gry planszowe ekonomiczne > Agricola Torfowisko
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Agricola Torfowisko

Agricola Torfowisko

Duży dodatek do Agricoli

cena:

110.90 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 12 lat

wydawca: Lacerta
projektant: Uwe Rosenberg

wersja językowa: polska

Opis


Agricola: Torfowisko jest rozszerzeniem gry Agricola, zdobywcy tytułu Gra Roku 2009 w Polsce oraz Deutscher Spielepreis 2008 w Niemczech.

Życie z torfowiskiem w gospodarstwie nie jest proste. Każdy gracz rozpoczyna grę z pięcioma lasami oraz trzema torfowiskami. Na szczęście każdy ma do dyspozycji akcje specjalne, które umożliwiają przemianę tych obszarów w pola lub nieużytki. W wyniku Karczowania gracz otrzymuje drewno, a Wypalanie lasu pozwala na przekształcenie obszaru w zaorane pole. Za pomocą akcji specjalnej Kopanie torfu gracz pozyskuje opał będący nowym surowcem.

Rozszerzenie wprowadza również nowe zadanie, którym jest gromadzenie opału podczas żniw (poza koniecznością wyżywienia rodziny). Opał potrzebny jest do ogrzania chaty/domu, a jego wymagana ilość maleje z każdą modernizacją chaty. Wcześniejsza renowacja oznacza więc zmniejszenie kosztów ogrzewania.

W rozszerzeniu pojawia się nowy typ zwierząt: konie. Hodowla koni jest opłacalna, ponieważ każdy koń na końcu gry wart jest 1 punkt.

W pudełku znajduje się również: 14 dodatkowych kart dużych usprawnień, karty akcji specjalnych umożliwiające między innymi pozyskiwanie małych usprawnień oraz ponad 100 nowych kart małych usprawnień, dedykowanych dla tego rozszerzenia. To wszystko przyczynia się do jeszcze większego urozmaicenia rozgrywki. Urozmaicenia, które spowodowało, że podstawowa wersja gry stała się tak popularna.

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Agricola Torfowisko:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-08-27 Warto mieć autor: barbys

Agricolę Torfowisko zakupiłam po bardzo długim namyśle i kilku podejściach. Wersja podstawowa jest tak dopracowana, że właściwie nic nie trzeba do niej dodawać, jednak kusiło mnie trochę dorzucić koniki i jeszcze trochę kart. Już po jednej rozgrywce okazało się, że dodatek trochę upraszcza grę, a zwłaszcza zdobywanie drewna i pożywienia. Są to dwa kluczowe elementy które są trudne do swobodnego pozyskania przy większej liczbie graczy w wersji podstawowej, i problem ten ciągnie się przez całą rozgrywkę. Lecz dzięki temu całej grze towarzyszą duże emocje i mnóstwo zabawy.

Grając z dodatkiem możemy się skupić na innych obszarach i strategiach, na które nie mielibyśmy czasu lub możliwości w podstawce. Jakość wykonania elementów oczywiście na najwyższym poziomie. Agricola Torfowisko to dobry dodatek i wart kupienia. I chociaż wolimy w naszym gronie grać w wersję podstawową, to jednak miło jest po niego sięgnąć co jakiś czas i móc pograć w Agricolę trochę inaczej. Spokojnie mogę polecić!
dodano: 2012-09-30 porządny dodatek, ale to już nie to samo autor: siemian

Jestem fanem podstawowej wersji gry Agricola i gdy po kilkudziesięciu rozgrywkach pojawiła się okazja zakupienia dodatku, nie wahałem się. Liczba elementów które znajdują się w pudełku rekompensuje wysoką cenę. Gotów jestem stwierdzić, że stosunek zawartość/cena jest wyższy niż w wielu innych grach.
Rozszerzenie wnosi do gry wiele nowości, o których można przeczytać w opublikowanych materiałach dlatego nie ma sensu ich wymieniać. Ewidentnym ich skutkiem jest odświeżenie gry, wprowadzenie nowych możliwości, ciekawych wyzwań i ogólne zwiększenie regrywalności. Podczas swoich rozgrywek zauważyłem jednak, że dodatek przesuwa nacisk z „wyżywić, a potem myśleć o punktach” na „zdobywać punkty, bo jedzenie jakoś się zgromadzi”. Potwierdzeniem tego spostrzeżenia niech będzie fakt, że średnie wyniki osiągane w wersji rozszerzonej są o kilka punktów wyższe niż w podstawce. Zjawisko to potrafi psuć zabawę, ponieważ radość ze zdobycia dużych punktów nie jest już tak duża.
Oceniając ten dodatek mam mieszane uczucia. Z jednej strony wykonany jest tak jak podstawa, czyli na bardzo wysokim poziomie, wprowadza nowe rozwiązania i odświeża grę. Z drugiej jednak zmienia jej charakter w taki sposób, że gracz nie odczuwa już presji brakującej żywności, upływających rund i niezapełnionych pól. W moim przypadku po około dwudziestu partiach Agricola: Torfowisko trafiła na półkę i jest wykładana na stół tylko na wyjątkowe okazje.
dodano: 2010-12-17 autor: kamil

