gry planszowe ekonomiczne > Clans of Caledonia
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Clans of Caledonia

Clans of Caledonia

Gracze kierują historycznymi klanami w industrializującej się XIX-wiecznej Szkocji.

cena:

209.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 30 do 120 min.

wydawca: Karma Games (2017)
projektant: Juma Al-JouJou

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Clans of Caledonia is a mid-to-heavy economic game set in 19th-century Scotland. At this time, Scotland made the transition from an agricultural to an industrialized country that heavily relied on trade and export. In the following years, food production increased significantly to feed the population growth. Linen was increasingly substituted by the cheaper cotton and raising sheep was given high importance. More and more distilleries were founded and whisky became the premium alcoholic beverage in Europe.

Players represent historic clans with unique abilities and compete to produce, trade and export agricultural goods and of course whisky!

The game ends after five rounds. Each round consists of the three phases:

1. Players' turns
2. Production phase
3. Round scoring

1. Players take turns and do one of eight possible actions, from building, to upgrading, trading and exporting. When players run out of money, they pass and collect a passing bonus.

2. In the production phase, each player collects basic resources, refined goods and cash from their production units built on the game map. Each production unit built makes income visible on the player mat. Refined goods require the respective basic resource.

3. Players receive VPs depending on the scoring tile of the current round.

The game comes with eight different clans, a modular board with 16 configurations, eight port bonuses and eight round scoring tiles.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-12-07 Idealna gra ekonomiczna! autor: Jacek Izydorski

CoC jest to zaawansowana i dosc mocno strategiczna gra ekonomiczna, gdzie za pieniadze wystawiamy na heksagonalnej mapie budynki/jednostki produkujace surowce lub robotnikow dajacych owe pieniadze. A komplikuje sytuacje i wzmaga interakcje fakt, ze pola maja rozne ceny, wiec oczywisciee warto zajmowac jak najwiecej tych tanich .W samej grze przede wszystkim chodzi o robienie kontraktow - czyli oddawanie zasobow za punkty i natychmiastowe bonusy. Istotnym elementem jest rowniez wspolny market (ze zmiennymi cenami!), skad mozemy kupowac brakujace, lub sprzedawac zbedne surowce. Dodatkowo jest rowniez szczypta rozwoju swojego klanu (wiecej kupcow do wysylania na market, czy wiekszy zasieg w rozstawianiu sie po planszy), wybierane przed gra punktacje co ture i w koncu unikalne zdolnosci graczy. Wszystko to razem tworzy cudowna i kompletna gre ekonomiczna. Mimo wielu aspektow, o ktorych pisze, nie jest przekombinowana, a tury zasadniczo sa szybkie (choc mozna sie zamulic myslac nad strategia). Autor, o czym pisze w instrukcji, inspirowal sie innymi tytulami, choc absolutnie nie ma tu kalki czy czegos wtornego. Esencja najlepszych pomyslow. Polecam przede wszystkim na 3 i 4 osoby (w pelnym skladzie jest naprawde ciasno!). CoC moze byc swietna alternatywa dla Brassa. Dla mnie to ta sama, najwyzsza polka! Na koniec jeszcze duzy plus za taka mnogosc komponentow w tak kompaktowym pudelku.