gry planszowe karciane LCG > A Game of Thrones LCG Core Set
GRY KARCIANE LCG
logo przedmiotu A Game of Thrones LCG Core Set

A Game of Thrones LCG Core Set

Walcz, spiskuj, manipuluj. Gra karciana w świecie George'a R.R. Martina

cena:

129.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4

wydawca: Fantasy Flight Games

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Siedem królestw i wielkie rody Starków, Baratheonów, Lannisterów oraz Targaryenów, które walczą o miejsce na tronie. Rozgrywkę urozmaicają postacie i miejsca z bestsellerowej sagi "Pieśń Lodu i Ognia" autorstwa George’a R.R. Martina. The A Game of Thrones card game może być rozgrywana w trybie 3-4 graczy lub w trybie pojedynku jeden na jednego. Aby osiągnąć zwycięstwo gracze muszą walczyć,  spiskować,  manipulować i przekupywać zagrywając karty ze swojej talii.

Nowy gatunek gier Living Card Game (LCG) zrywa z tradycyjnymi karciankami Collectible Card Game (CCG), oferując ustalony zestaw kart, którymi można grać w kilka osób. LCG łączy w sobie najlepsze cechy gier planszowych i karcianych. Kupujemy kompletną grę zamiast tracić czas i pieniądze na kupowanie kilku talii, a mamy taką samą dynamiką, różnorodnością oraz możliwością rozszerzenia gry, ale bez konieczności dokupywania licznych boosterów z nieznaną zawartością.

Zawartość pudełka

  • plansza
  • 6 plastikowych znaczników tytułów
  • 6 kart pomocy do gry wieloosobowej
  • 44 złote monety
  • 60 znaczników potęgi
  • 4 52-kartowe talie
  • 6 kart domów
  • instrukcja

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-01-11 super gra, kiepski starter autor: leser

AGOT to na chwilę obecną moja ulubiona gra LCG (jeszcze nie miałem okazji poznać Netrunnera, z którym wiążę spore nadzieje), czy też szerzej: ulubiona gra z modyfikowalnymi taliami.

Jakie są dla mnie główne zalety tej gry?:

- jest to jedna z nielicznych, a w tej chwili chyba jedyna powszechnie dostępna, konfrontacyjna gra z modyfikowalnymi taliami przewidziana (i dobrze działająca!) do gry wieloosobowej, wariant opisany w dodatku Kings of the Sea pozwala na rozgrywkę nawet w 6 osób
- dobrze się skaluje, przy czym rozrywka dwuosobowa jest o tyle standardowa, że polega po prostu na pokonaniu przeciwnika jak w większości tego typu gier, zaś przy grze na 3 i zwłaszcza 4 osoby dochodzi świetny motyw "dyplomacji" pomiędzy graczami, który potrafi zbalansować ewentualne nierówności w taliach poszczególnych graczy
- naprawdę nieźle oddaje klimat znanej i lubianej sagi
- wciąż wychodzą nowe dodatki, możliwości rozwijania tali są przeogromne!

Ok to plusy samej gry. Pora przejść do konkretów, czyli do core setu. Tu niestety je SŁABO! Zestaw podstawowy z nielicznymi wyjątkami oferuje nam karty w jednej kopii. W prekonstruowanych próżno szukać jakichś sensownych synergii, a jeśli już są, to i tak szanse, że uda się z nich skorzystać, są nad wyraz skromne. W rezultacie rozgrywka tymi taliami to czasochłonna i mordęga bez żadnej finezji i bez tego co jest esencją geir tego pokroju, czyli składania kombosów. Jeszcze na 4 graczy można coś pokombinować dzięki wyborowi tytułów, ale i tak gra będzie się ciągnęła długo przez większość czasu polegając po prostu na zagrywaniu tego co dojdzie na rękę... Użytkowanie samego core setu nie należy do najprzyjemniejszych doświadczeń i może nieobeznanych graczy baaaardzo zniechęcić do tej gry (sprawdzone).

Zatem niestety, jeśli chcemy się pobawić w karcianą rywalizację o Żelazny Tron, to nieodzowne jest zakupienie dużych dodatków do rodów, które chcemy poprowadzić lub zwiększenie puli dostępnych kart w jakiś inny sposób (zakup 2-3 core setów albo całego cyklu miesięcznych dodatków).

