gry planszowe imprezowe > Czarne historie
GRY IMPREZOWE
logo przedmiotu Czarne historie

Czarne historie

50 czarnych historii które wydarzyły się naprawdę.... lub mogły się wydarzyć

cena:

38.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 15
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: G3

wersja językowa: polska

Opis


Czarne historie to zestaw 50 elektryzujących, okropnych, a czasami makabrycznych opowieści, które faktycznie się wydarzyły albo... mogły się wydarzyć. Tak naprawdę jest to gra, w której gracze starają się rozwikłać zagadki, które zostają im przedstawione.

Zestaw tworzący czarne historie został zebrany i przygotowany przez Holgers Boscha, który dopilnował aby w pudełku z grą znalazły sie same najlepsze historie, a wszystkie z nich dało się rozwiązać. Stosowną oprawę graficzną, idealnie pasującą do klimatu czarnych historii, stworzył Bernard Skopnik.

Cała zabawa polega na tym, że na głos odczytuje się treść przedniej strony karty, tak aby ją wszyscy uczestnicy. Następnie jeden gracz zostaje Mistrzem tajemnic - w związku z tym po cichu musi przeczytać treść znajdującą się na odwrocie karty, dowiadując się jak doszło do zdarzenia, które znają wszyscy. W tym momencie rozpoczyna się najlepsza część - śledztwo! Pozostali gracze wcielają się w role poszukiwaczy i muszą zadawać mistrzowi tajemnic pytania, które pozwolą im wydedukować jak doszło do opisanej sytuacji. Jednak muszą zadawać pytania w taki sposób, aby mistrz tajemnic mógł na nie odpowiedzieć tylko Tak lub Nie!

W tej grze nie ma przegranych, ani wygranych. Wszyscy bawią się wspólnie rozwiązując zagadki, które stawiają przed nimi karty wchodzące w skład zestawu. W pudełku z grą znajduje się 50 kart, a na każdej z nich przedstawiona jest jedna zagadka. Tak, więc uczestnicy zabawy mają 50 tajemnic do rozwiązania, co gwarantuje im długie godziny zabawy.

Czarne historie, co niezwykle istotne, nie są wymagające w odniesieniu do warunków rozgrywki. Tak naprawdę jedynym wymaganiem jest to, aby gracze biorący udział we wspólnym rozwiązywaniu zagadki się słyszeli. Do zabawy nie potrzebują prawie wcale światła nie mówiąc o specjalnie przygotowanym miejscu do gry czy stole. Co prawda uznaje się, że w Czarne historie może bawić się od 2 do 15 osób, ale tak naprawdę nie ma ograniczonej liczby graczy którzy mogą się wcielić w rolę poszukiwaczy. Dzięki tym wszystkim cechom partię czarnych historii można rozegrać w ogrodzie, na biwaku, przy ognisku, na łódce czy na plaży.... nie ma tutaj praktycznie żadnych ograniczeń!

 

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-04-18 Być jak Sherlock Holmes. autor: astegor

Czarne Historie to gra detektywistyczna w której odgadujemy przyczyny oraz przebieg różnych wydarzeń. Mamy do dyspozycji 50 historii, które niestety są jednorazowe, choć zawsze można mieć kilka grup do ich ogrania, przez co sztucznie zwiększamy regrywalność. Przygody bohaterów opisanych na kartach są w większości logiczne, choć zdarzają się perełki kiedy bez lekkiego naprowadzenia przez narratora można nad jedną z kart siedzieć i pół godziny.

Wykonanie zarówno kart jak i pudełeczka w którym się znajdują jest dobre, choć przy częstej grze może ulec lekkiemu zniszczeniu. Można powiedzieć, że pudełeczko w dobrym stanie wytrzymuje 50 rozgrywek, a gdy gra się kończy można ją wymienić za którąś z kolejnych wersji(czarne historie 2,3,4 itd).

Czy gra oddaje klimat rozwiązywania zagadek niczym Sherlock?
Zdecydowanie nie, raczej jest to zgadywanka i naprowadzanie w stylu ciepło/zimno.

Czy mechanicznie gra działa?
Ciężko nie zrozumieć jej prostych założeń, więc działa doskonale.

