gry planszowe imprezowe > Żyrafometr
GRY IMPREZOWE
logo przedmiotu Żyrafometr

Żyrafometr

Szybka gra w porównywanie faktów

cena:

64.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 8
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Martin Nedergaard Andersen

wersja językowa: polska

Opis


Czy próbowaliście kiedyś porównać prędkość, z jaką opada kropla deszczu, z wagą największej na świecie dyni albo z liczbą pokojów w Pałacu Buckingham?

Żyrafometr to gra imprezowa i edukacyjna, w której od dwóch do ośmiu graczy ma okazję stanąć przez zbiorem najróżniejszych faktów dotyczących otaczającego nas świata i wspólnymi siłami (lub grając przeciwko sobie) obstawiać, które z nich mają przypisaną najmniejszą, a które największą liczbę.

Na czym to polega?

Na początku rundy gracze z talii 300 kart losują sześć i układają je na torze z liczbami. Przy użyciu żetonów na planszy głosowania, muszą odgadnąć, który z faktów na odwrocie ma największą, a który najmniejszą liczbę. Za poprawne wskazanie odpowiedzi gracz otrzymuje kryształ. Ten z graczy, który jako pierwszy zbierze siedem kryształów wygrywa grę.

Rozgrywkę można prowadzić walcząc o punkty, lub w wariancie kooperacyjnym - w którym gracze wspólnie zgadują, który fakt ma największą wartość, a który najmniejszą - rywalizując z tytułowym Żyrafometrem.

Dodatkowy wariant pozwala na utrudnienie gry poprzez zwiększenie ilości prezentowanych kart z zagadkami oraz odbieranie kryształów w przypadku jeśli gracz zagłosował na odwrót (zagłosował na fakt z największą liczbą, który po odwróceniu kart okazał się faktem o liczbie najniższej).

Czemu pokochacie tę grę?

Żyrafometr zapewnia rozrywkę na długie godziny, podczas których oprócz dobrej zabawy, poznajemy też wiele interesujących ciekawostek na temat otaczającego nas świata!

W świecie niesamowitych i zaskakujących oraz tych zwyczajnych i zabawnych faktów, spróbujcie odgadnąć, które z nich mają przypisaną największą, a które najmniejszą wartość liczbową!
Żyrafometr to nowe urządzenie o charakterze eksperymentalnym! Jeśli dokonane nim pomiary okażą się czasem niedokładne, prosimy o zachowanie spokoju. Niektóre fakty występujące na kartach są zmienne - kolejne rekordy pobijane są każdego dnia, a inne rzeczy bywają niesłychanie trudne do wyliczenia lub oszacowania - posłużyliśmy się uśrednionymi wartościami. Liczby odpowiadające faktom zawartym w grze były zweryfikowane na przełomie lat 2014 i 2015. Życzymy dobrej zabawy!

Zawartość pudełka:
300 dwustronnych kart faktów (awers - fakt, rewers - liczba)
plansza numeryczna na karty faktów,
żetony oznaczone symbolami „+” i „-”
48 żetonów głosowania (8 zestawów żetonów ponumerowanych
od 1 do 6)
około 60 kryształów
plansza głosowania
instrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-05-13 Gra z walorem edukacyjnym. autor: conradstpn

Gra potraktowana jako zestaw 300 dodatkowych pytań do gry Ryzyk Fizyk. W tej kategorii sprawdza się bardzo dobrze znacznie przedłużając żywotność wspomnianej pozycji.
dodano: 2018-08-14 zabawna imprezówka autor: Miszon

Niedługa gra imprezowa, w której musimy poprawnie wytypować, która z kart opisujących jakieś fakty, przedstawia najwyższą oraz najniższą wartość liczbową. Są fakty wymagające wiedzy geograficznej, czy fizycznej (jak prędkość obrotu Ziemi, czy wysokość jakiejś znanej budowli), ale też zupełnie szalone kategorie wyciągnięte gdzieś z księgi rekordów Guinessa (największy garnek z gulaszem, czy najdłuższy język u człowieka). Każdy obstawia którąś z kart, po czym sprawdzamy kto miał rację, prawidłowe odpowiedzi zdobywają punkt.

Często kategorie są tak absurdalne, że jest sporo śmiechu przy próbach zgadnięcia, jak też po poznaniu odpowiedzi. Dobra gra dla zrelaksowania się, czy też w przerwie między innymi rozgrywkami.

Największy minus to nieco za mało kart w zestawie, po jakimś czasie zaczną się powtarzać i jeśli ktoś ma dobrą pamięć i gra w tym samym towarzystwie, to może zapamiętać pewne liczby, przez co nie będzie już takiego zaskoczenia przy poznawaniu odpowiedzi.