Podsumowując, gra jest niezwykle fajna, ale zakup zestawu podstawowego nie da nam jej pełnego obrazu (wręcz przeciwnie, może pokazać obraz mocno wypaczony). Dlatego przed wydaniem pieniędzy proponuję zapoznać się z tym tytułem "u kolegi".
dodano: 2012-10-10 Epopeja na kartach autor: iguana

Chciałbym opisać grę z punktu widzenia karciankowca niedzielnego. Grywam sporadycznie, bo nie ma z kim. Zwłaszcza, gdy trzeba zwołać 3-4 osoby intelektualnie wyuzdane, zaczynają się schody.
No, ale gdy już się spotkamy, gramy z wypiekami na twarzy.

Mechanika jest kapitalna i oddaje książki pełną gębą. Co więcej, owa epickość wystarcza w zupełności do szczęścia. Nikt nie siedzi (póki co) nad konstruowaniem talii. Mamy 6 rodów startowych, losujemy i gramy. I jest świetnie.
Gra oferuje zwroty akcji i nikt nie podnieca się faktem, że przegrywa lub wygrywa. Gramy i delektujemy się klimatem. Nie musimy kompletować kart po 3 sztuki. Nawet w trybie Highlander mamy wielką radochę.
Po głowie chodzi mi wariant losowy, co by każdy, na początku wylosował sobie talię z kupy kart konkretnego rodu (rzecz jasna wg. pewnego klucza), każda karta w 1 egzemplarzu i wio. Nikt nie wie,, co posiada. Dowie się w trakcie. Przygoda że hej.

Sumując, chcę polecić grę wszystkim, którzy kochają karcianki, ale rzadko w nie grywają. W tym konkretnym przypadku to nie problem. A tym bardziej, jeśli lubicie świat Martina.
dodano: 2011-09-06 Ambitna, złożona i szalenie wciągająca. autor: Orzech