Czy gra prezentuje się ładnie(na półce/na stole)?
Pudełeczko jest raczej biedne, choć w połączeniu z jej licznymi innymi wersjami wygląda fajnie, a same grafiki są specyficzne choć przyjemne dla oka.

Podsumowując, gra jest doskonałym przerywnikiem między większymi tytułami. Wymusza wspólne działanie szarych komórek przez co nadaje się dla przełamania pierwszych lodów w grupie. Grę można znaleźć w zakresie cenowych 30-40zł i jest to jak na grę jednorazową dobra cena. Zdecydowanie polecam cierpliwym ludziom ceniącym filmy czy książki detektywistyczne, jak i jako mała i prosta gierka dla przełamania pierwszych lodów.
dodano: 2014-04-10 Mroczne Opowieści autor: Corqan

Czarne historie jest to gra, która świetnie sprawdza się świetnie na przyjęciach. W grze 1 osoba opowiada część histori, a pozostali gracze próbują odgadnąć jej pozostałą część. Gra jest genialna w swojej prostocie. Historie są bardzo ciekawe, a przede wszystkim logiczne - jak cała opowieść jest już ujawniona zreguły pada hasło: "dlaczego wcześniej na to nie wpadłem?".
Historie mają bardzo mroczny klimat, zazwyczaj ktoś w nich umiera lub doznaje uszczerbku na zdrowiu. Są one nieoczywiste i bardzo różnorodne. Wykonanie kart jest wyśmienite. Grafiki są ładne, a karty są najwyższej jakości.
W grę najlepiej się gra w dużym gronie (im więcej osób tym zabawniej), ale w 2 osoby również można przy niej miło spędzić czas. Jedynym minusem jest to, że po pewnym czasie rozegrasz już wszyskie historie... Jednak i tak gra dostarczy wielu godzin świetnej zabawy.
dodano: 2014-01-28 autor: mirand

gra nie jest z pewnością dla wszystkich. Musi mieć odpowiednich odbiorców, czyli osoby , które lubią rozwiązywać zagadki ale też z ogromną cierpliwością.
Ja cierpliwa nie jestem dlatego też byłam osobą odpowiadającą na pytania i w tej roli ta gra mi bardzo pasuje.
dodano: 2013-01-13 sztuka kreatywnego myślenia autor: Damian Siembida

Z grą zapoznali nas znajomi, zadając kilka pierwszych w naszym życiu zagadek. Na tyle nam się spodobało, że przed pierwszym wakacyjnym wyjazdem od razu ją zakupiliśmy. Od tamtej pory dzień bez zagadki był dniem straconym. Każdy powyżej (mniej więcej) 10 roku życia od razu się Historiami zachwycał. Zagadki były na tyle nieprzewidywalne i przemyślane przez autora, że dostarczały mnóstwo emocji, atrakcji i zabawy.
Wydawało się, że zabawa z Czarnymi Historiami nie będzie miała końca, ale niestety, 50 historii szybko się skończyło, a powtarzanie tych samych w tym samym gronie już nie miało żadnego sensu.
Tak więc w wyjściowym gronie znajomych Historie umarły, ale zaczęły odżywać w każdym innym, każdy opowiadał je innym, i tak nadszedł moment, że nie było z kim już grać.

Plusy
+ dostarcza rozrywki na długie godziny
+ gdy tylko weszła na rynek, była grą jedyną i niepowtarzalną - najlepszą!
+ idealna do zabrania w podróż - dzięki małemu i wygodnemu formatowi
+ idealna na chwilową nudę podczas imprez. spotkań ze znajomymi - w gronie więcej niż 2 osób!
+ Historie może rozwiązywać zarówno kilku jak i kilkunastu graczy na raz - rzekłbym, im więcej tym zabawniej
+ same historie są niezwykle zaskakujące i przez to gracz, który pierwszy złoży całość dostarcza sobie niebywałej satysfakcji
+ gra nie wymaga dodatkowego zaangażowania - musisz tylko myśleć i odtworzyć historię!
+ historie mają klimat filmów i książek detektywistycznych i kryminalnych

