gry planszowe figurkowe i bitewne > Star Wars: X-Wing - Zestaw podstawowy (Druga edycja)
GRY FIGURKOWE I BITEWNE
logo przedmiotu Star Wars: X-Wing - Zestaw podstawowy (Druga edycja)

Star Wars: X-Wing - Zestaw podstawowy (Druga edycja)

Siądź za sterami statku z uniwersum Gwiezdnych Wojen!

cena:

119.90 99.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 99.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 14 lat

wydawca: Rebel.pl
nr katalogowy: SWZ01
projektant: Jay Little

wersja językowa: polska

Opis


Dawno, dawno termu, w odległej galaktyce...

Trwa wojna domowa. Galaktyczne Imperium obejmuje zasięgiem swojej tyranii kolejne planety i dąży do zdławienia Sojuszu Rebeliantów. Niełatwo jednak pokonać nadzieję. Bohaterscy piloci Rebelii zasiadają za sterami X-wingów i ruszają do walki z nieskończonymi falami imperialnych myśliwców TIE. Ważą się losy galaktyki...


Star Wars: X-Wing to szybka gra figurkowa o kosmicznych starciach w świecie Star Wars. Gracze sterują myśliwcami, rekrutują słynnych pilotów, wyposażają swoje maszyny w specjalną broń oraz ulepszenia i ruszają do walki.

W pudełku Zestawu podstawowego znajdziecie wszystkie elementy niezbędne do rozpoczęcia zabawy przez dwóch graczy:

pomalowane plastikowe statki kosmiczne,
specjalne kości do gry,
karty,
żetony,
instrukcję oraz streszczenie zasad.
zawartośc zestawu startowego

Wrogie statki są na twoim radarze, masz tylko kilka sekund aby wydać rozkazy.

Czym jest Star Wars: X-Wing
Star Wars: X-Wing stawia Cię na czele własnej eskadry statków, związanych w emocjonujących, taktycznych bitwach kosmicznych. W trakcie pojedynków będziecie używać unikatowych zdolności Waszych eskadr, aby uzyskać przewagę nad przeciwnikami. Każdym statkiem w X-Wing lata się inaczej, każdy ma zestaw wyjątkowych ruchów - od delikatnych skrętów do agresywnych manewrów.

Czas wymanewrować przeciwnika!

Tak wygląda wykonanie manewru skrętu w prawo o prędkości 2, po odsłonięciu tarczy manewrów X-winga.

Rozpoczynamy manewry
Runda zaczyna się od tajnego zaplanowania ruchu przez każdego z graczy. Służą do tego unikatowe dla każdego statku tarcze manewrów. W czasie manewrów dojdzie do intensywnych pojedynków z przeciwnikiem, gdy obaj będziecie próbowali ustawić się w taki sposób, by móc oddać idealny strzał. Zanim jednak będziecie w stanie strzelić do wrogiego statku, musi się on znaleźć w Waszej strefie rażenia oraz w zasięgu.

Mam cię!

Myśliwiec TIE złapał wroga w swojej strefie rażenia i oddaje strzał. Jego wartość ataku wynosi 2, więc gracz rzuca dwiema czerwonymi kośćmi ataku.

W wirze walki
Tak się wykonuje uniki!Sprytne manewrowanie to nie jedyny czynnik, który musisz rozważyć podczas walki na krótki dystans. Tak jak w pierwszej edycji X-Wing, po tym jak Twój statek wykona manewr, możesz wykonać akcję. Niezależnie czy wybierzesz namierzenie wrogiego statku, czy wykonanie beczki, aby uciec z wrogiego pola rażenia - akcje, które wykonasz, będą miały wpływ na przebieg bitwy i zadecydują o losach Twojej eskadry.

W drugiej edycji gry Twoje akcje oferują jeszcze więcej strategicznej głębi. Niektóre z nich są czerwone i powodują dobranie żetonu stresu po ich użyciu. Inne są akcjami łączonymi, pozwalającymi Ci wykonać dwie akcje, aby grać na granicy ryzyka Twojego statku!