W grze A Game of Thrones gracz kieruje jednym z sześciu rodów w walce o władzę. Drogą do tego jest zwycięstwo w wyzwaniach – o władzę, militarnych i intrygach. Każdy z graczy dysponuje talią rodu w skład której wchodzą postacie, budynki, ekwipunek, wydarzenia i karty fabuły. Właściwa zmagania, czyli wyzwanie, sprowadzają się do porównywania wartości na kartach właściwych dla danej walki. Każda postać jest w stanie brać udział przynajmniej w jednym typie wyzwania (czasem więcej). I właśnie siła postaci w konkretnych typach wyzwania jest podstawą gry i walki. Nie jest to jednak wszystko. O przebiegu gry i wyzwań decydować mogą również karty wydarzeń oraz karty fabuły (czasem nazywane kartami spisku), które wpływają na chwilowy układ sił czy zasobność danego rodu. Ponadto na początku każdej tury gracze wybierają „tytuły” z sali tronowej, które dają dodatkowe bonusy oraz określają układ sił pomiędzy rodami. Tak wyglądają zasady gry w skrócie. Pozornie banalne, jednak w praktyce jest o wiele ciekawiej. Wynika to ze złożoności gry. Niemal każda karta zawiera w sobie jakieś dodatkowe zasady albo hasła kluczowe (zwykle wyjaśnione w instrukcji) lub też działa inaczej w różnych fazach gry. I niemal zawsze karty wchodzą ze sobą w różnego rodzaju interakcje. Tak więc początkowo na pewno trzeba będzie często sięgać do instrukcji. Rozegranie pierwszej gry z pewnością zajmie znacznie więcej niż deklaruje wydawca, jednak z czasem, gdy zrozumie się większość zasad gra staje się coraz bardziej dynamiczna i wciągająca.
W zestawie startowym, Core Set, znajdują się talie dla czterech z sześciu obecnych w grze rodów. Talie te po przetasowaniu są gotowe do natychmiastowej rozgrywki. Dodatkowo w pudełku znajduje się, plansza sali tronowej wraz z pionkami, znaczniki władzy, monety (tekturowe) oraz starannie przygotowana, ilustrowana instrukcja. I to właściwie wszystko. Przyzna, że po takim wydawcy jak FFC spodziewałem się czegoś więcej. W tak dużym pudełku można oczekiwać np. przegródek na karty tak jak np. w Dominion lub Thunderstone. A tak po rozpakowaniu tali nie ma za bardzo jak powrotem jej włożyć do pudełka. Niby drobiazg, a psuje pierwsze wrażenie. Na szczęście potem jest już tylko lepiej.
A Game of Thrones jest grą LCG czyli Living Card Game. Inną formą gier karcianych jest CCG czyli Collectible Card Game. Gry CCG są zwykle bogatsze i bardziej rozbudowane, ponieważ tworzone są przez lata, a wokół nich zbiera się grupa oddanych fanów (np. Magic the Gathering). Zasady gry zmieniają się stopniowo wraz z kolejnymi, nowymi kartami. Istotnym elementem gier CCG jest kolekcjonowanie kart, a to oznacza, że dostępność kart musi być ograniczona i zdobycie najlepszych nie może być takie proste. Tak więc zebranie solidnej tali kart wymaga kupienia wielu zestawów (boostertów) złożonych z losowych kart, w nadziej, że za którymś razem trafi się coś wartościowego. Innym rozwiązaniem jest rynek wtórny, na którym najlepsze karty osiągają niebanalne ceny. Sprawia to, iż gry CCG są mało dostępne dla szerszego grona odbiorców. Rozwiązaniem dla nich są gry LCG. W tym wypadku gracz otrzymuje zestaw startowy gotowy do rozpoczęcia rozgrywki przynajmniej w dwie osoby. Następnie w razie potrzeby może sięgnąć po jeden z wielu dodatków złożonych z określonych kart bez jakichkolwiek niespodzianek tak jak w grach CCG. A Game of Thrones jest właśnie grą LCG. Do rozpoczęcia gry na satysfakcjonującym poziomie wystarczy sam Core Set. Następnie można urozmaicić grę sięgając po duży lub mały dodatek. Duże dodatki rozbudowują jeden z rodów, natomiast małe są bardziej uniwersalne, zawierają mieszankę kart ale bez niespodzianek i bez problemu w Internecie można zleźć listę kart jakie znajdują się w każdym zestawie. Warto jednak pamiętać że AGoT było pierwotnie grą CCG. Jakie to ma znaczenie? Otóż otrzymujemy ciekawą mieszankę. Z jednej strony mamy grę dużo bardziej rozbudowaną, kompleksową niż inne gry LCG takie jak Warhammer Inwazja. Z drugiej strony gra jest bardziej przyjazna, bardziej dostępna szerszego grona odbiorców. Odpada element kolekcjonowania, poszukiwania i wymiany kart oraz żmudnego, trwającego latami tworzenia tali. Otrzymujemy ambitną ale przyjazną grę karcianą.
Niestety nie wszystko działa tak pięknie. Wszystko jest tak jak trzeba dopóki zostajemy tylko z zestawem Core Set, który jest bardzo dobrze przygotowany. Sięgnięcie po jeden z dużych dodatków sporo komplikuje. Ponieważ duże dodatki skoncentrowane są tylko na pojedynczych rodach, zaczynają pojawiać się dysproporcje pomiędzy rodami, jeden staje się silniejszy, podczas gdy pozostałe są w stanie „startowym”. Ponadto problemem może być budowa tali oparta na wskazówkach z dodatku. Zwykle wymaga to zabrania jakieś kart z tali innego rodu, co znowu zaburza równowagę. Rozwiązaniem jest posiadanie przez każdego gracza własnego zestawu Core Set i tworzenia własnych tali w oparciu o własne dodatki. To natomiast ogranicza przyjazny mechanizm gry pozwalający cieszyć się nią za raz po wyjęciu z pudełka. Innym wyjściem jest kupowanie dodatków dla każdego używanego w grze rodu. Kolejnym komplikującym grę spadkiem po CCG jest jej złożoność. Z jednej strony jest to olbrzymia zaleta gry, gdyż rozgrywka staje się z czasem coraz ciekawsza, z drugiej pojawiają się problemy z zasadami. I tak na przykład w instrukcji z Core Set jest mowa o kartach, których nie dołączono, a które dopiero dojadą wraz z kolejnymi dodatkami. Odkrycie o co chodzi zajmuje chwilę i wprowadza zbędne zamieszanie.
Warto wspomnieć również o fabule. Gra osadzona jest w świecie stworzonym przez George’a R. R. Martina. Cykl książek Pieśni Lodu i Ognia daje świetną podstawę dla wciągających gier. Chociaż w samej grze nie ma miejsca na narrację, to dzięki ładnym ilustracjom i cytatom na kartach, ktoś kto zna chociaż pierwszą książkę cyklu lub widział serial będzie w stanie wczuć się w klimat tego świata. Tak więc zapoznanie się z książkami i serialem powinno być pozycją obowiązkową dla każdego grającego w AGoT. A dla tych, którzy już je znają gra będzie ciekawym urozmaiceniem.
Podsumowując. A Game of Thrones jest szalenie wciągającą, trzymającą w napięciu grą. Bezpośrednia rywalizacja pomiędzy graczami daje szereg ciekawych możliwości. Z czasem gra wychodzi ponad podstawowe zasady i gracze mogą zawierać chwilowe sojusze dla realizacji konkretnych celów, co sprawia iż rozgrywka staje się jeszcze bardziej wciągająca. Przejście z CCG do LCG daje ciekawe rezultaty, gra jest bardzo rozbudowana i ma niesamowitą siłę przyciągania. Nie jest to idealne przejście, pojawiają się pewne trudności, jednak w zamian otrzymujemy jedyną w swoim rodzaju grę. A Game of Thrones jest grą bardzo udaną, dającą znacznie więcej możliwości niż inne gry LCG takie jak np. Warhammer Inwazja. Dlatego polecam tą pozycję raczej graczom doświadczonym, którzy mają czas i ochotę spędzić trochę czasu nad zasadami i są w stanie odnaleźć przyjemność w studiowaniu kart w poszukiwaniu idealnej tali.
dodano: 2010-11-17 genialne autor: Marcin Milczarek

