gry planszowe karciane > 11 bierze!
GRY KARCIANE
logo przedmiotu 11 bierze!

11 bierze!

Tym razem 11 bierze!

cena:

37.00 PLN
wysyłamy w: 7 - 30 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 7

wydawca: Amigo

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis


Każdy gracz zaczyna z dziesięcioma kartami na ręce. W swojej turze musi odrzucić kartę na jeden z odkrytych stosów. Różnica między wartością zagranej karty, a górną kartą w stosie nie może przy tym  przekroczyć 10, w przeciwnym wypadku zadziała zasada: 11 bierze! i gracz będzie musiał wziąć na rękę wszystkie karty znajdujące się na jednym ze stosów. Z drugiej strony ten, kto bierze stos, otrzymuje także kartę byka, która umożliwia mu zagranie od razu większej ilości kart na stos. Celem gry jest jak najszybsze pozbywanie się wszystkich kart z ręki, bez zbierania stosów, w których są karty z byczymi głowami, gdyż każda bycza głowa zapewnia na koniec gry jeden punkt ujemny.

PUDEŁKO ZAWIERA:
120 kart
instrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-08-24 superaśna autor: Majsterro

11 bierze to super gierka, jeśli w swym domowym arsenale karcianek masz już tytuł 6 bierze, musisz uzupełnić go tym tytułem, co by sobie wymiennie pogrywać raz partyjka 6’tki potem 11’tki :)

Zasady gry:
- Na początku każdy z graczy ma 10 kart na ręku. Na stole jest 1 karta (jest to pierwszy stos)

- np. leży 28, na tę kartę można położyć 29, 30, 31 … do 38, czyli dokładamy zawsze kartę z wyższym nominałem, ale tylko do wartości max +10 punktów

- a np. w przypadku kiedy na stosie leży np. 98 to można na nią położyć 99,100,1, 2 … do 8, (Najwyższy nominał to 100) i po 100 zaczynamy układać karty od 1

- w przypadku kiedy nie mamy co położyć na stos czyli np. leży 28, a na ręku nie masz kart z przedziału 29-38 to MUSISZ wziąć stos do siebie na rękę (1.każdy wzięty stos zawsze zasila twoją rękę, 2. nie można przeglądać stosów leżących na stole, tak więc stosiki układamy w równe kupki, 3. nie można również przeliczać liczby kart które leżą na stosie, 4. Sam decydujesz który stos chcesz pobrać, taki który da ci BYCZKA czy taki złożony z jednej karty); oczywiście możesz również taktycznie wziąć stos, czyli masz kartę z przedziału 29-38, ale uznajesz że chcesz stać się posiadaczem BYCZKA. Wzięcie stosu który ma 3 lub więcej kart upoważnia gracza do otrzymania specjalnej karty BYCZKA, którą to kartę wykłada przed sobą (stosy jedno i dwu kartowe nie upoważniają do pobrania BYCZKA). Każde pobranie przez gracza stosu ze stołu powoduje dołożenie na stół dodatkowego stosu, czyli jeśli był na stole 1 stos, po jego zabraniu wykładamy na stół nowe 2 karty, które będą teraz stosami do których będzie można się dokładać. I tak za każdym razem kiedy któryś z graczy zabiera stos na rękę z pozostałych kart wykłada się 2 kolejne. Liczba stosów wyłożonych na stole może być różna ( od kilku do nawet kilkunastu).

Przywilej posiadania BYCZKA:
Mając BYCZKA gracz ma możliwość zgrywania tzw. „rowerków” to taka moja robocza nazwa. „Rowerek” to możliwość zgrania większej ilości kart tj. od 1 do 10 kart, karty nie muszą być ułożone po kolei, czyli np. dla naszego przykładu jeśli leży stos z kartą 28 to mając BYCZKA mogę zegrać na ten stos z ręki np. 5 kart 30,33,35,36,38. Oczywiście możliwe jest posiadanie więcej niż jednego BYCZKA, zasada otrzymania 2’go, 3’go itd. Jest identyczna, czyli biorę stos 3 lub więcej kartowy ze stołu na rękę. Zwiększona liczba BYCZKÓW daje kolejne przywileje – 2 BYCZKI można zgrywać do 2 „rowerków” – na 2 stosy, 3 BYCZKI do 3 „rowerków” na 3 stosy. (Każdy „rowerek” musi być zgrywany na inny stos). Oczywiście można również zegrać np. 3 pojedyncze karty na 3 stosy. Liczba posiadanych BYCZKÓW to liczba możliwych dodatkowych ruchów do wykonania

O co chodzi w grze:
Chodzi o jak najszybsze pozbycie się wszystkich swoich kart. To co zostanie na ręku innych graczy to są ich punkty karne – punkty karne to bycze głowy nadrukowane na kartach (czyli warto szybko pozbywać się kart sowicie obdarzonych w bycze głowy np. 33,63,93 ma aż 7 pkt. karnych, a np. 13,23,83 ma 5 pkt. karnych). Rozgrywany tyle rozdań ilu mamy graczy (Gramy w 3kę czyli 3 rozdania, w 5 osób, to 5 rozdań). Gracz z odnotowaną najmniejszą liczbą pkt. karnych wygrywa partię.

A jeśli miałbym się pokusić o ocenę która lepsza 6'tka czy 11'tka to częściej z rodzinką pykamy w 11'tkę.