gry planszowe karciane > Hanabi (edycja niemiecka)
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Hanabi (edycja niemiecka)

Hanabi (edycja niemiecka)

Kooperacyjna gra karciana o fajerwerkach

cena:

29.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Abaccus
projektant: Antoine Bauza

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis


Słowo "hanabi" pochodzi z języka japońskiego i oznacza "sztuczne ognie". Jak przy prawdziwych hanabi tak i w grze, uczestnicy starają się wyczarować na niebie imponujące fajerwerki. Wszyscy stanowią jedną drużynę. Tylko wspólnymi siłami można oczarować widzów i uradować bogów. Gracze muszą zagrywać karty fajerwerków w porządku kolorów i liczb. Nie widzą jednak swoich własnych kart na ręce, przez co każdy z nich jest skazany na wskazówki udzielane mu przez współgraczy. Im więcej kart gracze zagrają prawidłowo w trakcie rozgrywki, tym więcej punktów otrzymają na końcu. PUDEŁKO ZAWIERA: 60 kart 12 żetonów instrukcja  

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-02-04 Doskonała. autor: babelt

Świetna karciana, kooperacyjna gra logiczna dla do 5 graczy upchana w małe pudełeczko.
Jako grupa pirotechników składamy pomieszane sztuczne ognie na wielki pokaz fajerwerków.
W grze mamy komplety kart w 5 kolorach zwykłych i jednym specjalnym (dostępnym w jednym z wariantów gry – trudnym). Komplet to 3 jedynki, jedna piątka i po 2 dwójki, trójki i czwórki. Celem gry jest wyłożenie jak największej liczby kart na stół. Wykładamy je w stosach po kolei od 1 do piątki w danym kolorze.
Każdy z graczy trzyma swoje karty tak by tylko inni gracze mogli je widzieć. W swojej turze można:
1) Udzielić podpowiedzi innemu graczowi płacą za to żetonem podpowiedzi,
2) Odrzucić kartę z ręki uzyskując za to żeton podpowiedzi ,
3) Wyłożyć kartę na stół.
Po swojej kolejce dobieramy kartę jeśli jakiejś się pozbyliśmy.
Ad 1) Udzielamy podpowiedzi (tylko jeśli mamy wolny żeton podpowiedzi) innemu graczowi wskazując wszystkie karty danego typu – np. wszystkie czerwone lub wszystkie trójki.
Ad 2) Karta którą zagrywamy na stół musi być kolejną w danym kolorze, np. jeśli mamy na stole czerwoną czwórkę możemy położyć czerwoną piątkę. Jeśli spróbujemy położyć niepasującą kartę zostaje ona odrzucona. Odwracamy tez wtedy żeton z piorunem– po odwróceniu trzeciego gra kończy się porażką graczy. Dołożenie piątki daje dodatkowo żeton podpowiedzi.
Gdy skończą się karty liczymy punkty – każda karta na stole to jeden punkt – i sprawdzamy jak nam poszło.
Gra jest prosta do wytłumaczenia, ma szybki setup i daje wiele przyjemności. Jest też kilka wariantów gry urozmaicających rozgrywkę wyjadaczom. Trzeba pamiętać jakich podpowiedzi nam udzielono, pilnować by nie zostały odrzucone potrzebne karty. Kombinować jak podpowiedzieć by być dobrze zrozumianym. Gra się szybko i można zagrać wszędzie, a pudełeczko mieści się w kieszeni.
Jest to jedna z lepszych gier jakie znam. Jeśli lubicie myśleć, to coś dla Was.
dodano: 2012-12-14 Ideał gry kooperacyjnej? autor: Krzysztof Budny

Nie pociągają mnie gry kooperacyjne. A to sam coś straszliwie zawalę i głupio przed innymi, a to uczyni to ktoś siedzący obok i nic na to poradzić nie można. Nic przyjemnego. Ich gry walność bywa ograniczona – uczymy się rozgryzać pewien matematyczny system, można to zrobić lepiej albo gorzej, ryzykując mniej albo więcej.
Hanabi jest inne? Ależ skąd! Tu też zawalić możemy sami, albo ktoś siedzący obok. Czemu więc daję maksymalną notę? Bo rozgryzanie systemu tu zainstalowanego, bardzo prostego, banalnego, obciążone jest walką z własną słabością – zbyt krótką pamięcią krótkotrwałą!
Sam dziwię się temu – banalny mechanizm wspólnego układania pasjansa staje się niezwykłym wydarzeniem, bo… nie widzimy tylko własnych kart. Żaden z graczy nie widzi własnych. A my z użyciem ograniczonej liczby podpowiedzi musimy innym udzielić jak najwięcej informacji.
Instrukcja nie mówi nic o możliwości modulowania głosu, robieniu pauz w wypowiedzi. Nie zabrania ich. Pierwsze co przychodzi na myśl, to właśnie takie niewerbalne próby obejścia systemu. Nawet z nimi nie jest łatwo wygrać (nam nie udało się w ciągu 8 partii w składzie od 3 do 5 osób, ani razu dostać 25 pkt.).
Co ciekawe, w wyniku zakazu dodatkowych rozmów odcinamy tzw. problem lidera.
Warto dodać, że w pudełku znajdziemy dodatkowe 9 kart do gry w jeden z dwóch wariantów (jeszcze nie próbowałem, ale wydają się bardzo rozsądne).
Całość wydania stoi na bardzo wysokim poziomie. Absolutnie nie ma do czego się przyczepić (może do niemieckiej instrukcji, ale wersja angielska dostępna jest na BGG).
Hanabi świetnie działa już od 3 graczy (w 2 nie próbowałem i chyba nie będę), chociaż najlepsza zabawa jest w 4 i 5.
Zdecydowanie polecam przynajmniej sprawdzić, zwłaszcza że cena nie przeraża.