gry planszowe karciane > Sentinels of the Multiverse: Enhanced Edition
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Sentinels of the Multiverse: Enhanced Edition

Sentinels of the Multiverse: Enhanced Edition

Karciana gra kooperacyjna w komiksowym świecie

cena:

159.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Greater Than Games
nr katalogowy: GTGSOTM-ECOR
projektant: Christopher Badell , Paul Bender , Adam Rebottaro

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


A mad scientist holds the world hostage with his terrifying inventions. An alien warlord from a far away galaxy brings his limitless army of bizarre minions to conquer the planet. A giant rampaging robot cuts a swath of destruction across the coast, destroying major population centers. And who will stand in their way? A team of heroes, all with impressive powers and abilities stand between the world and the forces of evil. Will you help them? Answer the call to protect the multiverse!

Sentinels of the Multiverse is a cooperative, fixed-deck card game with a comic book flavor. Each player plays as one of ten heroes, against one of four villains, and the battle takes place in one of four different dynamic environments.

The Sentinels of the Multiverse: Enhanced Edition features a much larger box than our original print run, with enough space to hold 578 cards and still have room for all the cards from both the Rook City and Infernal Relics expansions. The Enhanced Edition also features 36 divider cards, one for each hero, villain, and environment from the core game, both expansions, and even promo characters! The 120 round tokens and 42 rectangular tokens are useful for tracking hero and villain HP, as well as conditional modifiers that can occur throughout the game. The game also includes a 20 page rulebook, complete with instructions, diagrams, a quick-start guide, and even bios of the heroes and villains!

Często kupowane razem z Sentinels of the Multiverse: Enhanced Edition:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-10-30 Doskonała gra karciana autor: sawek81

Sentinels of the Multiverse to gra osadzona w fikcyjnym, komiksowym świecie superbohaterów. Gracze wcielają się w niej w role herosów, którym przyjdzie zmierzyć się z przebiegłymi i niejednokrotnie bezwzględnymi złoczyńcami chcącymi zniewolić bądź zniszczyć Ziemię. A wszystko rozgrywa się w najróżniejszych sceneriach; począwszy od bazy na Marsie po ukryte głęboko pod wodą ruiny Atlantydy. Jest to gra karciana. Każdy bohater, złoczyńca i lokacja posiada swoją unikatową i gotową od razu to użycia talię kart. Przystępując do gry wybieramy bohatera, którym pokierujemy, złoczyńcę z którym chcemy się zmierzyć oraz lokację, w której odbywać się będzie bitwa. Na pudełku widnieje informacja, że gra działa już od 2 osób, ale moim zdaniem sensowna rozgrywka zaczyna się dopiero w 3-osobowej drużynie. Mamy wtedy na tyle szeroki wachlarz różnych możliwości że jesteśmy w stanie realnie zagrozić przeciwnikowi. Dlaczego ta gra jest taka świetna? Po pierwsze komiksowy klimat wylewający się z ilustracji na kartach. Po drugie różnorodność dostępnych postaci. Mamy tu bohaterów nastawionych typowo na atak i zadawanie dużych obrażeń, postacie wspomagające innych; a są i takie które mają możliwość eliminowania groźnych kart przeciwnika, których nie jesteśmy w stanie usunąć poprzez normalny atak. Czy to narodowy bohater Ameryki, potrafiąca kontrolować otoczenie psioniczka czy żołnierz ubrany w kombinezon bojowy – każdy kto lubi klimat świata komiksu znajdzie tu swojego ulubieńca. Również przeciwnicy cechują się różnymi zdolnościami. Walka ż każdym z nich wymaga innego podejścia i taktyki. Do tego dochodzi jeszcze otoczenie, które własną talią urozmaica warunki w jakich toczą się potyczki. W podstawowej wersji gry dostajemy 10 bohaterów oraz po 4 talie złoczyńców i lokacji. Daje to naprawdę dużą regrywalność tytułu. Testowanie różnych drużyn bohaterów w starciu z różnymi złoczyńcami i to jak ich zdolności potrafią wpływać na siebie nawzajem daje dużo frajdy i satysfakcji. Gra ma też oczywiście swoje wady. Po pierwsze, co by nie mówić, jest to gra losowa. Nie uważam, aby był to jakiś wielki problem (zwłaszcza dla kogoś, kto ma już za sobą kilka partii), ale czasem zdarza się taki dociąg kart (dotyczy to zwłaszcza przeciwników) że wygranie partii jest niemal niemożliwe. Choć z drugiej strony, nauczony własnym doświadczeniem, polecam zawsze grać do końca. Niejednokrotnie zdarzało mi się zwyciężyć w grze, którą już uważałem za przegraną. Drugą, dużo większą w moim odczuciu, wadą, która może sprawić, że wielu odbije się od tego tytułu jest konieczność śledzenia w czasie rozgrywki wielu efektów i modyfikatorów. Talie mogą wprowadzić do rozgrywki sporo kart, których działanie wpływa na inne karty, bohaterów czy przeciwników. Grając trzeba to kontrolować i o wszystkim pamiętać. Jest to jak najbardziej do ogarnięcia, ale wymaga nieco ogrania. Pomocne są tu żetony, którymi oznacza się na przykład zwiększone obrażenia (część z nich dostarczona jest w podstawowym pudełku z grą, ale warto zaopatrzyć się w pakiet - niestety u nas trudno dostępny- dodatkowych żetonów dostępnych do tej gry). Podsumowując, SotM to doskonała gra dla wszystkich miłośników komiksów i tych, którzy lubią mechanikę hand managementu. Podstawka zapewni rozrywkę na wiele godzin a liczne dostępne dodatki jeszcze bardziej urozmaicą rozgrywkę i zaoferują nowe, trudniejsze wyzwania.
dodano: 2015-06-18 I Ty możesz zostać superbohaterem! autor: Piotr Polikarski