Użyj mocy
Karta pilota - władającego Mocą Luka SkywalkeraMoc jest nierozerwalnym elementem uniwersum Gwiezdnych Wojen. Star Wars: X-Wing (druga edycja) wykorzystuje ten element i przedstawia nam sposób w jaki piloci podatni na wpływ Mocy osiągają dzięki niej znaczną przewagę w bitwie.

Piloci z możliwością wykorzystania wpływu Mocy, rozpoczynają grę z ładunkami mocy - żetonami, które mogą wydać, aby wykonać zapierające dech w piersiach akcje, daleko wykraczające poza zdolności zwykłych ludzi.

Podstawowy sposób na użycie ładunku Mocy polega na wydaniu go i poprawieniu celności pilota, albo zwiększenia jego szansy przetrwania nadchodzącego ataku.

Moc jest silnym sprzymierzeńcem w ferworze walki, ale jednocześnie jest surowcem, który może ulec wyczerpaniu. Musisz wybrać odpowiedni moment na to, żeby wydać ładunek, aby mieć pewność, że Moc zmieni losy bitwy na Twoją korzyść.

Druga edycja Star Wars: X-Wing
to zmiany w balansie, zbierane od 2012 roku na wydanych dotąd 58 statkach, polegające na polepszeniu płynności rozgrywki, ujednoliceniu interakcji pomiędzy statkami i ponownym skupieniu się na manewrowaniu jako głównej mechanice gry
to wprowadzenie Mocy - jednej z charakterystycznych cech uniwersum Gwiezdnych Wojen, dotąd marginalizowanej, która wpłynie na poruszanie statkiem i zwiększy głębię taktyczną bitew
to 5 indywidualnych frakcji - w drugiej edycji Szumowiny wyraźnie odróżniają się od Imperium, a Najwyższy Porządek oraz Ruch Oporu zostały przekształcone w osobne frakcje, odłączone od Sojuszu Rebelii oraz Imperium Galaktycznego. Od teraz posiadają swoje wyjątkowe mechaniki, mocne oraz słabe strony!
to oficjalna aplikacja X-Wing Squad Builder oraz dedykowana strona - wynoszą one tworzenie eskard na jeszcze wyższy poziom, umożliwiając łatwe i szybkie modyfikowanie swoich rozpisek oraz dostosowywanie ich do rozmaitych trybów rozgrywki, a także usprawniają zarządzanie własną kolekcją

Zawartość pudełka:
3 pomalowane plastikowe statki
3 plastikowe podstawki małych statków
6 plastikowych kołków
8 żetonów małych statków
3 tarcze manewrów
3 żetony identyfikacyjne do tarcz manewrów
18 żetonów identyfikacyjnych
6 żetonów namierzenia
6 ładunków standardowych
3 znaczniki uszkodzeń krytycznych
3 żetonów uników
1 żeton rozbrojenia
3 żetony jonizacji
1 znacznik pierwszego gracza
4 żetony skupienia
2 ładunki Mocy
4 osłony
5 żetonów stresu
6 przeszkód
2 żetony hiperprzestrzeni
33 karty uszkodzeń
13 kart statków
20 kart rozwinięć
4 karty szybkiego tworzenia
2 znaczniki pozycji
11 wzorników manewrów
1 linijka zasięgu
3 czerwone kości ataku
3 zielone kości obrony
1 instrukcja
1 streszczenie zasad

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-12-20 Na starterze się nie skończy autor: Przemysław Capiga

Jeżeli masz nadzieję, że starter pozwala pograć coś na początek, to niestety tak nie jest.
Starter jest niezbędny do rozpoczęcia przygody z bardzo przyjaznym i relatywnie tanim systemem jakim jest Xwing. Zawartość pudła jak i samo pudełko jest wysokiej jakości. Grywalność z użyciem tego co oferuje zestaw startowy kończy się po zapoznaniu się z pełnymi zasadami. Dalej trzeba zainwestować w kolejne statki i można ruszać na podbój galaktyk.
Natomiast system X wing jest bardzo przyjemny i wraz z kolejnymi potyczkami odkrywa coraz to nowsze możliwości.

Polecam