Od lat jestem miłośnikiem prozy George’a R.R. Martina, długi czas grałem w papierowy system na podstawie książek tego fantastycznego pisarza. Jakiś czas temu dowiedziałem się o karciance postanowiłem wiec spróbować moich sił.

Zamówiona podstawka do Gry Tronów w szybki i profesjonalny sposób trafiła w moje ręce. Moim oczom ukazało się duże bardzo dobrze wykonane pudełko z bajecznie wykonana grafika która w sposób wprost fantastyczny obrazuje klimat gry. Po otwarciu pudełka ukazała się duża ilość dobrze wykonanych elementów kart , znaczników oraz plansza, w tym monecie ostrzegę przed jedna rzeczą wszystkie znaczniki są wykonane w bardzo wytrzymały i fajny sposób ale trzeba uważać przy wyjmowaniu ich z bloczków by nie uszkodzić warstwy wierzchniej bo jest to dość częste jak zauważyłem wśród ludzi grających w GoT. Same wykonanie kart jest świetne , karty są przejrzyste wytrzymałe i bardzo dobrze wykonane choć radze zaopatrzyć się w koszulki ochronne żeby służyły one o wiele dłużej. Grafiki kart są świetnie wykonane i bardzo a to bardzo klimatyczne, choć jest kilka kart które jakby troszkę odstają od reszty ale nie przeszkadza to w niczym.
Co do samej rozgrywki można bez problemu grac w 2 osoby największa zabawa rozpoczyna się przy 4 graczach. Rozgrywka jest bardzo pasjonująca i wciągająca, jednocześnie jest bardzo wymagająca, możliwości jest naprawdę dużo a dodatki jeszcze to pogłębia, gra wymaga od grających myślenia ale nie do tego stopnia żeby zmęczyć się tym.
Ogólnie gra jest naprawdę świetna choć nie polecił bym jej początkującym graczom , no oczywiście chyba ze chcą zacząć od poważnego i świetnego tytułu wymagającego troszkę więcej od gracza ale dająca o wiele więcej satysfakcji niż nie skomplikowane karcianki.
Na koniec ogólnie tytuł jest bardzo dobry, według mnie są tylko dwa mankamenty pierwszy to właśnie znaczniki które przy nie odpowiednim wyłuskiwaniu potrafią się uszkodzić, a drugim to ze są w podstawie tylko 4 z 6 rodów z książki, nie przeszkadza to w niczym ale miłosnicy George’a R.R. Martina mogą poczuć niedosyt, ale na szczęście pierwszy mankament można rozwiązać będąc ostrożnym a drugi zlikwidują dodatki tak wiec nie ma większych problemów z minusami podstawki, polecam wszystkim graczom lubiącym wyzwania i świetną zabawę.