Dziecięce marzenia nie umierają nigdy. Jednym z moich było zostać superbohaterem. Powstało sporo gier planszowych z zamysłem dania graczowi możliwości prowadzenia potyczki ze złoczyńcami z nadprzyrodzonymi mocami. Jednak żadna gra nie daje takiej satysfakcji jak Sentinels of the Multiverse, gdzie każdy gracz wybiera sobie superbohatera i dociągając z talii 40 kart buduje jego moce i wyposażenie by powstrzymać ‘głównego złego’. Sam zamysł spowodował, że się zakochałem w tej grze.

Grywalność – 5/5
Gra jest wspaniała, wszyscy gracze maja do dyspozycji jednego, bądź więcej bohaterów i rozbudowują go na swój sposób, starając się przerwać plan czarnego charakteru. Gra jest przeznaczona dla 3-5 graczy, gdyż to jest optymalna ilość bohaterów na łotra, ale nic nie stoi na przeszkodzie by grać we dwie osoby po kilku bohaterów, czy nawet samemu prowadząc całą drużynę. Oczywiście imersja w grę opada gdy nie można się wczuć w charakter swojego bohatera, ale klimat pozostaje. Zważywszy na to, że jest 4 łotrów, o różnym stopniu trudności i każdy z nich ma dodatkowe zasady dla zaawansowanych graczy, oraz to że swoja drużynę można wybrać z 10 superbohaterów i samo miejsce gdzie się walczy z 4 różnych środowisk, ciężko jest sprawić by dwie gry wyglądały tak samo.
Jedyny mankament tej gry to to, że jest sporo liczenia. Różne efekty kart dają różne bonusy dla obu stron, co w pewnym momencie może się zacząć robić trochę zagmatwane.

