gry planszowe karciane > 7 Cudów Świata - Liderzy
GRY KARCIANE
logo przedmiotu 7 Cudów Świata - Liderzy

7 Cudów Świata - Liderzy

Dodatkowe karty i dodatkowy cud do 7 cudów

cena:

59.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 7
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 40 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Antoine Bauza

wersja językowa: polska

Opis


Liderzy to dodatek składający się z 40 kart, zawierających 4 nowe gildie oraz 36 nowych, białych kart "Liderów". Na początku gry, każdy z graczy bierze do ręki 4 liderów i może zagrać po jednym na początku każdej z trzech epok. W przeciwieństwie do pozostałych kart, zagranie lidera wymaga wydania pieniędzy (nie surowców). Dodatek wprowadza również nowy Cud Świata - starożytne miasto Rzym - oraz zawiera kilka pomocnych żetonów złota o nominale 6.Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry.Zawartość pudełka: 4 karty gildii36 kart liderów1 plansza Cudu Światażetony złota  

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-06-14 Bez szaleństw. autor: Astegor

Liderzy to pierwszy dodatek do gry 7 Cudów Świata. Wprowadza nową talię kart którą są liderzy, czyli po prostu karty przedstawiające najwybitniejszych uczonych, królów, cesarzy itp. Liderzy dodają również nową fazę gry (wybór lidera, przed każdą erą).
+ Dodatek jest o tyle ciekawy, że dodaje nowy poziom planowania, a co za tym idzie nowe strategie czy możliwości punktacji. Po rozegraniu kilkudziesięciu gier z tym dodatkiem, można nawet powiedzieć, że karty liderów są bardzo podobne do kart gildii z III ery. Raz dają unikatowe bonusy, innym razem po prostu punkty zwycięstwa.
- Dodatek jest względnie drogi w stosunku do zawartości (jak i sama podstawka 7 cudów świata), lecz nie usatysfakcjonuje. Może zostać użyty i wydłużyć troche czas gry lub można go olać i zająć się dodatkiem miasta(który jest zwyczajnie lepszy).

Ocena:7/10
Dodatek fajny, nowa faza gry bardzo dobra, ale dodatek nie jest rewelacyjny. Nie jest "must have" dla fanów, bo zwyczajnie można go zaimplementować lub nie. Solidny dodatek, lecz bez szaleństw.
dodano: 2015-01-30 rewelacyjny dodatek autor: pawelacb

Niektórzy twierdzą że ten dodatek nie ma potencjału i nie do końca się sprawdza. W naszym przypadku jest wręcz odwrotnie. Lubię grać w podstawkę ale odkąd mamy ten i kolejne dodatki to zawsze gramy razem z nimi. Nie wyobrażam sobie gry bez liderów. Liderzy dają dodatkowe możliwości taktyczne, możemy zaplanować partię nie tylko w oparciu o cud który wylosowaliśmy ale także i wygranych w drafcie liderów. Dodatkowo 7 cudów to gra w liczenie i sprawdzanie przeciwników. Patrzymy co mają zagrane i liczymy co jeszcze jest w kartach nieodkrytych. Możemy w ten sposób w pewnym sensie kontrolować przeciwników. Są partie gdzie już na początku trzeciej ery wiem że wygrałem, mogę kontrolować grę. Z liderami już nie jest tak łatwo, sami liderzy punktują, można ich wykorzystać do budowy cudu lub dzięki efektowi jaki oferują zwiększyć szansę na swoją wygraną czy dobór właściwych kart. Nie wszyscy liderzy są równie dobrzy i ciekawi, niektórych nie wybiera się prawie nigdy, jednak inni, właściwie zagrani dają dużą przewagę i powodują że gra jest bardziej nieprzewidywalna.
dodano: 2014-01-22 świetna! autor: Dominik Karwacz

Dodatek do 7 Cudów Świata - Liderzy, to z jednej strony świetne urozmaicenie dla tych, którzy w 7 Cudów grali nie raz, oraz komplikacja dla tych, którzy grają rzadko.
Jeżeli, nie za często grałeś/aś w podstawkę... cóż na początku możesz uważać, że coś się skomplikowało.
Ale... jeżeli zjadłeś zęby na podstawce Liderzy to dodatek dla Ciebie, możesz w prosty sposób wybrać Lidera (również losowość wyboru) i ograniczyć koszty surowcowe, zwiększyć ilość punktów, znaczników nauki oraz zgarnąć specjalną liczbę punktów, a nawet oddać punkt porażki sąsiadowi(!) Ale przy Liderach trzeba zwrócić uwagę na pieniądze (koszt od 0 do 5). Do łask wróci miasto EPHES (B), a o korzyściach sąsiedzkich możemy mówić w kontekście RZYMU (B). Nowe miasto daje możliwości związane z wystawianiem liderów i jak to w starożytnym Rzymie - będzie ich tam najwięcej.