Minusy
- gra faktycznie nie nadaje się dla dzieci i osób które nie potrafią abstrakcyjnie myśleć
- może powodować dożywotnie zrażenie się, ponieważ wymaga od gracza zgadującego cierpliwości i wytrwałości
- jest to zdecydowanie gra jednorazowa, zwłaszcza dla posiadacza.
- gra w 2 osoby jest mało efektywna i czasem wywołuje frustrację

Podsumowując:
Gra moim zdaniem jest kultowa, idealna w podróży, w gronie znajomych i nieznajomych (może być pomocna w integracji!). Polecam wszystkim, którzy potrafią myśleć bardzo abstrakcyjnie, lubią kreatywne formy rozrywki. Każdy fan filmów (i seriali) i książek detektywistycznych i kryminalnych z pewnością od razu poczuje się jak ryba w wodzie!
dodano: 2012-09-11 gierka wyjazdowa autor: pieguz

Nie chciałabym, żeby ocen 3 Was odstraszyła. Ciężko wystawić coś więcej mając na uwadze gry o wiele bardziej złożone, wymagające większego zaangażowania energii i umysłu :)
Natomiast w kategorii gier "dla zabicia czasu/śmiechu" bardzo dobra. Idealna na wyjazdy większą ekipą, gdzie można miło spędzić wieczór sącząc piwo i rozwiązując dziwne historie z pozoru niewytłumaczalne.
Jedynym minusem tej gry jest fakt, że trzeba pamiętać jakie karty przerabiało w jakim towarzystwie :)

Reasumując: fajna gierka wyjazdowa dla większego towarzystwa.
dodano: 2012-04-03 zadziwiająco wciąga znajomych autor: ronin86

Szczerze mówiąc dla mnie żadna rewelacja, ale dla moich znajomych niesamowicie wciągajaca? Każdy, dosłownie każdy prosił o to, żeby w trakcie planszówkowego spotkania rozwiązać kilka zagadek z czarnych historii!
Konkrety: czarne historie to przelanie na papier, w postaci kart, zagadek często mniej lub bardziej prawdopodobnych (z przewagą tych, w których za każdym razem wydaje nam się, że kogoś poniosła fantazja). Jedna z osób zapoznaje się z historią, reszcie czyta tylko fragment i mają oni za zadanie dojść do tego o co chodzi w historii. Prowadzący rozgrywkę odpowiada na pytania tylko TAK/NIE.
Nie zdarzyło mi się, żeby jakaś historia nie została rozszyfrowana - wynika to z faktu, iż gracze dowolnie mogą sobie ułatwiać zgadywankę. W każdej chwili można naprowadzić grupę na odpowiednie skojarzenia. Można pokusić się też o zadawanie pytań bardziej otwartych wymagających innych odpowiedzi niż tylko tak i nie.
Minusem jest zdecydowanie fakt, że raz rozegrane historie stają się bezużyteczne (nie ma już frajdy z gry nawet będąc jej prowadzącym wśród nowych znajomych). Jednak i z tym sobie poradzono, bo cena jest niska a kolejnych części serii jest już całkiem sporo :) Nie pozostaje więc nic poza kupnem kolejnej części :)
dodano: 2012-03-30 na imprezę lub jako zapychacz czasu autor: jarema

Gierka osobiście nie przypadła mi do gustu. Spowodowane było to tym że znałem 1/3 z tych opowieści już od znajomych lub z telewizji. Doszło do tego że po usłyszeniu wstępu pisałem na kartce odpowiedź i podawałem ją osobie czytającej zagadkę co potem sprawiało że przez 1h siedziałem i tylko słuchałem jak inni zgadują. Jednak znajomi mieli dużo lepsze mniemanie o grze. Nadaje się świetnie np. przy czekaniu na autobus stoicie w 2~4 osoby macie 15min do następnego busa to sprawdza się idealnie. Dlatego polecił bym grę osobą które mają zbędną gotówkę i mało chęci do przygotowanie czego samemu, bo prawdę mówiąc to można poszperać w necie lub pozmyślać jakie historie i wychodzi to samo. Kiedyś był taki program "dziwne przypadki śmierci" albo poczytać zdobywców nagrody Darwina.
dodano: 2012-03-19 Fajna gra imprezowa autor: Joji

