GRY KARCIANE
Innovation (edycja europejska)
Podróż przez całą historię cywilizacji
cena:
99.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: Iello
projektant: Carl Chudyk
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
This new game by Carl Chudyk is a journey through innovations from the stone age through modern times. Each player builds a civilization based on various technologies, ideas, and cultural advancements, all represented by cards. Each of these cards has a unique power which will allow further advancement, point scoring, or even attacking other civilizations. Be careful though, as other civilizations may be able to benefit from your ideas as well!
To win, you must score achievements, which you can attain by amassing points or by meeting certain criteria with the innovations you have built. Plan your civilization well, and outmaneuver your opponents, and with some luck you will achieve victory!
Innowacje to gra o budowie własnej cywiliizacji poprzez zagyranie kart innowacji - w teorii, bo w praktyce, jak to w karciankach bywa, temat jest dość umowny. Budowanie cywilizacji kojarzy się ze stabilnym rozwojem z ewentualnie pojedynczymi punktami przełomowymi oraz raczej drobnym podgrywaniem przeciwników niż otwartą, ciągłą wojną - tak jest na przykład w królu karcianek, Race for the Galaxy. Innowacje są zupełnie inne. Każda zagrana karta potrafi diametralnie odmienić sytuację na stole, nie tylko dając nowe możliwości, ale przykrywając stare i wyraźnie zmienić stosunek przewag w posczególnych gałęziach rozwoju. Dodatkowo relatywnie niski dociąg kart znacznie ogranicza nasz wpływ na kierunek rozwoju, czyniąc grę zdecydowanie taktyczną, a nie strategiczną. Nie oznacza to, że nie ma trudnych wyborów - cały czas do dyspozycji gracza jest wiele możliwych do odpalenia efektów. Polecam zaopatrzenie się w polską wersję, bo jest w niej sporo nienajprostszego tekstu i nawet w towarzystwie dobrze mówiącym po angielsku obcy język spowalniałby to grę. Niestety, oprócz wsomnianej chaotyczności gry, łatwo znaleźć się w sytuacji, gdzie przeciwnik zbuduje kombo, którego nie mamy jak powstrzymać i stopniowo będzie wgniatał nas w ziemię. Na szczęście fart w dociągu może pozwolić podnieść się z upadku i kilkakrotnie widziałem, jak ktoś zdecydowanie przegrywający wychodził na prowadenie. Z tych powodów nie polecam gry na więcej niż dwóch graczy i osobom lubiącym kontrolę (jak ja). Lepszym wyborem wtedy będzie Na Chwałę Rzymu lub pasjansowy Race for the Galaxy.