. Pudełko zawiera ponadto pełną instrukcję gry (w mniejszym formacie niż ten z części podstawowej) w której wszystko zostało opisane przy użyciu kart tylko z tego dodatku.

Czas na opis wrażeń!
„wow!”, „ale czad!”, „Aaa!!” – choć to i tak nie oddaje tego co znalazłem w pudełku (opis samej rozgrywki i tego czego można się spodziewać po grze pominę – można ją znaleźć w recenzji samego „Smash Up” na tym portalu). Zacznę od tego, że producent dołączył do dodatku poprawione karty z gry głównej po to by nowe elementy jak i te wcześniejsze nie różniły się od siebie (dbanie o zadowolenie klienta na pierwszym miejscu!).

Wraz z czterema nowymi frakcjami (o tym za moment) oraz nowymi kartami lokacji otrzymujemy bardzo dobrej jakości tekturowe znaczniki z nadrukowanymi wartościami dzięki czemu o wiele łatwiej będzie można kontrolować ilość punktów zwycięstwa każdego z graczy. Przejdźmy jednak do tego co najważniejsze, czyli nowe frakcje:

Duchy – frakcja dla której atrybutem jest to co było zmorą graczy w grze podstawowej: odrzucanie kart z ręki grających. Otóż czym mniej kart na ręce ma grający duchami tym większe korzyści otrzymują jego jednostki.

Niedźwiedzia kawaleria – co może być gorszego od armii carskiego najeźdźcy? Armia carskiego najeźdźcy na niedźwiedziach! (witamy w piekle, ha ha ha!). Nikt zapewne nie chciałby spotkać tych kawalerzystów na swej drodze, dlatego też frakcja ta daje „drugą szansę” tym których ścieżki zaprowadziły na lokację gdzie stacjonuje niedźwiedzia kawaleria i odeśle je w inne miejsca na stole. Tych jednak, co mimo wszystko będą chcieli dołączyć do tej samej lokalizacji co nasza kawaleria, cóż…zje ich żywcem…

Steampunk – technologia pary rządzi! Dlaczego? Ponieważ ‘władcy pary’ czerpią podwójne korzyści z kart akcji: po pierwsze jest to profit wynikający z ich opisu „per se”, po drugie natomiast, ich jednostki mogą wykonywać swoje akcje albo mieć jakiś profit z lokalizacji gdzie akcje gracza z tą frakcją zostały zagrane.

Zabójcze rośliny – koszmar z kina grozy klasy B to frakcja bazująca na dwóch - równo zbalansowanych – cechach: możliwość przeglądania własnej talii i wyciąganiu potrzebnych kart oraz manipulacji typem jednostek znajdujących się w danej lokalizacji (wprowadzanie ich większej ilości czy też podmiana jednej na drugą).

Podsumowując:
- dodatek który może stanowić grę sam w sobie
- cztery całkowicie nowe frakcje
- znaczniki które ułatwią grę
- odświeżone elementy z gry podstawowej tak aby całość była idealnie spójna

Czego chcieć więcej? („Więcej dodatków!!!” – przyp. głos wewnętrzny)