Gra dla koneserów, nie zaczynajcie od 7 Cudów na start, bo możecie się zawieść.
dodano: 2012-09-29 autor: leser

Musisz to mieć! Jeżeli jesteś fanem 7 Cudów, albo nawet tylko lubisz tę grę, to Liderzy są dla ciebie pozycją obowiązkową. Każdy gracz rozpoczyna grę z 4 liderami na ręce (dobranymi w sposób analogiczny do kart każdej ery). Przed rozpoczęciem każdej ery mamy fazę wystawiania liderów, za których trzeba zapłacić i będzie można czerpać korzyści z umiejętności specjalnych. Rozgrywka wydłuża się z 30 do 40 minut, czyli nieznacznie, a wprowadza więcej możliwości i zwiększa różnorodność. Minusem może być mnóstwo symboli na kartach liderów, z których połowa jest na początku nieintuicyjna, co powoduje, że w pierwszych partiach traci się jakieś 10-15 minut aż każdy zajrzy do instrukcji. Polecam na początku wydrukować każdemu przypominajki z symbolami w szczególności przy grze na 5-7 osób. Jednak mimo tego małego minusu zdecydowanie polecam.
dodano: 2012-05-11 Dobry dodatek autor: Mateusz Górski

Bardzzo dobry dodatek do fantastycznej gry.

Takie dodatki to ja lubię: Wprowadza coś nowego, ale nie wywraca całej gry do góry nogami.

Zmiana jest tylko taka że zagramy o 3 karty (liderów) wiecej przez całą grę, ale dzieki nim możemy już na początku z grubsza ustalić w którym kierunku będziemy szli ( w niebieskie zielone może żółte)

Dodatkowym plusem jest fakt, że cała gra się mieści do tego małego pudełeczka wiec znacznie łatwiej jest ją gdzieś zabrać :]
dodano: 2012-01-05 kolejny poziom autor: arhain

bardzo przyjemny dodatek przenoszący grę o poziom wyżej.

w niewielkim pudełku (wreszcie! CAŁA PODSTAWOWA GRA SIĘ W NIM MIEŚCI!) dostajemy białą talię 36 kart liderów, 4 nowe gildie (niestety mają nieco inne koszulki, niż te w 'podstawce' oraz nowy cud.

Podstawowa zmiana w rozgrywce to dodatkowy draft na początku. Każdy z graczy dostaje 4 karty liderów, wybiera jednego i przekazuje karty (w tę samą stronę, co w II erze), wybiera kolejną... znamy to :) następnie przed każdą erą możemy z 1 liderem możemy zrobić to samo, co z każdą inną kartą - wystawić (za pieniądze), zbudować z niej cud lub sprzedać.

Co robią liderzy? Różne rzeczy :) dają więcej punktów, siły militarnej, pozwalają kupować więcej, taniej, dodają symbole do zielonej strategii... ot, jeszcze więcej kombinowania.

nowy cud to Rzym - obie strony mają działania dotyczące liderów, są raczej zbilansowane, nie daje żadnych surowców.

Liderzy są naprawdę fajnym dodatkiem, teraz nie gram już w zasadzie bez niego.
dodano: 2011-12-09 Urozmaicenie klasyki autor: Krzysztof Kujawa

Co do tego dodatku mam dylemat do oceny z jednej strony komplikuje on grę i znacznie ja wydłuża (o etap losowania liderów oraz ich wystawiania w każdej erze). Liderzy działają w sposób znaczny ale czasem może na nich nie starczyć kasy trzeba na to uważać. Nie znamy ręki sąsiada wiec nie możemy stwierdzić co sąsiad knuje z drugiej sami możemy knuć :) Dodatkowe gildie są ciekawe tylko kurtyzanę ciężko wytłumaczyć dzieciakom:) wiec polecam raczej dla młodzieży albo grać bez tego usprawnienia. Karta Rzymu bonusu-je tylko zakup liderów.Generalnie dodatek ciekawy wart uwagi i ewentualnego zakupu ale dla starych graczy może się okazać zbyt udziwnionym usprawnieniem