gry planszowe karciane > Cold War: CIA vs. KGB
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Cold War: CIA vs. KGB

Cold War: CIA vs. KGB

Gra karciana w której dowodzisz wywiadem i starasz się "przekonać" drugą stronę do zmiany poglądów.

cena:

79.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Fantasy Flight Games
projektant: David Rakoto , Sebastien Gigaudaut

wersja językowa: angielska
instrukcja: polska

Opis w serwisie BGG

Opis


 Druga wojna światowa zostawiła świat w chaosie i przyszłość wielu narodów jest niepewna.

USA i ZSRR to jedyne supermocarstwa zdolne poprowadzić świat do lepszej przyszłości.

W grze Zimna wojna: KGB kontra CIA jesteś odpowiedzialny za siatkę szpiegowską w powojennym świecie.

Twoim celem jest przekonanie zagranicznych rządów państw do „właściwej” ideologii wszelkimi koniecznymi środkami.

Manipuluj wydarzeniami wywierając na nie wpływ, blefuj i eliminuj liderów przeciwnika. Zdobądź prestiż wygrywając „Wyścig w kosmos”, dominując Olimpiadę lub upewniając się, że jeden z twoich rodaków zdobędzie Nagrodę Nobla.

W tym trwającym całe dekady konflikcie, zwycięży strona mająca zasoby, która przekonała wszystkich, że to jej wizja świata ukształtuje przyszłość.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2009-06-23 Oczko dla zaawansowanych autor: Epidares

Zacznijmy od początku. Cold War jest grą karcianą. W pudełku oprócz kart znajdziemy 3 znaczniki, 2 karty do śledzenia wyniku, instrukcję i... To by było na tyle.
Wyróżniamy 3 typy kart "Objectives"- czyli cele o które walczymy z przeciwnikiem (np. zdjęcie 2), "Groups"- czyli nasze jednostki oraz "Agents" czyli nasi agenci.
Na początku tury wyciągamy kartę celu o który toczy się spór, najczęściej jest to jakiś kraj. Określa on ile jednostek możemy wystawić na raz, ile punktów otrzymamy za zdobycie celu oraz liczbę do której powinniśmy się zbliżyć. No właśnie, gra tak naprawdę jest prawie identyczna ze zwykłym oczkiem.
W ciągu tury ciągniemy na zmianę karty grup, lub wykonujemy nimi akcje. Są tylko 3 typy grup każda z innym typem akcji. Poza tym karty każdej z grup mają różne wartości i właśnie ich suma jest najważniejsza.
Najbardziej urozmaicającymi rozgrywkę kartami są nasi agenci, którzy potrafią partię dosłownie odwrócić do góry nogami i bez nich gra byłaby śmiertelnie nudna. Oczywiście są do nich specjalne zasady, ale po nie odsyłam do instrukcji.
Podsumowując, gra się dość przyjemnie, rozgrywka jest dynamiczna. Gra niestety szybko się nudzi, nie polecałbym jej na długie godziny. Jednak jeżeli szukamy czegoś na chwilę, aby się oderwać od bardziej wymagających tytułów, to strzał w dziesiątkę. Co do wydania to ja zawsze dla FF, świetne, choć nie wiem kto zaprojektował pudełko tak że zawsze jest kłopot upchnąć karty agentów.