Interakcja – 4/5
Tu sporo zależy od graczy. Można walczyć indywidualnie, tak jakby 4 różnych, nie powiązanych ze sobą bohaterów uwzięło się na tego samego gościa. Ale gra jest przede wszystkim postawiona na grupowe starcie. Dlatego spora część mocy jednego bohatera oddziałuje na bohaterów innych graczy. Niektórzy bohaterowie – patrzę na ciebie Absolute Zero! – nie są w stanie walczyć w pojedynkę i potrzebują odpowiedniego supportu. Ale jak już ruszą, to potrafią zakończyć grę. Pomoc innych graczy i zwracanie uwagi na bohaterów waszych znajomych jest bardzo ważne w tej grze. Jeden zły ruch i czarny charakter wygrywa.

Losowość – 1,5/5
Jak już wspominałem wcześniej, każda talia bohatera składa się z 40 kart. Dociąganie kart jest w miarę losowe jednak. Sentinels of the Multiverse wychodzą jednak obronną ręką. Bo dobór kart zależy od samej strategii gracza. Jeśli gracz wybierze odpowiednia moc, może pociągnąć więcej kart na kolejną turę, ale czy opłaca mu się to robić kosztem ataku w szwarccharaktera? Jest to świetnie obmyślony system i powoduje, że nawet losowość talii nie niszczy strategii.

Jakość wykonania – 5/5
Myśleliście, że do tej pory chwaliłem tę grę? To zastanówcie się jeszcze raz po tym jak opowiem o jakości wykonania. Bo to w tym punkcie ta gra jest najlepsza.
Karty są bardzo dobrej jakości. Pudełko podobnie i w wersji Enhanced Edition, dostępnej w Planszomanii, każda talia ma swoją przegródkę, więc jest to bardzo wygodne. Jest tam także dość miejsca na dodatki, które nie wątpliwie niejedna osoba zakupi. Do pudełka dodane są też dwie gabki, którymi można zsunąć talie by nie latały po pudełku. Wygląda przepięknie!
Cała gra jest utrzymana w bardzo komiksowym klimacie. Rysunki wyglądają jak z komiksu, czcionka również. Na dodatek każda karta ma do opowiedzenia historię. Nie dość, że rysunki przedstawiają momenty z uniwersum gry, to jeszcze na samym dole prawie każdej karty jest cytat z jakiegoś numeru fikcyjnego ‘Sentinel Comics’. Całość tworzy genialny klimat komiksowych bohaterów.

Końcowa ocena – 5/5
Jeśli kiedykolwiek chciałeś, bądź chciałaś otrzymać moce by móc zwalczać przestępców, nie szukaj dalej. To jest gra dla ciebie!
Cena w Planszomanii, za gre która ma prawie 600 kart w podstawowym pudełku jest po prostu śmiesznie mała. Polecam gorąco zakup! Bo drugiej takiej gry nie znajdziecie.
dodano: 2014-06-24 świetna gra autor: linkap98

Jest to jedna z moich ulubionych gier kooperacyjnych. Na początku nie byłam do niej wcale przekonana, trochę wątpliwości budziła grafika, trochę mechanika. Jednak kiedy się jej przyjrzałam i zaczęłam grać pokochałam ją całym sercem. Grafika, która na początku mi trochę przeszkadzała okazała się być spójna i buduje klimat komiksu i superbohaterów, tzw. chmurki na dole kart cieszą i nie raz sprawiły, że śmiałam się do rozpuku. Mechanika na początku wymaga trochę skupienia, trzeba pamiętać co i kiedy się dzieje, co na co wpływa itp. Jednak moim zdaniem to wcale nie jest jej wadą. Właśnie te efekty wymagają myślenia, podnoszą trudność gry. Kiedy już chcemy zabrać się za złoczyńcę, pojawia się jakaś karta, która nam psuje szyki i musimy zmienić odrobinę taktykę.