Gra Czarne Historie jest naprawdę udana i skomplikowana, co sprawia, że można spędzić naprawdę udane chwile z przyjaciółmi. Jest tak wciągająca, że rozwiązuje się jedną sprawę po drugiej. Niestety, niektóre sprawy są mało ekscytujące, trochę banalne. Polecam na imprezy lub jakieś wyjazdy.
dodano: 2012-01-26 Całkiem w porządku ;) autor: Michał Barcikowski

Gra jest naprawdę dosyc ciekawa. Jeżeli marzyłeś o zostaniu detektywem, to ta gra Ci się spodoba :) Większośc historii jest naprawdę pokręconych, przy których naprawdę musisz się napocic, aby wymyślec co mogło się stac wtedy. Sama gra jest naprawdę prosta. Gracze wybierają między sobą jedną osobę, która poznaje historię. To ona będzie pomagała detektywom w rozwiązaniu zagadki. Badacze będą mogli jej zadawac pytania na które będzie musiała odpowiadac "tak" lub "nie". Zdarzenia są przedstawiane za pomocą kart. Pierwsza strona jest dostępna dla każdego zawiera tytuł wydarzenia, obrazek oraz krótką podpowiedź. Z drugiej natomiast strony mamy przedstawioną całą sytuację, którą muszą odgadnąc badacze. Gra jest naprawdę dobra, lecz niestety tylko na raz, gdyż po pewnym czasie wszystkie misje staną się dla was doskonale znane
dodano: 2011-12-28 warto sprobowac autor: tomes

Dobra gra. Idealna dla osob, ktore lubia sie doszukiwac prawdy znajac tylko kilka faktow. Historie sa naprawde dobrze przemyslane i niekiedy ich odgadniecie wymaga duzo czasu po czym okazuje sie, ze rozwiazanie bylo na wyciagniecie reki. jedyny minus to to, ze raz odgadniete historie nie nadaja sie do gry w tym samym towarzystwie. mimo wszytko polecam gre gdyz jest idealna na rozne towarzyskie spotkania.
dodano: 2011-10-19 ciekawostka autor: Marcin Milczarek

Czarne historie to zastaw kart z rożnymi często makabrycznymi historiami dla dużej ilości osób, gra od 2 do 15 graczy choć dla dwóch traci ona trochę sens, jedna z osób czyta wstęp do historii a reszta stara się odgadnąć treść tej ze historii zadając pytania na które prowadzący odpowiada Tak lub Nie.

Pierwsze moje zetkniecie z ta gra było bardzo pozytywne gra która miał trwać godzinkę żeby rozruszać towarzystwo skończyła się 4 godzinna sesja która zakończyliśmy na tym ze na pewno wrócimy do czarnych historii.

Podsumowując jest to gra na spędzenie świetnego czasu w szerszym gronie przyjaciół, ma ona tylko jedna wadę w tym samym gronie mamy tylko 50 kart bo nie ma sensu grac w tym gronie znów tych samych historii bo wszyscy znają już zakończenie wcześniej rozegranych kart.
dodano: 2011-02-22 Genialna autor: Jarek7

Niesamowicie wciągająca gra. W gronie przyjaciół sprawdza się rewelacyjnie. Jak najbardziej można grać tylko w dwie osoby ale jest wtedy trochę mniej klimatycznie, no i trudniej dla odgadnąć scenariusz opowiadania. Niektóre historie są bardziej logiczne, inne zmuszają do większego fantazjowania. Najciekawsze są te związane z morderstwami. W zaciemnionym pokoju, późnym wieczorem gra dostarcza mnóstwo emocji i dreszczy. Polecam!
dodano: 2010-10-03 warto! autor: ghostcatcher