Agricola wydawała mi się grą kompletną, rewelacyjną całością do której można najwyżej jeszcze dołożyć nowe karty usprawnień i pomocników. Torfowisko zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Okazało się, że autorzy sprytnie dodali wszystkiego po trochu - nowe zwierzęta, akcje, nowe możliwości i zagrożenia oraz oczywiście nowe karty usprawnień (także dużych) i pomocników. Zmiany widoczne są już od początku, gdyż przed rozpoczęciem rozgrywki każdy musi wybrać losowo jeden z wariantów własnego gospodarstwa, na którym rozmieszcza się żetony lasów i torfowiska (dotychczas mieliśmy tylko puste pole). Podczas gry można karczować lasy (dostajemy w zamian drewno), kopać torf (zyskujemy opał do ogrzania izb), ale może się również okazać że nie zawsze opłaca się to robić! W grze pojawiły się też nowe karty akcji specjalnych. Dla mnie to ważny szczegół bo zwykle gram we dwie osoby, a to wyklucza korzystanie z kart akcji przeznaczonych dla 3 - 5 graczy i w rezultacie ciągle mam do dyspozycji te same akcje.
Podczas żniw nie tylko trzeba zbierać plony i żywić rodzinę, ale także ogrzać izby chaty. Jeśli nie damy rady, to nasza rodzina zachoruje i będzie musiała udać się do szpitala...tak, tak w dodatku znalazł się i szpital. Możemy też powiększyć naszą hodowlę o konie. Słowem każdy element rozgrywki został wzbogacony.
W rozszerzeniu "Torfowisko" są drobiazgi, do których mogą się przyczepić baardzo wymagający gracze - konie są dość podobne do krów, nie ma nowej planszy na zasoby, więc konie nie mają się za bardzo gdzie podziać. Mimo tego dodatek spełnia swe zadanie znakomicie, wnosząc do gry bardzo dużo nowych kombinacji i możliwości.

dodano: 2010-11-23 totalny turn-over autor: oopsiak

Myślisz, że wyżywienie rodziny to spory problem?
Myślisz, że brakuje Ci jednej, no góra dwóch akcji, żeby mieć zoptymalizowane gospodarstwo?
Myślisz, że Uwe Rosenberg wycisnął z Agricoli wszystko, co dało się wycisnąć?
JESTEŚ W BŁĘDZIE.

A co, jeśli oprócz zdobywania pokarmu, będziesz mieć za zadanie zdobywanie opału, aby ogrzać swoją chatę? Wprawdzie za nieopalenie się, nie ma kart żebrania ani punktów ujemnych, ale Twoi biedni zmarznięci ludzie rozchorują się i pójdą do szpitala... Co oznacza mniej ludzi do pracy!

Ok, zbieramy chrust... Ale tracąc akcje na to, nie przeznaczamy ich na inne czynności! Taak, mieszkanie na bagnie w lesie nie jest proste...

Zawsze zostawały Ci puste pola na koniec gry? Powinno ucieszyć Cię to, że teraz od początku 7 pól zajętych jest przez las lub torfowisko. Ale co zrobić, jeśli otaczają one chatkę? Nie możemy jej rozbudować! Rada? Wykarczuj las! A w tym czasie przeciwnik podbierze Ci owce, na które czaisz się od dwóch tur!

Znudziła Ci się trzoda chlewna, bydło i owce? Zainwestuj w konie! Wprawdzie jedzenie z nich słabe, ale za to ile punktów na KONIEc! : )

Agricola z dodatkiem Torfowisko to zupełnie inna gra. Jeszcze więcej planowania, jeszcze więcej przeszkadzania i jeszcze więcej emocji : )
dodano: 2010-11-22 Trzeba mieć autor: lb_lb

Dodatek do Agricoli diametralnie zmienia rozgrywkę, gra wymaga więcej planowania, chociaż z drugiej strony jest do wykonania 1-2 dodatkowe akcje. Grę warto kupić gdy podstawowa wersja już się znudzi. Ja mam i jestem zadowolony z zakupu. Jedyną wadą jest mała ilość elementów. Niestety ten dodatek trzeba mieć by cieszyć się roszerzoną Agricolą