gry planszowe karciane > Wyspa Kwitnącej Wiśni
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Wyspa Kwitnącej Wiśni

Wyspa Kwitnącej Wiśni

Wyobraź sobie układanie puzzli, w których o pasujące Ci elementy musisz walczyć ze znajomymi. Właśnie wyobraziłeś sobie WYSPĘ KWITNĄCEJ WIŚNI.

cena:

44.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 8 lat
czas gry: od 30 do 40 min.

wydawca: Lucrum Games (2017)
projektant: Kalle Malmioja

wersja językowa: polska

Opis


Cesarz Japonii zebrał architektów i nakazał, aby u podnóża góry Fudżi powstało miasto godne Cesarstwa. Architekci przyjęli wyzwanie. W tajemnicy zbierali pomysły, a gdy się wreszcie spotkali… odsłonili karty.

Wyspa Kwitnącej Wiśni (org. Honshu) to prawdziwa perełka wyszukana na targach w Essen 2016 u fińskiego wydawcy Lautapelit.fi. Patent na jakim opiera się rozgrywka można opisać jako unikalne połączenie mechaniki trick-taking i układania własnej planszy na zasadach znanych z takich gier jak Patchistory, czy na nasz rodzimy Witkacy. Ujmując rzecz jeszcze prościej to mieszanka gry karcianej i puzzli, w których o pasujące nam elementy musimy twardo zawalczyć z przeciwnikami.

Zasady można wytłumaczyć raptem w kilka minut:

Wykładacie karty walcząc o kolejność ich dobierania, aby zyskać przewagę możecie użyć zmagazynowanych zasobów.
Dokładacie zdobytą kartę do swojego projektu (budowanej przez siebie mapy) powiększając miasta i budując fabryki w otoczeniu lasów i jezior.
Mapy, fabryki, lasy i jeziora przynoszą punkty na koniec gry. Gracz-architekt, który wykonał najbardziej prestiżowy projekt zyskuje względy i uznanie samego Cesarza. Krótko mówiąc, zostaje zwycięzcą.
W ramach tych prostych reguł znajdziecie szerokie pole dla różnych taktyk i ciekawych decyzji. Tym bardziej, że jedną z zasad punktacji wybieracie losowo spośród 8 dostępnych w grze. Zarówno gracze lubujący się w interakcji, jak i wielbiciele „uprawy własnego poletka” znajdą w Wyspie Kwitnącej Wiśni coś dla siebie.

Zawartość pudełka:

40 kostek zasobów;
6 kart początkowych;
60 kart architektów;
8 kart specjalnego punktowania;
5 kart kolejności graczy;
5 kart podsumowania punktacji;
1 instrukcja w języku polskim

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-08-20 Dobra gra na typowe popołudnie autor: Konrad Przybysz

Chciałbym zacząć od tego, że nazwa gry odnosząca się do Japonii może być lekko myląca, ponieważ sama w sobie ma niewiele wspólnego z tymże państwem. Jedynymi referencjami, których możemy doświadczyć to rewersy kart ukazujących przykładowy krajobraz z wyżej wymienionego kraju oraz samo opakowanie gry. Krótko mówiąc, jeżeli komuś zależy na odczuciu klimatu kraju kwitnącej wiśni to nie jest to tytuł dla niego. Z tego powodu odejmuję jedną gwiazdkę.

Celem samej gry jest uciułanie największej liczby punktów, a można to uzyskać umiejętnie łącząc ze sobą karty. Zawierają one na sobie różne obiekty, które można ze sobą parować, by uzyskać większy bonus. Jednakże sam sposób otrzymywania kart, którymi będziemy budować, nie jest trywialny jak mogłoby się to początkowo zdawać. Mamy tutaj do czynienia z licytacją, w której każdy gracz wykłada kartę i ten, który wyłożył "najcięższą" ma pierwszeństwo wyboru z puli wyłożonych. Warto wspomnieć, że "lekkie" karty są zdecydowanie ciekawsze od "cięższych". Rozwieję niezwłocznie wątpliwość - istnieje mechanizm by wygrać licytację pomimo zagrania "lekkiej" karty i tutaj można wykazać się myśleniem strategicznym :)

Słowem podsumowania samej gry, podobnie jak w tytule recenzji powtórzę, że bardzo dobrze sprawdza się na typowe popołudnie. Jest ona łatwa, przyjemna i nie zbyt długa. Cena bardzo dobra jak na to co otrzymujemy.