"Czarne historie" to interesujący karciany przerywnik między dłuższymi pozycjami dla podtrzymania aktywności umysłowej.
Gra wydaje się z pozoru króciutka i nieskomplikowana, składa się z 50 dwustronnych kart, każda inna, zawierających czasem bardziej czasem mniej niezwykłe przypadki przemiany prawowitego obywatela w zwłoki lub efekt tego stanu rzeczy. Na jednej stronie znajduje się zwięzły opis sytuacji, na drugiej, dostępnej wyłącznie prowadzącemu, pełen opis zdarzenia.
Zadanie graczy jest dojść do prawdy poprzez zadawanie pytań prowadzącemu, które muszą być tak sformułowane, by dało się na nie odpowiedzieć jedynie TAK/NIE.
Niewątpliwą zaletą gry jest jej wciągający charakter, trudno się nie zaangażować w śledztwo. Również niewielki format i solidność wydania dają spore pole od manewru w kwestii ewentualnej lokalizacji rozgrywki.
Kart jest 50, co wbrew pozorom nie jest taką małą liczbą. Można zagrać w nią kilkakrotnie w różnym towarzystwie. Jej nieangażujący charakter pozwala gotować w trakcie prowadzenia;)
Cena jest niewygórowana, warto zainwestować. Po zapoznaniu się ze wszystkimi można przekazać ją dalej:) No i oczywiście dodatki są w drodze:)
dodano: 2010-07-20 Gra, w którą wciągnie się każdy autor: Łukasz Hapka

Gra (choć lepiej pasowałoby: zabawa) "Czarne historie" jest bardzo dobrym wypełnieniem luki dla gier podróżnych. Idąc, spacerując, jadąc samochodem możemy zarazem grać w "Historie". Czasem zagadki są naprawdę pokręcone, więc i czas zgadywania może się dość wydłużyć. Nigdy jednak nie odkładam zagadki, zawsze staram się ją rozwiązać, bo jest coś we mnie, co nie pozwala mi zostawić nierozwiązanej zagadki (żyłka detektywa ?).
Bardzo polecam jako zabawę dla każdego. Na imprezach, na wyjazdach, wszędzie.
dodano: 2010-07-13 jedyna w swoim rodzaju autor: Sara

Grę kupiłam przed wakacyjnym wyjazdem ze znajomymi. Chciałam zachęcić wszystkich do wspólnej zabawy i dzięki "Czarnym historiom" osiągnęłam swój cel. Grupa ludzi, w bardzo różnym wieku, siedziała przy obowiązkowo zgaszonym świetle, świetnie się bawiąc. Mistrz tajemnic (czyli ten, kto odpowiada na pytania i zna rozwiązanie) też ma świetną zabawę, obserwując wytężoną pracę zgadujących. Widocznym minusem gry jest to, że z określoną grupą znajomych można ją przejść tylko jeden raz, ale mimo to bez wątpienia warto zainwestować. "Czarne historie" przesuwają granice absurdu, a fakt, że po paru rundach pytanie "Czy gołąb to ptak?" nikogo nie dziwi (i jest jak najbardziej trafne!) doskonale obrazuje niepowtarzalny klimat tej gry. Serdecznie polecam!
dodano: 2010-07-09 Idealna do świetlicy autor: Łukasz Woźniak

Czy często przesiadujesz w skolenj świetlicy? Czy po raz kolejny nie mogliscie ustalićco robić przy ognisku, czy grillu? Wyjechałeś na obóz i nudzicie się w nocy w pokoju? A może jesteś obozowym/świetlicowym opiekunem? Przede wszystkim do takich sytuacji przeznaczone są Czarne Historie, które w dobrej cenie zapewniają długie godziny zabawy w grupie.

Czarne historie to 50 kart zagadkowych historii, nad którymi głowić się będą gracze. Jeden z graczy (niestety zazwyzcaj posiadacz gry) czyta na głos treść historii, a sam sobie czyta rozwiązanie na odwrocie karty. Następnie kartę kładziemy na środku stołu i gracze pytają "Mistrza tajemnic" w taki sposób aby mógł on odpowiedzieć "tak" lub "nie". Np. "Czy ona miała depresję?" "Nie", "Cy ona miała rodzinę?" "Nie", "Czy ona coś usłyszałą spadając?" "Tak".

Gra jest prosta, historie są ciekawe i podróż w autobusie na kolonię będzie o wiele przyjemniejsza, jeśli pogracie w CZarne Historie.

Oczywiście gra nie jest bez wad, bo historie w końcu się skończą, a gracz któy kupuje zazyczej jest mistrzem, co może nudzić. Jeśli te problemy ci nie przeszkadzają i szukasz "gry na imprezę" to kupuj Czarne Historie!