Zalety:
+ świetna klimatyczna grafika
+ mechanizm gry kooperacyjnej
+ różnorodność w wyborze bohaterów oraz złoczyńców - każdy jest inny, mają swoje mocne i słabe strony
+ różne stopnie trudności
+ duża grywalność: mieszanka bohaterów/złoczyńców/środowiska sprawia, że gra się szybko nie nudzi
+ przystępna cena w porównaniu do innych tego typu gier
+ proste zasady

WADY:
- instrukcja jest łatwa i przystępna, ale nie wyjaśnia wszystkich zasad, zdaje się bardziej na intuicję gracza jak przekazanie prostej informacji co i jak
- karty raczej wymagają zakoszulkowania co może być i dość drogie - 578 kart, oraz czasochłonne

Ja grę pokochałam całym sercem i każda gra sprawia mi dużo przyjemności.
dodano: 2014-01-20 Podobno najlepsza gra o superbohaterów - ja jej nie pokochałem autor: tvaruk

Zalety:

+ pełny kooperacyjny mechanizm, dobre skalowanie poziomu trudności poprzez wybór odpowiedniego złego i środowiska toczonej potyczki
+ ciekawy, stworzony na potrzeby gry świat - dużo bohaterów inspirowanych tymi ze znanych serii komiksowych, ale z własnymi cechami szczególnymi. Dodatkowo głęboko wykreowane uniwersum - np. na kartach znajdziemy cytaty z komiksów poszczególnych postaci (które to komiksy nigdy nie powstały). Same karty postaci mają wygląd okładek komiksów
+ duża różnorodność pomiędzy postaciami - znając je każdy znajdzie coś dla siebie
+ proste zasady, każdy kto grał w jakąkolwiek karciankę poradzi sobie w parę minut - poziom trudności Dominiona (zagraj kartę, użyj mocy, weź kartę)

Wady:

- specyficzny styl graficzny, niektórzy za nim szaleją, według mnie odstaje nieco poziomem od komiksowego i tworzy lekki dysonans, powodując, że czuję, że mam styczność z produktem wykreowanym specjalnie na potrzeby gry
- gra wynagradza kolejne gry poszczególnymi bohaterami, za pierwszym razem trudno jest przewidzieć jak gra się daną postacią, bo każda jest inna, a instrukcja, mimo sekcji z sylwetkami postaci nie pomaga. Można oczywiście przeczytać wszystkie karty, ale prawie nikt tego nie zrobi. W tym przypadku fakt, że bohaterowie są wykreowani specjalnie na potrzeby gry trochę przeszkadza, bo nie będziemy wiedzieli czy "wodnik szuwarek" głównie atakuje, wspiera czy leczy.
- moim zdaniem największa wada, która odepchnęła mnie od niej na dobre, choć innym nie przeszkadza. Gra jest bardzo mocno mechaniczna, jest dużo liczenia, rozpatrywania efektów poszczególnych kart. W przypadku niektórych przeciwników, którzy przyzywają dużo pomagierów, obliczenie kto, kogo i za ile bije zajmuje sporo czasu, wyrywając graczy z klimatu. Na pewno da się rozwiązać to jakoś inaczej vide system szybkich tur z Legendary.

Jeśli gry w klimacie superbohaterskim do Ciebie przemawiają, zastanów się czy nie kupić tego wielkiego pudła pełnego kart. Jeśli dodatkowo nie przeraża Cię rozpatrywania kilkunastu nieraz efektów w trakcie akcji jednej postaci to gra prawie na pewno Ci się spodoba. Dla mnie, mimo bogatego klimatu, wyraźna, wymagająca dużo notowania i śledzenia mechanika, gra jest przereklamowana i zbyt sztywna jak na grę emulującą szybką i brutalną walkę drużyny bohaterów ze złymi. Opinie są w większości bardzo pozytywne, dodatki przynoszą wiele ciekawych postaci (kowboj podróżujący w czasie, dziewczyna walcząca za pomocą budowanych przez siebie robotów, stary sprzątacz - arcymistrz sztuk walki)...gdyby tylko wszystko szlo szybciej i sprawniej pokochałbym ją całym sercem