gry planszowe ekonomiczne > Before the Wind
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Before the Wind

Before the Wind

Gra o morskim handlu

cena:

105.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 75 min.

wydawca: Phalanx Games
projektant: Torsten Landsvogt

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Flota statków handlowych oczekuje w porcie na załadunek. Każdy z nich może zostać załadowany określonym zestawem towarów handlowych.  Gracze wcielają się w role kupców. Kupują towary do swoich magazynów a następnie przewożą je statkami. Bardzo ważna jest odpowiednie zestawianie towarów ze sobą, tak aby kapitanowie statków wyrazili zgodę na każdy załadunek.  Każdy statek musi zostać załadowany tylko przez jednego kupca, a ponadto statek musi być kompletnie załadowany przed opuszczeniem portu.  Poza tymi ograniczeniami trzeba też wybrać odpowiedni moment na transport. Flota opuszcza port, kiedy statki są załadowane a wiart sprzyjający. Gracze muszą zawsze wyprzedzać wiatr.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-06-02 Kacpi autor: kacgas

Gra jest niesłychanie schludna.
Jest zdecydowanie lepsza niż sugerowałyby miejsca w rankingach. Zaczynając od zawartości opakowania - jest dobrze. Otrzymujemy solidnie wykonane karty, cztery plansze magazynów i "pyndzla pierwszeństwa". Wszystko w eleganckiej wyprasce i dobrej jakości. Grafiki na kartach są estetyczne i mogą się podobać. Mankamentem jest natomiast ich czytelność. Karty magazynowania i załadunku/zysku często mylą się mniej doświadczonym lub bardziej roztargnionym graczom. Karty guldenów (że niby waluta taka) też mogłyby być nieco przeprojektowane ale to już kwestia gustu i gry nie utrudnia. Mam natomiast wrażenie, że na niektórych małych kartach starano się zamieścić zbyt dużo informacji i grafik. Przeszkadzało mi początkowo również to, że "logika gry" jest nieco dyskusyjna. Tak naprawdę może być tak, że za akcję załadunku czy pozyskania zasobów nic nie płacimy, natomiast niemal zawsze płacimy za umieszczenie zasobów w magazynie. Trochę to dziwne, ale tak naprawdę bez znaczenia bo GRA JEST SUPER. Nie jest to danie główne na wieczór z planszówkami, ale też nie imprezówka. Na wytłumaczenie zasad trzeba chwilę poświęcić ale warto. Spodoba się zarówno wytrawnym graczom (a może w przerwie między Descent, a Le Havre pykniemy w BtW?), jak i początkującym (skoro podoba ci się ticket to ride to może chcesz spróbować prostej strategii?). Bardzo podoba mi się mechanika gry. Niezmiernie ciekawa licytacja (pod warunkiem, że ktoś nie zabija gry oferując za każda kartę 1 guldena), świetne karty specjalne mogące diametralnie odwrócić przebieg rozgrywki, dużo interakcji. Jest to gra strategiczna o dystrybucji/spedycji zasobów, ale nie musimy przesypywać kubików (nie ma ich). Losowość oczywiście jest ale w niewielkiej dozie i daje się coś zaplanować, a potem nawet zrealizować plan. Przyjemna, stosunkowo prosta i dobrze pomyślana gra. Zostaje ze mną.
dodano: 2011-01-06 Doskonała autor: atwar

W porcie czekają na załadunek statki(duże i małe, inaczej punktowane), każdy zabiera tylko określone towary. Gracze muszą zgromadzić w swoich magazynach odpowiednie towary, a następnie załadować je na statki, które odpłyną gdy tylko zawieje wiatr. Gra działa znakomicie dla każdej liczby graczy. W swojej rundzie gracz rozpoczynający odkrywa karty akcji: towarów, załadunku na statek/dochodu i załadunku do magazynu. Pozostali gracze wybierają jedną z odkrytych kart lub licytują o kartę wybraną przez poprzednika. Następnie wykonują wybrane akcje, dodatkowo używając kart akcji specjalnych. Gra jest bardzo prosta, jeśli chodzi o zasady, niezbyt długa (1-1,5h) i potrafi być bardzo emocjonująca. Trzeba starać się jak najszybciej załadować statki, zanim nadejdzie odpływ, gdyż pozostawione towary niszczeją, z drugiej strony każdy załadunek jest rozłożony na trzy fazy: pobranie towarów, załadunek do magazynu i załadunek na statek. Za magazynowanie trzeba zapłacić, trzeba więc zdobyć pieniądze, które są osią gry - jest ich ciągle za mało. Gra zawiera elementy licytacji, trchę blefu w fazie zakupu kart, trochę interakcji w momencie zamiany kart towarów z magazynem innego gracza, a także sporą dawkę ciśnienia, gdyż koniec następuje gdy pierwszy z graczy osiągnie wskazany pułap punktów - trzeba się śpieszyć i bardzo uważać na to co robią przeciwnicy.