gry planszowe ekonomiczne > Sun,Sea & Sand
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Sun,Sea & Sand

Sun,Sea & Sand

Czy uda ci się rozwinąć rodzinną firmę turystyczną?

cena:

129.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 50 min.

wydawca: Cwali
projektant: Corné van Moorsel

wersja językowa: europejska
instrukcja: angielska

Opis


In *SUN, SEA & SAND* each player starts a resort on a tourist island. At the start you only have a plot of land. From there, you can build chalets to lodge tourists, attractions to persuade them to stay longer, or signs to help tourists find your resort.

You can pick up new tourists at the harbour, or work to book potential tourists in advance. Backpackers you can't pick up or book, but with signage you improve your chances that they find your place.

You only have 5 family members to do all the work and each activity costs TIME for one family member, so manage your money and time wisely! It's all in your hands (no luck involved).

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2012-07-03 Czasami grubas jest lepszy od wodniaka autor: iguana

Gra optymalizacyjna: budujemy hotel od zera, polujemy na klientów i próbujemy ich zadowolić.

Bawimy się 8 tur, czyli dosyć szybko. We 2 osoby gra potrwa ok. 45 minut. Przy 4 osobach wydłuży się do półtorej godziny.
Główną mechaniką gry jest worker placement połączony z listwą czasu: niejako 'zamrażamy' pracowników na parę tur, o ile zlecimy im ciężkie zadanie. A pracowników mamy w sumie 5, przy czym startujemy z trzema. Czyli BARDZO krótka kołdra (na kształt Hawaii).

Pracownicy mogą:
- wybudować atrakcję w hotelu (kod kolorów odpowiada kolorom/pragnieniom turystów). To kosztuje.
- zaprosić konkretnych turystów (tak, chodzi o ich kolor - chcemy żeby pasowali do atrakcji w naszym hotelu) z łodzi, która dobija co turę do portu.
- wybudować bungalowy dla gości. Wiadomo, ile chałup, tyle portfeli do wyczyszczenia. To kosztuje.
- postawić szyld przed hotelem do wabienia turystów z plecakami. Goszczenie ich ma osobną mechanikę, nawet ciekawą.

Na koniec rundy pobieramy kasę od gości, a potem uwzględniamy upływ czasu (niektórzy goście opuszczą hotel, niektórzy pracownicy skończą długoterminowe roboty i będą gotowi do akcji).

W skrócie tyle. Na 2 osoby gra jest lżejsza niż na 4. Im więcej osób, tym bardziej dymi mózg. Losowości w grze prawie nie ma. Od początku widzimy, kogo przywiozą łodzie w każdej z 8 rund. Kasa jest jawna, atrakcji nie wystarczy dla wszystkich a ich ceny rosną. Naprawdę, jest ciężko.

Polecam ambitnym rodzinom albo gamerom, którzy mają ochotę na coś szybkiego i średnio-ciężkiego.